Trojnásobný šampión F1 Jackie Stewart věří, že za menší množství předjížděcích manévrů v F1 v porovnání s jeho časy můžou hlavně tratě, nikoliv monoposty.
71letý bývalý závodník obvinil Hermana Tilkeho, že jeho okruhy jezdce nijak netrestají za chyby a ani jim nijak neumožňují předjíždět. "Věřím, že hlavní důvod snížení počtu předjížděcích manévrů v moderní F1, jsou nové tratě. Skoro všechny z nich byly designovány jedním mužem, německým architektem Hermannem Tilkem," říká Stewart pro Telegraph.
"Moderní okruhy na tom nesou vinu. Je to jednoduché, jsou to kopie těch druhých a vůbec nijak nepostihují chyby. Výjezdové zóny jsou dost velké. Jezdci tak mohou udělat docela velkou chybu a stále si udrží pozici. To je jednoznačně špatně."
Adrian Sutil v Číně
Skot navrhl řešení. Tilke by měl předělat některé zatáčky, aby jezdce více penalizovaly za chyby. Jinak budou diváci na nějakou dobu ochuzeni o předjížděcí manévry. "Tilke stojí skoro za každým okruhem od začátku 90. let. V některých ohledech odvedl skvělou práci. Přinesl do sportu velký komfort a luxus. Ale mám obavu, že pro diváky toho moc neudělal. Minimálně by okruhy měly být předělány, diváci na trati a u televizí by tak mohli vidět více předjížděcích manévrů."
"Co kdyby Tilke modifikoval zatáčky na okruzích tak, že kdyby jezdec vyjel ze zatáčky, tak by to pro něj znamenalo ztrátu? Co kdyby výjezdové zóny měly povrch s menší přilnavostí? Co kdyby jezdce, který vyjede ze zatáčky, mohli ostatní předjet?"
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.