Slunce, teplo a velké množství pneumatik: to byla hlavní nabídka prvních dvou dnů testu v Jerezu. Jaké dojmy a postřehy si z andaluského prostředí odnáší pilot Scuderie Ferrari, Felipe Massa?
Brazilský pilot nezaváhal a využil všech nabízených výhod ve svůj prospěch. Ve dvou dnech najel něco kolem 900 km a posunul tak celkový počet kilometrů nového monopostu F150th Italia za hranici dvou tisíc.
„V obou dnech jsem se dokázal držet naplánovaného programu,“ prohlásil Massa při setkání s novináři. „V sobotu jsme odzkoušeli všechny čtyři typy směsí, které Pirelli přivezlo pro tyto testy. Díky tomu jsme měli možnost získat mnoho cenných dat. Samozřejmě je ještě brzy na komplexní hodnocení, čeká nás ještě spousta práce, pak teprve budeme vědět, jak pneumatiky reaguji na určitá nastavení vozu.“
„A časy? Je dobré vědět, že jste rychlý, ale v této fázi vývoje to nemá žádnou vypovídající hodnotu. Od tohoto okamžiku po první závod se na voze změní spousta věcí a to jak na našem voze, tak na vozech soupeřů. Snažíme se soustředit na naší práci, bez toho abychom si dělali starosti se situací našich soupeřů: důležitým faktorem zůstává fakt, abychom pochopili jakým směrem vývoje se dát a soustředit se na řešení našich problémů.“
„První závod v Bahrajnu je stále v nedohlednu. To, že byl v sobotu Michael nejrychlejší není pro nikoho žádné překvapení vzhledem k tomu, co dokázal během své kariéry.“
„Musíme se snažit pochopit chování vozu v co nekratším možném termínu, je jasné, že ještě nevíme jaké výhod nám přinese pohyblivé zadní křídlo při předjíždění," řekl Felipe.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.