SEPANG - 3. TRÉNINK; Lewis Hamilton se stal nejrychlejším mužem třetího tréninku v Malajsii. Druhému Red Bullu pilotovanému Webberem scházely necelé 3 desetiny sekundy
Je přesně sedm hodin středoevropského času, když se na konci boxové uličky rozsvěcí zelené světlo – třetí část tréninků je odstartována. Aktuální teplota vzduchu je 28 °C, kdežto ta na trati se pohybuje okolo 37 °C. Vlhkost vzduchu se dnes vyšplhala na hodnotu 80%, zatímco včera touto dobou byla 50%. Zvyšuje se tak pravděpodobnost deště, který by mohl zasáhnout do výsledků během dne, dle předpovědí by to mělo být v době, kdy piloti budou bojovat o pole position.
Hned v úvodu se na trať vydala celá smečka pilotů, v boxech zůstal pouze nejrychlejší muž včerejšího dne, Mark Webber a oba piloti stáje HRT, Karthikeyan a Liuzzi. Italského pilota je možné zahlédnout na boxové zídce v diskusi s vedením týmu, což naznačuje, že se na trať jen tak nevydá.Zatímco většina pilotu se vrací po instalačním kole do boxů, na trať se vydává Webberův Red Bull.
První desetiminutovka je ve znamení instalačních kol, která jsou v sobotním tréninku daleko důležitější než ta z patečních jízd. Je to z toho důvodu, že se na vozech pracovalo celou noc tak, aby byly připraveny s motory a převodovkami pro kvalifikaci a závod. Jedinými piloty, kteří ještě nevyjeli na trať, zůstávají piloti španělské stáje.
V první čtvrtině tréninku nemáme ještě zajeté jediné měřené kolo, neaktivitu na trati přerušují D’Ambrosio, Trulli a Petrov. Rus se na trať vrací díky usilovné práci svých mechaniků, kteří řešili stabilitu předního zavěšení po včerejší havárii. Na dráhu se vydává i druhý Renault pilotovaný Heidfeldem, hned v závěsu má oba vozy Sauber, Michaela Schumachera, Glocka, Karthikeyana a Kovalainena.
Vitalij Petrov zajíždí první měřené kolo dnešního dne – 1:47,673 – vzápětí oba vozy týmu Lotus přetínají cílovou pásku a jak Kovalainen (1:41.868), tak Trulli (1:42.084) jsou rychlejší než Rus. Pérez se dokázal vklínit mezi oba piloty Lotusu na druhé místo s časem 1:41,902. Schumacher je čtvrtý (1:43,587), před Glockem (1:44,864) a Kobajašim (1:44,968). Výsledkovou listinu prozatím uzavírají krom již zmiňovaného Petrova také D’Ambrosio (1:45,628) a Heidfeld (1:45,796). Na trati jsou také oba vozy Red Bull a McLaren.
Další pokusy vynášejí do čela Heidfelda s časem 1:39,426, hned za ním je Hamilton který zajel své kolo za 1:39,563 a také druhý Renault Petrovem se zlepšuje - 1:39,884. Zatímco Webberův Red Bull je hodně pomalý: 1:46,014.
Druhou třetinu tréninku zahajují nejlepšími časy oba vozy McLaren, Hamilton se dostal do čela, když zajel čas 1:38,940, jeho stájový kolega se zařadil na druhé místo (1:39,172). Vettel se zařazuje až na páté místo (1:39,348). Heidfeld zlepšuje svůj čas a rozděluje oba vozy McLaren. Příčinu pomalého času vysvětluje Vettel v radiokomunikaci, když si stěžuje na špatnou funkci zadního křídla.
McLaren tedy potvdil dobrou formu a pozici nejvážnějšího soupeře pro loni dominující rakouskou stáj. Ferrari se trápí dále i v Malajsii. Zdá se, že ani zde nebude stačit nejen na Red Bull, ale ani na McLaren. Více napoví kvalifikace, která začíná v 10 hod našeho času.
Lotus potvrdil zlepšení, když Kovalainenovi na nejrychlejší McLaren neztratil ani tři vteřiny, na druhou Force Indii necelou půl sekundu. Do kvalifikačního limitu 107 % (+ 6,744 sec od Hamiltonova času) by se tentokráte nevlezl žáden z vozů HRT. Oba Virginy by sice v pohodě prošly, ale jejich ztráta na Lotus je značná.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.