SEPANG - 2. TRÉNINK; Mark Webber se stal nejrychlejším pilotem nejen dopoledního, ale také odpoledního tréninku v Malajsii. V lepší formě se však již ukázal McLaren - Jenson Button byl pomalejší o pouhých 5 tisícin sekundy.
Druhý trénink se uskutečnil opět na suché trati, ale za podstatně vyšších teplot - vzduch měl 31 °C a asfalt byl prohřátý až na 49 °C, což se negativně podepisovalo na přilnavosti pneumatik. Jak přibývaly mraky a ubývalo slunečního svitu, o pár stupňů klesala teplota dráhy. Nedaleko Sepangu se ale sbíraly mraky a byť se původně zdálo, že déšť ovlivní závěr pátečních jízd, nakonec k tomu nedošlo.
Renault kvůli problémům se zavěšením z dopolední části toho moc neujel - snažil se ze všech sil najít jejich příčiny a neohrožovat zbytečně bezpečnost svých pilotů. Petrov se dostal na trať až po 45 minutách, Heidfeld ještě o 10 min později. Později vyrazil i Virgin, který měl dopoledne podobné potíže - d'Ambrosio nakonec po usilovné práci mechaniků nevyjel vůbec.
Jarno Trulli během druhého tréninku v Sepangu
Téměř všichni piloti v úvodu jezdili na tvrdší směsi. Webber rádiem dostal pokyn, aby si v rychlých zatáčkách hlídal zadní pneumatiky. Týmy pečlivě sledovaly opotřebení pneumatik Pirelli - poprvé na nich jezdily za tak vysokých teplot.
Maldonado byl po 23 min prvním, kdo obul měkkou sadu a na časech to bylo ihned znát - šel na průběžné první místo, časem 1:38,968 min o 19 setin předstihl do té doby vedoucího Hamiltona. Většina ostatních pilotů nasadila poprvé měkké pneumatiky až v polovině druhého tréninku a věnovala se závodním simulacím s větším množstvím paliva.
V polovině tréninku začaly opět ukazovat svaly Red Bully a pořadí bylo následující: 1. Webber 1:36,876 min 2. Vettel + 0,214 sec 3. Schumacher + 1,212 4. Alguersuari + 1,970 5. Maldonado + 2,092 6. Hamilton + 2,111 7. Alonso + 2,244 8. Barrichello + 2,311 9. Button + 2,39110. Massa + 2,713
Tou dobou v nízké rychlosti dostal Maldonado smyk při vjezdu do boxů a lehce opřel svůj vůz o bariéru, proto v tomto úseku vlály žluté vlajky.
Boxová zídka Hispanie
Hispania tentokrát ujela podstatně více kilometrů přes drobné problémy - Liuzziho vůz se sám vypnul po přejetí přes obrubníky. Podobná věc jej zastavila také během tréninku v Austrálii. Z Karthikeyanova vozu se pro změnu kouřilo, vypadalo to na olej, navíc překročil povolenou rychlost v boxech a nevyhne se pokutě. Dle pravidla 107 % by čas potřebný pro kvalifikování se činil 1:43,657 min, tj. do 6,781 sec za nejrychlejším Webberem - což by dnes jeden z vozů HRT splnil.
Lotus potrápilo řízení u Jarna, na měkké sadě pneumatik nezajel žádné měřené kolo. U Heikkiho se objevily potíže s převodovkou Red Bullu, proto nezajížděl nikterak oslnivé časy. Tým si ale věří: Gascoyne po skončení uvedl, že budou mnohem konkurenceschopnější než v Melbourne.
Mimo trať se ocitlo několik pilotů, např. v úvodu Adrian Sutil se svou Force Indií, ale bez poškození se vrátil, stejně jako později Schumacher v zatáčce č. 6. Fernando Alonso se v poslední třetině na měkčí sadě evidentně trápil - zdálo se, že téměř v každé zatáčce trpí nedotáčivostí. Jedná se však stále pouze o tréninky, pokud se Ferrari podaří zítra vůz nastavit, mohli by bojovat na čele.
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za dnešní den (vpravo)
McLaren vypadal poměrně dobře - v zatáčce č. 6 nepřicházely žádné korekce volantem do protipohybu, což svědčí o solidním přítlaku monopostu MP4-26. Zdá se, že o víkendu nás čeká opět souboj Red Bullu s McLareny.
Nejvyšší rychlosti: 1. Heidfeld - 307 km/h; 2. Alonso - 305; 3. Petrov - 304; 4. Di Resta - 303; 5. Sutil - 303; 6. Webber - 303.
Přehled všech časů dosažených během druhého tréninku (dle pilotů): zde (PDF, 53 kB).
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.