V Oviedu v části Margal se včera sešlo kolem čtyř tisíc lidí, aby společně s Fernandem Alonsem oslavili možnost poprvé nahlédnout do nového sportovního centra "Complejo Deportivo Fernando Alonso" budovaného jejich oblíbeným pilotem.
Nový komplex obsahuje 1 390,5 m dlouhou motokárovou dráhu, plochu o velikosti 2500 m2 zasvěcenou praktickým cvičením silniční bezpečnosti a muzeum mapující sportovní kariéru dvojnásobného mistra světa Formule 1. Slavnostního otevření se zúčastnil prezident Asturie Vicente Alvarez Areces i prezident španělské federace motosportu, Carlos Gracia.
"Chtěl bych poděkovat úřadům v Asturii za to, že umožnily výstavbu tohoto zařízení. Dnes jsem vyzkoušel pouze povrch. Na skutečné otevření si budeme muset počkat do června. Tato trať by se mohla stát pro motokáry jednou z nejlepších na světě," řekl Alonso po ujetí několika kol na své dráze.
"Průměrnou šířkou dráhy se pohybuje mezi devíti a desíti metry, má dobře uspořádaný paddock, konfigurace zatáček napodobuje některé z nejzajímavějších zatáček z okruhů po celém světě - jako tu poslední z Valencie či esíčka v Suzuce - to jsou její silné stránky.
Jakmile to otevřeme, budeme pořádat lekce sportovního řízení, do nichž zapojíme školy z regionu Asturie, protože silniční bezpečnost je stejně důležitá jako ostatní předměty. Muzeum obsahuje auta a pamětihodné věci z nejlepších okamžiků mé kariéry," dodal pilot Ferrari.
Nadšení fanoušci včera přišli do nového sportovního areálu hlavně Fernanda povzbudit před jeho odletem do Melbourne - doma si totiž užíval svůj poslední volný víkend. Od pátku, kdy začne první volný trénink před Velkou cenou Austrálie, již půjde do tuhého. Začne velmi dlouhá sezóna, která vyvrcholí až 27. listopadu v brazilském Sao Paulu.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.