Trojnásobný šampión F1 Jackie Stewart věří, že za menší množství předjížděcích manévrů v F1 v porovnání s jeho časy můžou hlavně tratě, nikoliv monoposty.
71letý bývalý závodník obvinil Hermana Tilkeho, že jeho okruhy jezdce nijak netrestají za chyby a ani jim nijak neumožňují předjíždět. "Věřím, že hlavní důvod snížení počtu předjížděcích manévrů v moderní F1, jsou nové tratě. Skoro všechny z nich byly designovány jedním mužem, německým architektem Hermannem Tilkem," říká Stewart pro Telegraph.
"Moderní okruhy na tom nesou vinu. Je to jednoduché, jsou to kopie těch druhých a vůbec nijak nepostihují chyby. Výjezdové zóny jsou dost velké. Jezdci tak mohou udělat docela velkou chybu a stále si udrží pozici. To je jednoznačně špatně."
Adrian Sutil v Číně
Skot navrhl řešení. Tilke by měl předělat některé zatáčky, aby jezdce více penalizovaly za chyby. Jinak budou diváci na nějakou dobu ochuzeni o předjížděcí manévry. "Tilke stojí skoro za každým okruhem od začátku 90. let. V některých ohledech odvedl skvělou práci. Přinesl do sportu velký komfort a luxus. Ale mám obavu, že pro diváky toho moc neudělal. Minimálně by okruhy měly být předělány, diváci na trati a u televizí by tak mohli vidět více předjížděcích manévrů."
"Co kdyby Tilke modifikoval zatáčky na okruzích tak, že kdyby jezdec vyjel ze zatáčky, tak by to pro něj znamenalo ztrátu? Co kdyby výjezdové zóny měly povrch s menší přilnavostí? Co kdyby jezdce, který vyjede ze zatáčky, mohli ostatní předjet?"
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.