Jezdec týmu Ferrari, Felipe Massa, prohlásil, že novinky, které tým Ferrari přivezl s sebou na poslední testy F1 před startem sezony, jsou jednoznačným krokem vpřed. Nicméně stále je podle brazilcových slov Red Bull týmem, který je zapotřebí porazit.
Ferrari má v Barceloně aerodynamické modifikace a také pozměněné výfuky. Podle Massy jsou nové časti jasným krokem vpřed. "Je to lepší, auto má mnohem lepší přítlak a čím více přítlaku máte, tím lépe. Speciálně s těmito gumamy, které se poměrně rychle opotřebují. Je to velký paket. Poměrně dobře to funguje, myslím, že z toho více nebo méně přivezeme na první závod."
"Stále tvrdě pracujeme na dalších vylepšeních. Samozřejmě víme, jak je to důležité během sezony. Teď se nám podařilo získat lepší přítlak."
Favoritem však pro Massu je Red Bull. "Prvně si musíme uvědomit, že je to tým, který vloni získal titul. A za druhé, jsou zde velmi rychlí. Včera Sebastian zajel velmi rychlý čas. Takže tipuji Red Bull." Může tedy Ferrari stačit tempu Red Bullu na delších jízdach? "Tak to přesně bylo vloni, ale vloni měli velmi silné auto, takže i když jsme se zlepšili v kvalifikacích, tak nebylo lehké je porazit."
"Letos to možná bude o trošku těžší, protože jsem sledoval některé z jejich dlouhých výjezdů a byli docela rychlí. Myslím, že je teď těžké říci nějaký soud. Musíme si počkat, až budeme mít všechny na jednom místě se stejným množstvím paliva a stejnými pneumatikami"
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.