Fernando Alonso ani Michael Schumacher si nedělají starosti z přílišné pracovní zátěže v kokpitu kvůli ovládání nových systému - KERSu a nastavitelného zadního křídla.
Několik pilotů si již stěžovalo na to, že jsou v kokpitu kvůli novým pravidlům příliš zaneprázdněni - včera například Mark Webber z Red Bull, z týmu, který byl od počátku proti zavedení nastavitelných zadních křídel (psali jsme zde).
Představuje podle Michaela Schumachera obsluhování několika tlačítek navíc bezpečnostní problém? "Absolutně ne. Minulý rok jste mohli vidět, jak lidé jezdili skrz Eau Rouge s jednou rukou na volantu - a nyní si stěžují na ohrožení bezpečnosti. Myslím, že obsluhování zadního křídla je nyní mnohem bezpečnější!"
Německý rekordman si na nové systémy už zvykl: "Už to známe. Proto v zimě testujete, není to nic hrozného. Piloti, kterým se podaří proniknout do F1, jsou podle mě ti nejlepší kluci a v pohodě zvládnou mačkat dvě tlačítka v autě."
Týmový kolega Michaela - Nico Rosberg - je se situací rovněž spokojený: "Momentálně to je dobré. Neměli bychom na to zapomínat a sledovat to, ale momentálně to je OK."
Starosti si nedělá ani Fernando Alonso: "Každý na to má jiný názor, v mém případě si nemyslím, že by nová pravidla týkající se toho, co musíme dělat na volantu, představovala nějaký problém. Jsme profesionální závodní piloti a musíme spolupracovat s týmem na nalezení pohodlného způsobu, jak nové věci používat.
Pokud nemáte čas na ovládání všech těch věcí na volantu, pak to neděláte, není to povinné. Nějakou dobu to trvá, my jsme během zimy ujely spousty kilometrů.
Můžu říct, že jsme si s Felipem [Massou] na nové věci zvykli. Staly se pro nás automatickými věcmi, které děláme od zatáčky k zatáčce, a já v tom nevidím žádný vážnější problém ani to nepovažuji za něco, o čem bychom v blízké budoucnosti měli diskutovat."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.