Fernando Alonso zhodnotil první den testů pozitivně. Sice byl v konečném pořadí až pátý, to ovšem nemusí vůbec nic znamenat. Dnes šlo především o to zjistit, jestli všechny komponenty na voze spolupracují a fungují.
Během dnešního prvního dne testů ve Valencii Fernando Alonso odjel 98 kol, ve kterých nezaznamenal žádný technický problém s jeho vozem F150. I když na prvního Sebastiana Vettela ztratil něco okolo sedmi desetin sekundy, hodnotí celý den velmi pozitivně.
"To, že jsme nedosáhli lepšího času nám moc nevadí," řekl Španěl Autosportu. "Dnes bylo hlavním úkolem najezdit co nejvíce kilometrů a získat tak potřebná data o autě, která nám později pomohou s jeho nastavováním.
Navíc jsme celý den absolvovali bez jediné technické závady. Zkoušeli jsme různé věci, KERS, zadní křídlo, ale i pneumatiky, na které si budeme muset ještě zvyknout. Oproti loňským totiž moc nevydrží. Navíc, na celý den jsme měli jen tři sady, jednu na dopoledne, druhou na odpoledne a třetí na závěr testu. S nastavením vozu s ohledem na pneumatiky si ještě budeme muset trochu pohrát."
Alonso přiznal, že ovládnout všechna tlačítka uvnitř vozu není žádná legrace: "Není to lehké, musím se ale naučit ovládat tlačítka a být rychlý zároveň, protože pokud ztratíte koncentraci a budete se moc soustředit na ovládací tlačítka a naopak, nemůžete být rychlí."
Naopak popřel, že by se mohl vůz stát neovladatelným, kdyby selhal systém nastavitelného zadního křídla a to se nevrátilo do původní polohy.
"Sice nijak necítíte, že se křídlo vrátilo do původní polohy, ale nebojím se, že bych mohl z důvodu nedostatku přítlaku vyletět z trati, kdyby systém selhal. Podle všeho by se křídlo stlačilo zpět do původní polohy pomocí vzduchu proudícího kolem auta."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.