Trojnásobný šampión F1 Jackie Stewart věří, že za menší množství předjížděcích manévrů v F1 v porovnání s jeho časy můžou hlavně tratě, nikoliv monoposty.
71letý bývalý závodník obvinil Hermana Tilkeho, že jeho okruhy jezdce nijak netrestají za chyby a ani jim nijak neumožňují předjíždět. "Věřím, že hlavní důvod snížení počtu předjížděcích manévrů v moderní F1, jsou nové tratě. Skoro všechny z nich byly designovány jedním mužem, německým architektem Hermannem Tilkem," říká Stewart pro Telegraph.
"Moderní okruhy na tom nesou vinu. Je to jednoduché, jsou to kopie těch druhých a vůbec nijak nepostihují chyby. Výjezdové zóny jsou dost velké. Jezdci tak mohou udělat docela velkou chybu a stále si udrží pozici. To je jednoznačně špatně."
Adrian Sutil v Číně
Skot navrhl řešení. Tilke by měl předělat některé zatáčky, aby jezdce více penalizovaly za chyby. Jinak budou diváci na nějakou dobu ochuzeni o předjížděcí manévry. "Tilke stojí skoro za každým okruhem od začátku 90. let. V některých ohledech odvedl skvělou práci. Přinesl do sportu velký komfort a luxus. Ale mám obavu, že pro diváky toho moc neudělal. Minimálně by okruhy měly být předělány, diváci na trati a u televizí by tak mohli vidět více předjížděcích manévrů."
"Co kdyby Tilke modifikoval zatáčky na okruzích tak, že kdyby jezdec vyjel ze zatáčky, tak by to pro něj znamenalo ztrátu? Co kdyby výjezdové zóny měly povrch s menší přilnavostí? Co kdyby jezdce, který vyjede ze zatáčky, mohli ostatní předjet?"
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.