Organizátoři Velké ceny Malajsie zvažují v blízké budoucnosti její přesun na pozdní večer, aby podnítili zájem o domácí závod. Okruh chátrá a diváci se vytrácejí.
Výkonný ředitel okruhu Sepang Internationa Circuit - Razlan Razali - agentuře AFT prozradil, že postupně ztrácejí svůj původní lesk, a proto musí hledat způsoby, jak jej obnovit.
"Ztratili jsme náš lesk. To, že se F1 jede také vedle v Singapuru, nám nijak nepomáhá, naším největším soupeřem je také televize, protože hodně lidí se na závod dívá doma, kde mají pohodlí," řekl Razali.
Připustil, že v minulém roce prodali 97 tisíc vstupenek během tří dnů, zatímco celková kapacita okruhu je 130 tisíc. Ceny lístků přitom nejsou tím problémem - začínají na pouhých 19 dolarech (v přepočtu kolem 340 Kč).
Fernando Alonso během Velké ceny Malajsie 2010
Okruh je podle svého ředitele v bídném stavu a "vypadá unaveně." Navíc stále nedostal odpověď malajské vlády na požadavek o dotaci ve výši 60 milionů dolarů na provedení nezbytných oprav.
"Když prší, na hlavní tribunu teče. Lidé nejsou spokojeni. Okruh byl postaven v rekordním čase, žel muselo se sáhnout ke kompromisům a nedostatečná je i údržba," pokračuje Razali.
Řešení? "Měli bychom uspořádat jeden noční závod před prodloužením kontraktu platného do roku 2015. Možná to přiláká větší zástupy lidí, protože teploty jsou během noci chladnější."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.