Ferrari dnes kvůli technickým problémům nesplnilo naplánovaný program, Fernando Alonso však nepovažuje den za ztracený.
Nové Ferrari 150th Italia dnes na okruhu Circuit de Catalunya odkroužilo 90 kol. Tým měl mnohem větší ambice, rozsáhlé technické potíže mu však výrazně prodloužily pauzu na oběd. Fernando Alonso přesto věří, že druhý den barcelonských testů není měl svůj přínos.„Jeden z mechaniků mi řekl, že když v Barceloně půjde všechno dobře, nevyhrajeme mistrovství, ale když tu budeme mít problémy, bude to úplně jiná písnička. Doufejme, že to tak je!“ řekl dnes Alonso novinářům. Problémy, které se dosud rudému monopostu spíše vyhýbaly (nepočítáme-li požár Massova monopostu ve Valencii), se dostavily už dopoledne. Alonso zůstal kvůli elektronické závadě stát na trati a postaral se tak o první sobotní červené vlajky.
Alonso dnes spoustu času prostál v garáži, flintu však do žita nehází
To horší však tým teprve čekalo. Poprat se s mechanickou závadou trvalo mechanikům několik hodin. Španěl se ale domnívá, že letos budou klíčovým faktorem pneumatiky - a ve sbírání dat pro nové obutí Pirelli dnes Ferrari čas neztrácelo. „Viděli jsme tu opotřebení podobné tomu na prvních testech ve Valencii a Jerezu. Kdybychom měli na Circuit de Catalunya závodit zítra, potřebovali bychom tři nebo možná dokonce čtyři zastávky, abychom dojeli. Nebudeme muset změnit jen strategii závodu, ale celého víkendu, od volných tréninků přes kvalifikaci,“ řekl Alonso. Španělský závodník odhaduje, že zatím je nejsilnějším vozem stále Red Bull, upozorňuje však na zkreslené výsledky testů. „Věřím, že v tuhle chvíli je nejlepším autem pořád Red Bull, ale nejméně další čtyři týmy – my, McLaren, Mercedes a Renault – jsou schopné vítězit. Vždycky je těžké umět vyhodnotit výsledky testů: stačí o deset kilo paliva víc nebo míň nebo použité pneumatiky nasazené kdykoli v průběhu dne a vznikne rozdíl, který může narůst až na celé vteřiny,“ upozornil Alonso. Dvojnásobný mistr světa včera a dnes odjezdil svou polovinu barcelonských testů, zítra usedne do kokptiu Ferrari 150th Italia Felipe Massa. Alonso se z Barcelony vydal rovnou do San Rema, aby tam podpořil svou ženu Raquel ve finále Festivalu italské písně. Stihl se však ještě vyjádřit k neklidné situaci v Bahrajnu.„Je pro nás těžké zaujmout jasné stanovisko, protože nakonec víme jen to, co vy, novináři. Všechny informace dostáváme z médií. Musíme pár dní ještě počkat, než zmocněné osoby rozhodnou,“ řekl Alonso.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.