Úvodní trénink před Velkou cenou Malajsie vyhrál Mark Webber s Red Bullem, který zajel jasně nejrychlejší čas - druhý Lewis Hamilton na McLarenu na něj ztratil více než 1,6 sekundy.
Malajsie je zemí podvečerních bouřek, dopolední trénink se odjel na suché trati, totéž by mělo potkat i odpolední trénink, který se ale bude vyznačovat podstatně vyšší teplotou asfaltu - až 50 °C. Všichni jsou zvědavi, co to udělá s novými pneumatikami Pirelli. Na dnešní den dostaly týmy dvě sady vývojových pneumatik tvrdší směsi, což zaručuje spoustu akce na dráze.
Do prvního tréninku zasáhla trojice testovacích pilotů: Nico Hülkenberg s Force Indií zajel dokonce čtvrtý nejrychlejší čas, Daniel Ricciardo vyjel s vozem Toro Rosso a letos poprvé Davide Valsecchi s Lotusem.
HRT se příliš nedařilo, již po dvaceti minutách se zakouřilo z motoru Karthikeyanova vozu ve třetí zatáčce a bylo po radosti. Alespoň Liuzzi odkroužil dvojnásobný počet, tj. 20 kol, a konečně prověřil jejich DRS systém.
Velké problémy sužovaly Renault, který ujel za celý trénink pouze 10 kol (Heidfeld 6, Petrov 4). Zdálo se, že na vině jsou spíše těhlice než brzdy - Nickovi se náhle zablokovalo kolo a Vitalijovi explodovalo, kvůli tomu skončil v zatáčce č. 9 až ve štěrkové zóně. Dokud Renault nepřijde na příčinu, do druhého tréninku Rusa nepustí.
Na pilno budou mít i u Virginu poté, co se d'Ambrosivi selhalo pravé přední zavěšení při brzdění do poslední zatáčky - prasklo mu podobně jako loni Buemimu v Číně.
Mnohem lepší formu v Malaysii předvedl Lotus - Kovalainen se protlačil až na 16. příčku. Spokojený byl nejen s časy a pneumatikami, ale i s minimem problémů, které jej na rozdíl od Austrálie na začátku víkendu potkaly.
Ferrari prožilo poměrně nenápadnou část víkendu, spoustu času strávili aerodynamickými testy při jízdě konstantní rychlosti na rovinkách. Alonso byl jedním z několika pilotů, který vyjel mimo v zatáčce č. 8, podobně jako např. Pérez či Hamilton.
Nakonec s velkým náskokem vyhrál Webber před Hamiltonem a Schumacherem. Piloty na 4. - 15. místě dělilo pouhých půl vteřiny. McLaren výsledky označil za nereprezentativní, náskok rakouské stáje by tedy neměl být tak hrozivý. Red Bull zkoušel jezdit s KERSem - zda si jej ponechají i pro závod, to se uvidí až po večerní poradě.
Nejvyšší rychlost komisaři naměřili Fernandovi Alonsovi - 304,9 km/h. Další pořadí: 2. Hülkenberg - 303,8; 3. Webber - 303,6; 4. Rosberg - 302,9; 5. Heidfeld - 302,7; 6. Massa - 301,6; 7. Schumacher 301,0 km/h.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.