Domácímu Australanovi Marku Webberovi se podařilo výborně vykročit do sezóny, když vyhrál úvodní trénink v Melbourne.
Za nejrychlejší tým byl po předsezónních testech považován Red Bull - a zdá se, že právem. Během úvodního 90minutového tréninku byli totiž nejrychlejší právě jeho piloti. V posledním kole prolétl Mark Webber kolo za 1:26,831 min na tvrdé (prime) směsi pneumatik Pirelli. Jeho kolega Sebastian Vettel zaostal o 3 desetiny.
Ferrari pilotované Fernandem Alonsem bylo třetí o více než půl sekundy za Vettelem. O další čtyři desetiny zpět byl Rosberg na Mercedesu, po něm předvedl velmi dobré kolo Rubens Barrichello, kterému hrozilo, že po selhání rádiových systémů na jeho domovském letišti úvod v Austrálii nestihne.
Duo McLarenu předvedlo po propadáku v testech slušnou rychlost, Jenson Button s Lewisem Hamiltonem obsadili pátou a šestou příčku. Michael Schumacher byl o něco pomalejší než Britové, kteří byli s 55 koly nejaktivnější. Není divu, tým z Wokingu po předsezónních problémech potřebuje řádně otestovat nový výfukový systém s difuzorem.
První trénink se obešel bez incidentů, pouze pár pilotů včetně Webbera či Massy, který skončil až 11. před Heidfeldem, se na chvíli ocitlo mimo trať. Pouze Karun Chandhok s novým Lotusem hned v úvodu na studených pneumatikách narazil po třech zatáčkách do zdi. V zatáčce č. 4 mu ustřelila po přidání plynu záď a zdemoloval pravou přední část vozu. Indický testovací pilot, kterého tým oznámil tento týden, svou šanci příliš nevyužil, a Lotusu v úvodu sezóny, kdy se týmy potýkají s nedostatkem dílů, pouze přidělal starosti.
Piloti Virginu Jerome d'Ambrosio a Timo Glock na Red Bull ztratili více než 8 vteřin - pokud by takto pokračovali dále, tak by kvůli kvalifikačnímu pravidlu 107 % v neděli vůbec nebyli připuštěni na start.
Vozy HRT se na dráze vůbec neobjevily, stále tak nemají na svém kontě ani jeden ujetý metr. Tým to oficiálně zatím nijak nevysvětlil. Bylo pouze slyšet, že vozy v garáži nastartovali.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.