Organizátoři Velké ceny Malajsie zvažují v blízké budoucnosti její přesun na pozdní večer, aby podnítili zájem o domácí závod. Okruh chátrá a diváci se vytrácejí.
Výkonný ředitel okruhu Sepang Internationa Circuit - Razlan Razali - agentuře AFT prozradil, že postupně ztrácejí svůj původní lesk, a proto musí hledat způsoby, jak jej obnovit.
"Ztratili jsme náš lesk. To, že se F1 jede také vedle v Singapuru, nám nijak nepomáhá, naším největším soupeřem je také televize, protože hodně lidí se na závod dívá doma, kde mají pohodlí," řekl Razali.
Připustil, že v minulém roce prodali 97 tisíc vstupenek během tří dnů, zatímco celková kapacita okruhu je 130 tisíc. Ceny lístků přitom nejsou tím problémem - začínají na pouhých 19 dolarech (v přepočtu kolem 340 Kč).
Fernando Alonso během Velké ceny Malajsie 2010
Okruh je podle svého ředitele v bídném stavu a "vypadá unaveně." Navíc stále nedostal odpověď malajské vlády na požadavek o dotaci ve výši 60 milionů dolarů na provedení nezbytných oprav.
"Když prší, na hlavní tribunu teče. Lidé nejsou spokojeni. Okruh byl postaven v rekordním čase, žel muselo se sáhnout ke kompromisům a nedostatečná je i údržba," pokračuje Razali.
Řešení? "Měli bychom uspořádat jeden noční závod před prodloužením kontraktu platného do roku 2015. Možná to přiláká větší zástupy lidí, protože teploty jsou během noci chladnější."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.