Jezdec týmu Ferrari, Felipe Massa, prohlásil, že novinky, které tým Ferrari přivezl s sebou na poslední testy F1 před startem sezony, jsou jednoznačným krokem vpřed. Nicméně stále je podle brazilcových slov Red Bull týmem, který je zapotřebí porazit.
Ferrari má v Barceloně aerodynamické modifikace a také pozměněné výfuky. Podle Massy jsou nové časti jasným krokem vpřed. "Je to lepší, auto má mnohem lepší přítlak a čím více přítlaku máte, tím lépe. Speciálně s těmito gumamy, které se poměrně rychle opotřebují. Je to velký paket. Poměrně dobře to funguje, myslím, že z toho více nebo méně přivezeme na první závod."
"Stále tvrdě pracujeme na dalších vylepšeních. Samozřejmě víme, jak je to důležité během sezony. Teď se nám podařilo získat lepší přítlak."
Favoritem však pro Massu je Red Bull. "Prvně si musíme uvědomit, že je to tým, který vloni získal titul. A za druhé, jsou zde velmi rychlí. Včera Sebastian zajel velmi rychlý čas. Takže tipuji Red Bull." Může tedy Ferrari stačit tempu Red Bullu na delších jízdach? "Tak to přesně bylo vloni, ale vloni měli velmi silné auto, takže i když jsme se zlepšili v kvalifikacích, tak nebylo lehké je porazit."
"Letos to možná bude o trošku těžší, protože jsem sledoval některé z jejich dlouhých výjezdů a byli docela rychlí. Myslím, že je teď těžké říci nějaký soud. Musíme si počkat, až budeme mít všechny na jednom místě se stejným množstvím paliva a stejnými pneumatikami"
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.