SEPANG - 2. TRÉNINK; Mark Webber se stal nejrychlejším pilotem nejen dopoledního, ale také odpoledního tréninku v Malajsii. V lepší formě se však již ukázal McLaren - Jenson Button byl pomalejší o pouhých 5 tisícin sekundy.
Druhý trénink se uskutečnil opět na suché trati, ale za podstatně vyšších teplot - vzduch měl 31 °C a asfalt byl prohřátý až na 49 °C, což se negativně podepisovalo na přilnavosti pneumatik. Jak přibývaly mraky a ubývalo slunečního svitu, o pár stupňů klesala teplota dráhy. Nedaleko Sepangu se ale sbíraly mraky a byť se původně zdálo, že déšť ovlivní závěr pátečních jízd, nakonec k tomu nedošlo.
Renault kvůli problémům se zavěšením z dopolední části toho moc neujel - snažil se ze všech sil najít jejich příčiny a neohrožovat zbytečně bezpečnost svých pilotů. Petrov se dostal na trať až po 45 minutách, Heidfeld ještě o 10 min později. Později vyrazil i Virgin, který měl dopoledne podobné potíže - d'Ambrosio nakonec po usilovné práci mechaniků nevyjel vůbec.
Jarno Trulli během druhého tréninku v Sepangu
Téměř všichni piloti v úvodu jezdili na tvrdší směsi. Webber rádiem dostal pokyn, aby si v rychlých zatáčkách hlídal zadní pneumatiky. Týmy pečlivě sledovaly opotřebení pneumatik Pirelli - poprvé na nich jezdily za tak vysokých teplot.
Maldonado byl po 23 min prvním, kdo obul měkkou sadu a na časech to bylo ihned znát - šel na průběžné první místo, časem 1:38,968 min o 19 setin předstihl do té doby vedoucího Hamiltona. Většina ostatních pilotů nasadila poprvé měkké pneumatiky až v polovině druhého tréninku a věnovala se závodním simulacím s větším množstvím paliva.
V polovině tréninku začaly opět ukazovat svaly Red Bully a pořadí bylo následující: 1. Webber 1:36,876 min 2. Vettel + 0,214 sec 3. Schumacher + 1,212 4. Alguersuari + 1,970 5. Maldonado + 2,092 6. Hamilton + 2,111 7. Alonso + 2,244 8. Barrichello + 2,311 9. Button + 2,39110. Massa + 2,713
Tou dobou v nízké rychlosti dostal Maldonado smyk při vjezdu do boxů a lehce opřel svůj vůz o bariéru, proto v tomto úseku vlály žluté vlajky.
Boxová zídka Hispanie
Hispania tentokrát ujela podstatně více kilometrů přes drobné problémy - Liuzziho vůz se sám vypnul po přejetí přes obrubníky. Podobná věc jej zastavila také během tréninku v Austrálii. Z Karthikeyanova vozu se pro změnu kouřilo, vypadalo to na olej, navíc překročil povolenou rychlost v boxech a nevyhne se pokutě. Dle pravidla 107 % by čas potřebný pro kvalifikování se činil 1:43,657 min, tj. do 6,781 sec za nejrychlejším Webberem - což by dnes jeden z vozů HRT splnil.
Lotus potrápilo řízení u Jarna, na měkké sadě pneumatik nezajel žádné měřené kolo. U Heikkiho se objevily potíže s převodovkou Red Bullu, proto nezajížděl nikterak oslnivé časy. Tým si ale věří: Gascoyne po skončení uvedl, že budou mnohem konkurenceschopnější než v Melbourne.
Mimo trať se ocitlo několik pilotů, např. v úvodu Adrian Sutil se svou Force Indií, ale bez poškození se vrátil, stejně jako později Schumacher v zatáčce č. 6. Fernando Alonso se v poslední třetině na měkčí sadě evidentně trápil - zdálo se, že téměř v každé zatáčce trpí nedotáčivostí. Jedná se však stále pouze o tréninky, pokud se Ferrari podaří zítra vůz nastavit, mohli by bojovat na čele.
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za dnešní den (vpravo)
McLaren vypadal poměrně dobře - v zatáčce č. 6 nepřicházely žádné korekce volantem do protipohybu, což svědčí o solidním přítlaku monopostu MP4-26. Zdá se, že o víkendu nás čeká opět souboj Red Bullu s McLareny.
Nejvyšší rychlosti: 1. Heidfeld - 307 km/h; 2. Alonso - 305; 3. Petrov - 304; 4. Di Resta - 303; 5. Sutil - 303; 6. Webber - 303.
Přehled všech časů dosažených během druhého tréninku (dle pilotů): zde (PDF, 53 kB).
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.