Fernando Alonso byl po testování v pátek spokojený. S vylepšeným vozem 150° Italia ujel nejvíce kol a navíc zajel i druhý nejrychlejší čas.
Skutečnou formu sice prověří až první závod v Melbourne na konci března, už teď je ale zřejmé, že Ferrari přes zimu připravili velmi konkurenceschopný vůz. O spolehlivosti svědčí i ujeté vzdálenosti: Felipe Massa ve čtvrtek urazil 614 km, Fernando Alonso včera v Barceloně dokonce 656 - nejvíce ze všech pilotů. Ferrari celkově během tří dnů v Barceloně ujelo 1714 km.
"Vůz se opět prokázal být velmi spolehlivým, což je vždy dobrou zprávou. Nové díly, které tým připravil pro tento poslední test, vylepšily ovladatelnost vozu a dnes se nám podařilo dobře nasimulovat závodní víkend s dobrými časy na kolo," hýří spokojeností Alonso.
"Jak jsme na tom ve srovnání s ostatními? Dnes jsme všichni společně zde v Barceloně... ale vážně, pravdu se dozvíme až v Melbourne. Použité pneumatiky, množství paliva, testovací programy - ve hře je tolik proměnných, které mohou činit velký rozdíl v momentální výkonnosti.
Od samotného počátku těchto testů jsme se stále soustředili na naši vlastní práci: zkusit vylepšit vůz a být spolehlivými. Jak jsme v tom byli úspěšní, to uvidíme za dva týdny," dodal španělský pilot.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.