Úvodní trénink před Velkou cenou Malajsie vyhrál Mark Webber s Red Bullem, který zajel jasně nejrychlejší čas - druhý Lewis Hamilton na McLarenu na něj ztratil více než 1,6 sekundy.
Malajsie je zemí podvečerních bouřek, dopolední trénink se odjel na suché trati, totéž by mělo potkat i odpolední trénink, který se ale bude vyznačovat podstatně vyšší teplotou asfaltu - až 50 °C. Všichni jsou zvědavi, co to udělá s novými pneumatikami Pirelli. Na dnešní den dostaly týmy dvě sady vývojových pneumatik tvrdší směsi, což zaručuje spoustu akce na dráze.
Do prvního tréninku zasáhla trojice testovacích pilotů: Nico Hülkenberg s Force Indií zajel dokonce čtvrtý nejrychlejší čas, Daniel Ricciardo vyjel s vozem Toro Rosso a letos poprvé Davide Valsecchi s Lotusem.
HRT se příliš nedařilo, již po dvaceti minutách se zakouřilo z motoru Karthikeyanova vozu ve třetí zatáčce a bylo po radosti. Alespoň Liuzzi odkroužil dvojnásobný počet, tj. 20 kol, a konečně prověřil jejich DRS systém.
Velké problémy sužovaly Renault, který ujel za celý trénink pouze 10 kol (Heidfeld 6, Petrov 4). Zdálo se, že na vině jsou spíše těhlice než brzdy - Nickovi se náhle zablokovalo kolo a Vitalijovi explodovalo, kvůli tomu skončil v zatáčce č. 9 až ve štěrkové zóně. Dokud Renault nepřijde na příčinu, do druhého tréninku Rusa nepustí.
Na pilno budou mít i u Virginu poté, co se d'Ambrosivi selhalo pravé přední zavěšení při brzdění do poslední zatáčky - prasklo mu podobně jako loni Buemimu v Číně.
Mnohem lepší formu v Malaysii předvedl Lotus - Kovalainen se protlačil až na 16. příčku. Spokojený byl nejen s časy a pneumatikami, ale i s minimem problémů, které jej na rozdíl od Austrálie na začátku víkendu potkaly.
Ferrari prožilo poměrně nenápadnou část víkendu, spoustu času strávili aerodynamickými testy při jízdě konstantní rychlosti na rovinkách. Alonso byl jedním z několika pilotů, který vyjel mimo v zatáčce č. 8, podobně jako např. Pérez či Hamilton.
Nakonec s velkým náskokem vyhrál Webber před Hamiltonem a Schumacherem. Piloty na 4. - 15. místě dělilo pouhých půl vteřiny. McLaren výsledky označil za nereprezentativní, náskok rakouské stáje by tedy neměl být tak hrozivý. Red Bull zkoušel jezdit s KERSem - zda si jej ponechají i pro závod, to se uvidí až po večerní poradě.
Nejvyšší rychlost komisaři naměřili Fernandovi Alonsovi - 304,9 km/h. Další pořadí: 2. Hülkenberg - 303,8; 3. Webber - 303,6; 4. Rosberg - 302,9; 5. Heidfeld - 302,7; 6. Massa - 301,6; 7. Schumacher 301,0 km/h.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.