Ferrari dnes kvůli technickým problémům nesplnilo naplánovaný program, Fernando Alonso však nepovažuje den za ztracený.
Nové Ferrari 150th Italia dnes na okruhu Circuit de Catalunya odkroužilo 90 kol. Tým měl mnohem větší ambice, rozsáhlé technické potíže mu však výrazně prodloužily pauzu na oběd. Fernando Alonso přesto věří, že druhý den barcelonských testů není měl svůj přínos.„Jeden z mechaniků mi řekl, že když v Barceloně půjde všechno dobře, nevyhrajeme mistrovství, ale když tu budeme mít problémy, bude to úplně jiná písnička. Doufejme, že to tak je!“ řekl dnes Alonso novinářům. Problémy, které se dosud rudému monopostu spíše vyhýbaly (nepočítáme-li požár Massova monopostu ve Valencii), se dostavily už dopoledne. Alonso zůstal kvůli elektronické závadě stát na trati a postaral se tak o první sobotní červené vlajky.
Alonso dnes spoustu času prostál v garáži, flintu však do žita nehází
To horší však tým teprve čekalo. Poprat se s mechanickou závadou trvalo mechanikům několik hodin. Španěl se ale domnívá, že letos budou klíčovým faktorem pneumatiky - a ve sbírání dat pro nové obutí Pirelli dnes Ferrari čas neztrácelo. „Viděli jsme tu opotřebení podobné tomu na prvních testech ve Valencii a Jerezu. Kdybychom měli na Circuit de Catalunya závodit zítra, potřebovali bychom tři nebo možná dokonce čtyři zastávky, abychom dojeli. Nebudeme muset změnit jen strategii závodu, ale celého víkendu, od volných tréninků přes kvalifikaci,“ řekl Alonso. Španělský závodník odhaduje, že zatím je nejsilnějším vozem stále Red Bull, upozorňuje však na zkreslené výsledky testů. „Věřím, že v tuhle chvíli je nejlepším autem pořád Red Bull, ale nejméně další čtyři týmy – my, McLaren, Mercedes a Renault – jsou schopné vítězit. Vždycky je těžké umět vyhodnotit výsledky testů: stačí o deset kilo paliva víc nebo míň nebo použité pneumatiky nasazené kdykoli v průběhu dne a vznikne rozdíl, který může narůst až na celé vteřiny,“ upozornil Alonso. Dvojnásobný mistr světa včera a dnes odjezdil svou polovinu barcelonských testů, zítra usedne do kokptiu Ferrari 150th Italia Felipe Massa. Alonso se z Barcelony vydal rovnou do San Rema, aby tam podpořil svou ženu Raquel ve finále Festivalu italské písně. Stihl se však ještě vyjádřit k neklidné situaci v Bahrajnu.„Je pro nás těžké zaujmout jasné stanovisko, protože nakonec víme jen to, co vy, novináři. Všechny informace dostáváme z médií. Musíme pár dní ještě počkat, než zmocněné osoby rozhodnou,“ řekl Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.