Domácímu Australanovi Marku Webberovi se podařilo výborně vykročit do sezóny, když vyhrál úvodní trénink v Melbourne.
Za nejrychlejší tým byl po předsezónních testech považován Red Bull - a zdá se, že právem. Během úvodního 90minutového tréninku byli totiž nejrychlejší právě jeho piloti. V posledním kole prolétl Mark Webber kolo za 1:26,831 min na tvrdé (prime) směsi pneumatik Pirelli. Jeho kolega Sebastian Vettel zaostal o 3 desetiny.
Ferrari pilotované Fernandem Alonsem bylo třetí o více než půl sekundy za Vettelem. O další čtyři desetiny zpět byl Rosberg na Mercedesu, po něm předvedl velmi dobré kolo Rubens Barrichello, kterému hrozilo, že po selhání rádiových systémů na jeho domovském letišti úvod v Austrálii nestihne.
Duo McLarenu předvedlo po propadáku v testech slušnou rychlost, Jenson Button s Lewisem Hamiltonem obsadili pátou a šestou příčku. Michael Schumacher byl o něco pomalejší než Britové, kteří byli s 55 koly nejaktivnější. Není divu, tým z Wokingu po předsezónních problémech potřebuje řádně otestovat nový výfukový systém s difuzorem.
První trénink se obešel bez incidentů, pouze pár pilotů včetně Webbera či Massy, který skončil až 11. před Heidfeldem, se na chvíli ocitlo mimo trať. Pouze Karun Chandhok s novým Lotusem hned v úvodu na studených pneumatikách narazil po třech zatáčkách do zdi. V zatáčce č. 4 mu ustřelila po přidání plynu záď a zdemoloval pravou přední část vozu. Indický testovací pilot, kterého tým oznámil tento týden, svou šanci příliš nevyužil, a Lotusu v úvodu sezóny, kdy se týmy potýkají s nedostatkem dílů, pouze přidělal starosti.
Piloti Virginu Jerome d'Ambrosio a Timo Glock na Red Bull ztratili více než 8 vteřin - pokud by takto pokračovali dále, tak by kvůli kvalifikačnímu pravidlu 107 % v neděli vůbec nebyli připuštěni na start.
Vozy HRT se na dráze vůbec neobjevily, stále tak nemají na svém kontě ani jeden ujetý metr. Tým to oficiálně zatím nijak nevysvětlil. Bylo pouze slyšet, že vozy v garáži nastartovali.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.