Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Fernando Alonso přiznal, že byl "v šoku a překvapený," když se dozvěděl o tom, že jeho kamarád Robert Kubica havaroval během rally v Itálii.
Hvězda Ferrari se s Polákem zná již více než patnáct let, protože spolu bojovali od mládí již při motokárových závodech.
"Nebylo úplně jasné, jestli přežije," uvedl Španěl pro CNN v odkazu na prvotní rozhovor s Kubicovým manažerem. "Snažil jsem se přijet do nemocnice, abych přesně zjistil, jaký je rozsah jeho zranění." Až tam se dozvěděl pozitivnější zprávy.
Kubica s Alonsem si loni užívali těsných soubojů - foto z Velké ceny Británie 2010
"Nyní se zotavuje dobře a doufáme, že ho uvidíme velmi brzy zpět v F1," pokračoval Alonso, který zároveň obhajuje jeho rozhodnutí startovat v rally těsně před začátkem sezóny F1 v Bahrajnu. "Potřebujeme nějaký adrenalin mimo náš systém [F1] a rally je dobrým tréninkem z pohledu pilota F1."
"Já jezdím každý den na kole a před pár týdny jsem si vyjel s kamarádem, když nám náhle vjelo do cesty nákladní auto. Scházelo pár metrů a srazili bychom se. Nemůžete vyloučit riziko," dodal pilot Ferrari.
Robert Kubica se včera úspěšně podrobil další - tentokrát osmihodinové operaci (více zde) a jeho tým Renault si vybral Nicka Heidfelda (více zde), který jej po dobu rekonvalescence nahradí v závodech.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.