Fernando Alonso zhodnotil první den testů pozitivně. Sice byl v konečném pořadí až pátý, to ovšem nemusí vůbec nic znamenat. Dnes šlo především o to zjistit, jestli všechny komponenty na voze spolupracují a fungují.
Během dnešního prvního dne testů ve Valencii Fernando Alonso odjel 98 kol, ve kterých nezaznamenal žádný technický problém s jeho vozem F150. I když na prvního Sebastiana Vettela ztratil něco okolo sedmi desetin sekundy, hodnotí celý den velmi pozitivně.
"To, že jsme nedosáhli lepšího času nám moc nevadí," řekl Španěl Autosportu. "Dnes bylo hlavním úkolem najezdit co nejvíce kilometrů a získat tak potřebná data o autě, která nám později pomohou s jeho nastavováním.
Navíc jsme celý den absolvovali bez jediné technické závady. Zkoušeli jsme různé věci, KERS, zadní křídlo, ale i pneumatiky, na které si budeme muset ještě zvyknout. Oproti loňským totiž moc nevydrží. Navíc, na celý den jsme měli jen tři sady, jednu na dopoledne, druhou na odpoledne a třetí na závěr testu. S nastavením vozu s ohledem na pneumatiky si ještě budeme muset trochu pohrát."
Alonso přiznal, že ovládnout všechna tlačítka uvnitř vozu není žádná legrace: "Není to lehké, musím se ale naučit ovládat tlačítka a být rychlý zároveň, protože pokud ztratíte koncentraci a budete se moc soustředit na ovládací tlačítka a naopak, nemůžete být rychlí."
Naopak popřel, že by se mohl vůz stát neovladatelným, kdyby selhal systém nastavitelného zadního křídla a to se nevrátilo do původní polohy.
"Sice nijak necítíte, že se křídlo vrátilo do původní polohy, ale nebojím se, že bych mohl z důvodu nedostatku přítlaku vyletět z trati, kdyby systém selhal. Podle všeho by se křídlo stlačilo zpět do původní polohy pomocí vzduchu proudícího kolem auta."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.