Fernando Alonso již je několik dní v Malajsii. Výkyvy počasí během závodního víkendu jsou podle něj stresující pro celý tým, který se musí připravit na všechny možné události. Na voze, jenž skrývá velký potenciál, který v Austrálii nevyužili, se objeví pouze pár drobných úprav.
"To, že se zde může počasí tak rychle změnit, činí různé fáze přípravy na trati více stresující. Slunečné počasí se může náhle proměnit v silnou přeháňku a musíte být přitom připraveni na všechno. Není to problém pouze pro nás, piloty, dotýká se to celého týmu: někdy musíte být připraveni na plán B či C, nebo dokonce na D pro všechny ty různé podmínky," uvádí Alonso.
"Naštěstí to není jen o práci, také si užiju nějakou tu legraci, což je dobré, pomáhá mi to si odpočinout v tak rušné době: od počátku testování jsme neměli v této sezóně moc volna," říká pilot Ferrari, který po závodě v Austrálii relaxoval na ostrově Hamilton.
"Zůstal jsem v telefonickém a emailovém kontaktu s inženýry. Znovu jsme prozkoumali náš víkend v Melbourne a hovořili jsme o přípravách na Sepang. Víme, že musíme zlepšit naši výkonnost, ale stejně tak si uvědomujeme, že výsledek závodu nebyla až taková katastrofa.
Budeme mít několik nových věcí na voze, ale nic velkého či věc, o níž byste mohli říct, že bude klíčová pro výkonnostní pokrok. Musíme zůstat soustředěni na naši vlastní práci a snažit se porozumět tomu, jak využít plně všechen potenciál vozu 150° Italia - jsem si jistý, že toho může ještě dost nabídnout. Než se nám to podaří, nemá smysl snažit se nějak předpovídat, jak víkend dopadne. Musíme postupovat den po dni," soudí Alonso.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.