Fernando Alonso ani Michael Schumacher si nedělají starosti z přílišné pracovní zátěže v kokpitu kvůli ovládání nových systému - KERSu a nastavitelného zadního křídla.
Několik pilotů si již stěžovalo na to, že jsou v kokpitu kvůli novým pravidlům příliš zaneprázdněni - včera například Mark Webber z Red Bull, z týmu, který byl od počátku proti zavedení nastavitelných zadních křídel (psali jsme zde).
Představuje podle Michaela Schumachera obsluhování několika tlačítek navíc bezpečnostní problém? "Absolutně ne. Minulý rok jste mohli vidět, jak lidé jezdili skrz Eau Rouge s jednou rukou na volantu - a nyní si stěžují na ohrožení bezpečnosti. Myslím, že obsluhování zadního křídla je nyní mnohem bezpečnější!"
Německý rekordman si na nové systémy už zvykl: "Už to známe. Proto v zimě testujete, není to nic hrozného. Piloti, kterým se podaří proniknout do F1, jsou podle mě ti nejlepší kluci a v pohodě zvládnou mačkat dvě tlačítka v autě."
Týmový kolega Michaela - Nico Rosberg - je se situací rovněž spokojený: "Momentálně to je dobré. Neměli bychom na to zapomínat a sledovat to, ale momentálně to je OK."
Starosti si nedělá ani Fernando Alonso: "Každý na to má jiný názor, v mém případě si nemyslím, že by nová pravidla týkající se toho, co musíme dělat na volantu, představovala nějaký problém. Jsme profesionální závodní piloti a musíme spolupracovat s týmem na nalezení pohodlného způsobu, jak nové věci používat.
Pokud nemáte čas na ovládání všech těch věcí na volantu, pak to neděláte, není to povinné. Nějakou dobu to trvá, my jsme během zimy ujely spousty kilometrů.
Můžu říct, že jsme si s Felipem [Massou] na nové věci zvykli. Staly se pro nás automatickými věcmi, které děláme od zatáčky k zatáčce, a já v tom nevidím žádný vážnější problém ani to nepovažuji za něco, o čem bychom v blízké budoucnosti měli diskutovat."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.