Úvodní trénink před Velkou cenou Malajsie vyhrál Mark Webber s Red Bullem, který zajel jasně nejrychlejší čas - druhý Lewis Hamilton na McLarenu na něj ztratil více než 1,6 sekundy.
Malajsie je zemí podvečerních bouřek, dopolední trénink se odjel na suché trati, totéž by mělo potkat i odpolední trénink, který se ale bude vyznačovat podstatně vyšší teplotou asfaltu - až 50 °C. Všichni jsou zvědavi, co to udělá s novými pneumatikami Pirelli. Na dnešní den dostaly týmy dvě sady vývojových pneumatik tvrdší směsi, což zaručuje spoustu akce na dráze.
Do prvního tréninku zasáhla trojice testovacích pilotů: Nico Hülkenberg s Force Indií zajel dokonce čtvrtý nejrychlejší čas, Daniel Ricciardo vyjel s vozem Toro Rosso a letos poprvé Davide Valsecchi s Lotusem.
HRT se příliš nedařilo, již po dvaceti minutách se zakouřilo z motoru Karthikeyanova vozu ve třetí zatáčce a bylo po radosti. Alespoň Liuzzi odkroužil dvojnásobný počet, tj. 20 kol, a konečně prověřil jejich DRS systém.
Velké problémy sužovaly Renault, který ujel za celý trénink pouze 10 kol (Heidfeld 6, Petrov 4). Zdálo se, že na vině jsou spíše těhlice než brzdy - Nickovi se náhle zablokovalo kolo a Vitalijovi explodovalo, kvůli tomu skončil v zatáčce č. 9 až ve štěrkové zóně. Dokud Renault nepřijde na příčinu, do druhého tréninku Rusa nepustí.
Na pilno budou mít i u Virginu poté, co se d'Ambrosivi selhalo pravé přední zavěšení při brzdění do poslední zatáčky - prasklo mu podobně jako loni Buemimu v Číně.
Mnohem lepší formu v Malaysii předvedl Lotus - Kovalainen se protlačil až na 16. příčku. Spokojený byl nejen s časy a pneumatikami, ale i s minimem problémů, které jej na rozdíl od Austrálie na začátku víkendu potkaly.
Ferrari prožilo poměrně nenápadnou část víkendu, spoustu času strávili aerodynamickými testy při jízdě konstantní rychlosti na rovinkách. Alonso byl jedním z několika pilotů, který vyjel mimo v zatáčce č. 8, podobně jako např. Pérez či Hamilton.
Nakonec s velkým náskokem vyhrál Webber před Hamiltonem a Schumacherem. Piloty na 4. - 15. místě dělilo pouhých půl vteřiny. McLaren výsledky označil za nereprezentativní, náskok rakouské stáje by tedy neměl být tak hrozivý. Red Bull zkoušel jezdit s KERSem - zda si jej ponechají i pro závod, to se uvidí až po večerní poradě.
Nejvyšší rychlost komisaři naměřili Fernandovi Alonsovi - 304,9 km/h. Další pořadí: 2. Hülkenberg - 303,8; 3. Webber - 303,6; 4. Rosberg - 302,9; 5. Heidfeld - 302,7; 6. Massa - 301,6; 7. Schumacher 301,0 km/h.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.