Felipe Massa si myslí, že od letošního roku již nebude mít takové problémy s pneumatikami. Zároveň přiznal, že na nové systémy na voze už si zvykl.
Na oficiálním webu Ferrari se Felipe Massa rozpovídal o významu nastavitelného zadního křídla, ale i o pneumatikách Pirelli, se kterými by už neměl mít takové problémy jako s těmi loňskými od Bridgestonu.
"Než jsem si poprvé sedl do auta a vyzkoušel si to, nevěděl jsem, co od těch systémů čekat," přiznal Massa počáteční obavy z jejich používání. "Po pár dnech, během kterých jsem je testoval, jsem si ale jejich používání během jízdy zautomatizoval. Společně s inženýry Ferrari jsme také našli pár řešení, jak tyto systémy používat během jízdy tak, aby to nesnížilo moje zorné pole a neohrozilo tak mě či někoho jiného během jízdy."
"Používání nastavitelného zadního křídla je opravdu jednoduchá záležitost. Prostě zmáčknete tlačítko na volantu, křídlo se otevře a získáte až 15km/h na rychlosti navíc. Během tréninků a kvalifikace můžeme křídlo využívat neomezeně, i na kratších rovinkách, a právě na tom jsme v zimě pracovali, musel jsem si to prostě vštípit jako úplně automatický postup. To nám pomůže zlepšit náš čas na kolo, ale během závodu samozřejmě ne, tam je jeho použití omezeno na nejdelší rovinku."
Systém KERS není pro Massu žádnou novinkou, používal ho již během sezony 2009, která pro něj ale skončila předčasně po nehodě v Maďarsku. I tak by ale neměl mít s KERSem problémy.Massa nepodceňuje ani nové pneumatiky Pirelli, které budou mít během závodů mít přirozeně ještě větší roli než oba nové systémy.
Během loňské sezony měl Felipe Massa problémy se zahříváním pneumatik Bridgestone, ty by však měly s přechodem k pneumatikám od firmy Pirelli odpadnout.
"Porozumět novým pneumatikám, to byl jeden z hlavních úkolů letošní zimy," řekl Brazilec. "Myslím, že jsem si na ně docela zvykl a problémy se zahříváním pneumatik, které mě provázely loňskou sezonou, jsou již minulostí."
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.