Felipe Massa si myslí, že od letošního roku již nebude mít takové problémy s pneumatikami. Zároveň přiznal, že na nové systémy na voze už si zvykl.
Na oficiálním webu Ferrari se Felipe Massa rozpovídal o významu nastavitelného zadního křídla, ale i o pneumatikách Pirelli, se kterými by už neměl mít takové problémy jako s těmi loňskými od Bridgestonu.
"Než jsem si poprvé sedl do auta a vyzkoušel si to, nevěděl jsem, co od těch systémů čekat," přiznal Massa počáteční obavy z jejich používání. "Po pár dnech, během kterých jsem je testoval, jsem si ale jejich používání během jízdy zautomatizoval. Společně s inženýry Ferrari jsme také našli pár řešení, jak tyto systémy používat během jízdy tak, aby to nesnížilo moje zorné pole a neohrozilo tak mě či někoho jiného během jízdy."
"Používání nastavitelného zadního křídla je opravdu jednoduchá záležitost. Prostě zmáčknete tlačítko na volantu, křídlo se otevře a získáte až 15km/h na rychlosti navíc. Během tréninků a kvalifikace můžeme křídlo využívat neomezeně, i na kratších rovinkách, a právě na tom jsme v zimě pracovali, musel jsem si to prostě vštípit jako úplně automatický postup. To nám pomůže zlepšit náš čas na kolo, ale během závodu samozřejmě ne, tam je jeho použití omezeno na nejdelší rovinku."
Systém KERS není pro Massu žádnou novinkou, používal ho již během sezony 2009, která pro něj ale skončila předčasně po nehodě v Maďarsku. I tak by ale neměl mít s KERSem problémy.Massa nepodceňuje ani nové pneumatiky Pirelli, které budou mít během závodů mít přirozeně ještě větší roli než oba nové systémy.
Během loňské sezony měl Felipe Massa problémy se zahříváním pneumatik Bridgestone, ty by však měly s přechodem k pneumatikám od firmy Pirelli odpadnout.
"Porozumět novým pneumatikám, to byl jeden z hlavních úkolů letošní zimy," řekl Brazilec. "Myslím, že jsem si na ně docela zvykl a problémy se zahříváním pneumatik, které mě provázely loňskou sezonou, jsou již minulostí."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.