Felipe Massa si myslí, že od letošního roku již nebude mít takové problémy s pneumatikami. Zároveň přiznal, že na nové systémy na voze už si zvykl.
Na oficiálním webu Ferrari se Felipe Massa rozpovídal o významu nastavitelného zadního křídla, ale i o pneumatikách Pirelli, se kterými by už neměl mít takové problémy jako s těmi loňskými od Bridgestonu.
"Než jsem si poprvé sedl do auta a vyzkoušel si to, nevěděl jsem, co od těch systémů čekat," přiznal Massa počáteční obavy z jejich používání. "Po pár dnech, během kterých jsem je testoval, jsem si ale jejich používání během jízdy zautomatizoval. Společně s inženýry Ferrari jsme také našli pár řešení, jak tyto systémy používat během jízdy tak, aby to nesnížilo moje zorné pole a neohrozilo tak mě či někoho jiného během jízdy."
"Používání nastavitelného zadního křídla je opravdu jednoduchá záležitost. Prostě zmáčknete tlačítko na volantu, křídlo se otevře a získáte až 15km/h na rychlosti navíc. Během tréninků a kvalifikace můžeme křídlo využívat neomezeně, i na kratších rovinkách, a právě na tom jsme v zimě pracovali, musel jsem si to prostě vštípit jako úplně automatický postup. To nám pomůže zlepšit náš čas na kolo, ale během závodu samozřejmě ne, tam je jeho použití omezeno na nejdelší rovinku."
Systém KERS není pro Massu žádnou novinkou, používal ho již během sezony 2009, která pro něj ale skončila předčasně po nehodě v Maďarsku. I tak by ale neměl mít s KERSem problémy.Massa nepodceňuje ani nové pneumatiky Pirelli, které budou mít během závodů mít přirozeně ještě větší roli než oba nové systémy.
Během loňské sezony měl Felipe Massa problémy se zahříváním pneumatik Bridgestone, ty by však měly s přechodem k pneumatikám od firmy Pirelli odpadnout.
"Porozumět novým pneumatikám, to byl jeden z hlavních úkolů letošní zimy," řekl Brazilec. "Myslím, že jsem si na ně docela zvykl a problémy se zahříváním pneumatik, které mě provázely loňskou sezonou, jsou již minulostí."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.