Fernando Alonso byl po testování v pátek spokojený. S vylepšeným vozem 150° Italia ujel nejvíce kol a navíc zajel i druhý nejrychlejší čas.
Skutečnou formu sice prověří až první závod v Melbourne na konci března, už teď je ale zřejmé, že Ferrari přes zimu připravili velmi konkurenceschopný vůz. O spolehlivosti svědčí i ujeté vzdálenosti: Felipe Massa ve čtvrtek urazil 614 km, Fernando Alonso včera v Barceloně dokonce 656 - nejvíce ze všech pilotů. Ferrari celkově během tří dnů v Barceloně ujelo 1714 km.
"Vůz se opět prokázal být velmi spolehlivým, což je vždy dobrou zprávou. Nové díly, které tým připravil pro tento poslední test, vylepšily ovladatelnost vozu a dnes se nám podařilo dobře nasimulovat závodní víkend s dobrými časy na kolo," hýří spokojeností Alonso.
"Jak jsme na tom ve srovnání s ostatními? Dnes jsme všichni společně zde v Barceloně... ale vážně, pravdu se dozvíme až v Melbourne. Použité pneumatiky, množství paliva, testovací programy - ve hře je tolik proměnných, které mohou činit velký rozdíl v momentální výkonnosti.
Od samotného počátku těchto testů jsme se stále soustředili na naši vlastní práci: zkusit vylepšit vůz a být spolehlivými. Jak jsme v tom byli úspěšní, to uvidíme za dva týdny," dodal španělský pilot.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.