V pátek po prezentaci se v novém Ferrari F150 povozil Alonso, v sobotu se dočkal také Felipe Massa, který si tak poprvé mohl v reálu vyzkoušet i fungování nového nastavitelného zadního křídla.
Více než tisícovka lidí přišla za chladného a deštivého počasí do Fiorana, aby se setkala s piloty Ferrari: Alonsem, Massou, Bianchim, Fisichellou, Bertolinim a se všemi mladíky z akademie Ferrari FDA.
Sobotu pojala Scuderia jako reklamní den, kdy natáčela nový monopost F150 s Massou na dráze. Domenicalli přitom prohlásil: "Rád bych poděkoval vám všem za to, že jste přišli až sem, abyste nám ukázali svou vášnivou podporu. Minulý rok - v den, kdy jsme vyhráli v Monze, byl pocit náklonnosti od vás všech velkou motivační silou v tom, jak jsme se probojovávali zpět a doufáme, že vám něco budeme moci vrátit zpět - titul, který nám tím nejtěsnějším rozdílem unikl v Abú Zabí.
Toto auto je zasvěceno oslavám 150. výročí osvobození Itálie, protože to je součástí hrdosti, kterou cítíme při reprezentování naší země po celém světě. I když naší kolegové pocházejí z mnoha různých zemí - počínaje Španěly, jako je Fernando, a Brazilci, avšak s italským původem, jako je Felipe, máme silnou touhu pozvednout vysoko naši národní vlajku, která je nyní viditelná v celé své slávě na našem voze."
Nastavitelné zadní křídlo v akci: obrázky zachycují obě extrémní polohy
Počasí dnes rozhodně nebylo nejlepší, ráno padal déšť se sněhem, trať byla vlhká a teploty ještě nižší než včera. Felipe proto najezdil s F150kou pouze něco málo přes 60 km. Vůz nato naložili do kamionu, který vyrazil na Cheste u Valencie, kde v úterý 1. února začnou první předsezónní testy. První i druhý den bude mít nový monopost k dispozici Alonso, na Massu přijde řada až ve čtvrtek.
© Foto: Scuderia Ferrari, 2011
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.