Slunce, teplo a velké množství pneumatik: to byla hlavní nabídka prvních dvou dnů testu v Jerezu. Jaké dojmy a postřehy si z andaluského prostředí odnáší pilot Scuderie Ferrari, Felipe Massa?
Brazilský pilot nezaváhal a využil všech nabízených výhod ve svůj prospěch. Ve dvou dnech najel něco kolem 900 km a posunul tak celkový počet kilometrů nového monopostu F150th Italia za hranici dvou tisíc.
„V obou dnech jsem se dokázal držet naplánovaného programu,“ prohlásil Massa při setkání s novináři. „V sobotu jsme odzkoušeli všechny čtyři typy směsí, které Pirelli přivezlo pro tyto testy. Díky tomu jsme měli možnost získat mnoho cenných dat. Samozřejmě je ještě brzy na komplexní hodnocení, čeká nás ještě spousta práce, pak teprve budeme vědět, jak pneumatiky reaguji na určitá nastavení vozu.“
„A časy? Je dobré vědět, že jste rychlý, ale v této fázi vývoje to nemá žádnou vypovídající hodnotu. Od tohoto okamžiku po první závod se na voze změní spousta věcí a to jak na našem voze, tak na vozech soupeřů. Snažíme se soustředit na naší práci, bez toho abychom si dělali starosti se situací našich soupeřů: důležitým faktorem zůstává fakt, abychom pochopili jakým směrem vývoje se dát a soustředit se na řešení našich problémů.“
„První závod v Bahrajnu je stále v nedohlednu. To, že byl v sobotu Michael nejrychlejší není pro nikoho žádné překvapení vzhledem k tomu, co dokázal během své kariéry.“
„Musíme se snažit pochopit chování vozu v co nekratším možném termínu, je jasné, že ještě nevíme jaké výhod nám přinese pohyblivé zadní křídlo při předjíždění," řekl Felipe.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.