O pneumatikách Pirelli a zvláště o jejich výdrži toho bylo napsáno už mnoho, firma se však hájí tím, že jen reagovala na požadavky pilotů. Nepředvidatelnost chování nových pneumatik potvrdil i Fernando Alonso.
Podle Fernanda Alonsa nebude mít stáj Ferrari pro VC Austrálie žádnou pevnou strategii. Je to dáno hlavně tím, že chování pneumatik Pirelli je pokáždé jiné a bude potřeba pružně reagovat na nastalou situaci.
Třetí nejrychlejší pilot dnešního druhého tréninku říká, že předvídat, co pneumatiky v danou chvíli udělají, je téměř nemožné. Proto i on pokládá za důležité být připraven na cokoliv. Předvídat, jak se budou pneumatiky během závodu opotřebovávat tedy nejspíš bude opravdu obtížný úkol.
"Chování pneumatik nám bude velkou neznámou až do nedělního odpoledne," řekl Španěl. "Nebude tomu tak jen tady v Austrálii, ale ve všech závodech. Během testů jsme sice poznali, jak rychle se pneumatiky opotřebovávají, ale na každém okruhu je trochu jiný asfalt, různě hrbolatý povrch, to vše degradaci pneumatik ovlivní. Velkou roli sehraje i teplota trati. Takže je opravdu nemožné říct: Teď pojedeme na dvě zastávky, v Malajsii na čtyři a v Číně na tři. To se bude měnit víkend od víkendu.
Ani nebude stačit vypozorovat si chování pneumatik v pátečních trénincích, protože v neděli bývá trať jiná, je více pokrytá gumou, není tam tolik nečistot...Dnes máme určité informace, ale v až v neděli uvidíme, jak je to doopravdy.
Nemáme tedy pevně stanovenou strategii, pomáhá nám i to, že jedeme s plnou nádrží, nemusíme tedy řešit, jestli se nám podaří skloubit tankování paliva s výměnou pneumatik tak, abychom zároveň byli i rychlí. Prostě, pokud budou pneumatiky opotřebované, vyměníme je, pokud ne, tak je nevyměníme."
Alonso sice uznal, že taková degradace pneumatik přispěje ke zvýšení počtu zastávek v boxech a možná i udělá ze závodů větší show, ale ví, že kdyby pneumatiky více vydržely, měli by piloti situaci značně ulehčenou.
"Vím, že firma Pirelli pneumatiky P Zero takto vyvinula úmyslně, aby zlepšila show a donutila nás více stavět v boxech. To byl od začátku jejich záměr.
Časy, které zajíždím, nejsou vůbec špatné, navíc pneumatiky mají i celkem dobrou přilnavost, ale degradace je opravdu rychlá. Navíc, vůz dobře funguje i bez dvojitého difuzoru, což svědčí o tom, že pneumatiky pracují dobře.
Z pohledu pilotů je ale jasné, že bychom chtěli vyšší výdrž pneumatik a možná i snadnější zahřívání tvrdé směsi. Na jejich zahřátí je potřeba víc kol a když už se konečně zahřejí, jejich ideální výkon už je pryč. Ale podmínky mají všichni stejné, takže se s tím budeme muset vyrovnat."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.