Fernando Alonso již je několik dní v Malajsii. Výkyvy počasí během závodního víkendu jsou podle něj stresující pro celý tým, který se musí připravit na všechny možné události. Na voze, jenž skrývá velký potenciál, který v Austrálii nevyužili, se objeví pouze pár drobných úprav.
"To, že se zde může počasí tak rychle změnit, činí různé fáze přípravy na trati více stresující. Slunečné počasí se může náhle proměnit v silnou přeháňku a musíte být přitom připraveni na všechno. Není to problém pouze pro nás, piloty, dotýká se to celého týmu: někdy musíte být připraveni na plán B či C, nebo dokonce na D pro všechny ty různé podmínky," uvádí Alonso.
"Naštěstí to není jen o práci, také si užiju nějakou tu legraci, což je dobré, pomáhá mi to si odpočinout v tak rušné době: od počátku testování jsme neměli v této sezóně moc volna," říká pilot Ferrari, který po závodě v Austrálii relaxoval na ostrově Hamilton.
"Zůstal jsem v telefonickém a emailovém kontaktu s inženýry. Znovu jsme prozkoumali náš víkend v Melbourne a hovořili jsme o přípravách na Sepang. Víme, že musíme zlepšit naši výkonnost, ale stejně tak si uvědomujeme, že výsledek závodu nebyla až taková katastrofa.
Budeme mít několik nových věcí na voze, ale nic velkého či věc, o níž byste mohli říct, že bude klíčová pro výkonnostní pokrok. Musíme zůstat soustředěni na naši vlastní práci a snažit se porozumět tomu, jak využít plně všechen potenciál vozu 150° Italia - jsem si jistý, že toho může ještě dost nabídnout. Než se nám to podaří, nemá smysl snažit se nějak předpovídat, jak víkend dopadne. Musíme postupovat den po dni," soudí Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.