Fernando Alonso ani Michael Schumacher si nedělají starosti z přílišné pracovní zátěže v kokpitu kvůli ovládání nových systému - KERSu a nastavitelného zadního křídla.
Několik pilotů si již stěžovalo na to, že jsou v kokpitu kvůli novým pravidlům příliš zaneprázdněni - včera například Mark Webber z Red Bull, z týmu, který byl od počátku proti zavedení nastavitelných zadních křídel (psali jsme zde).
Představuje podle Michaela Schumachera obsluhování několika tlačítek navíc bezpečnostní problém? "Absolutně ne. Minulý rok jste mohli vidět, jak lidé jezdili skrz Eau Rouge s jednou rukou na volantu - a nyní si stěžují na ohrožení bezpečnosti. Myslím, že obsluhování zadního křídla je nyní mnohem bezpečnější!"
Německý rekordman si na nové systémy už zvykl: "Už to známe. Proto v zimě testujete, není to nic hrozného. Piloti, kterým se podaří proniknout do F1, jsou podle mě ti nejlepší kluci a v pohodě zvládnou mačkat dvě tlačítka v autě."
Týmový kolega Michaela - Nico Rosberg - je se situací rovněž spokojený: "Momentálně to je dobré. Neměli bychom na to zapomínat a sledovat to, ale momentálně to je OK."
Starosti si nedělá ani Fernando Alonso: "Každý na to má jiný názor, v mém případě si nemyslím, že by nová pravidla týkající se toho, co musíme dělat na volantu, představovala nějaký problém. Jsme profesionální závodní piloti a musíme spolupracovat s týmem na nalezení pohodlného způsobu, jak nové věci používat.
Pokud nemáte čas na ovládání všech těch věcí na volantu, pak to neděláte, není to povinné. Nějakou dobu to trvá, my jsme během zimy ujely spousty kilometrů.
Můžu říct, že jsme si s Felipem [Massou] na nové věci zvykli. Staly se pro nás automatickými věcmi, které děláme od zatáčky k zatáčce, a já v tom nevidím žádný vážnější problém ani to nepovažuji za něco, o čem bychom v blízké budoucnosti měli diskutovat."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.