Projet si poprvé novou trať - to je pro závodního pilota vždy příjemnou zkušeností. Takovou včera zažil Felipe Massa. Byla navíc spojená s poznáváním nové kultury - jezdil totiž na okruhu Reem International Circuit poblíž Rijádu v Saudské Arábii, kde měl možnost pohovořit si s mnoha místními obyvateli.
Felipe byl hlavním tahounem akce zorganizované společností Philip Morris International, během níž svezl čtyři desítky hostů po okruhu s Ferrari F430 Challenge. Na ostrou jízdu osobně dohlížel také jeho šéf Stefano Domenicali.
"Je to vždy příjemné navštívit nové místo, jen je mi líto, že zde nemůžu strávit více času. Trať je velmi zajímavá a zábavné, doufám tedy, že budu mít ještě příležitost si zde zajezdit. Momentálně se intenzivně připravujeme na start světového šampionátu [F1], musím se tedy brzy vrátit," řekl Massa.
"Akce a místa jako tato jsou důležitá pro rozvoj motosportu v zemích, které se jimi teprve nedávno začaly zabývat. Pro Ferrari je Střední východ velmi důležitým trhem, který velmi pozorně sledujeme," dodal Domenicali.
Původně měl do Rijádu letět Fernando Alonso. Ferrari jeho nepřítomnost na oficiálním webu zdůvodňuje tím, že "se tak trochu cítil pod psa a nebylo podle něj nejlepší absolvovat tento výlet vzhledem k tomu, že musí být velmi brzy připraven na nadcházející testování v Barceloně."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.