Kontroverzní poradce Red Bullu - Dr. Helmut Marko - si tentokrát vzal na paškál Marka Webbera. S Vettelem až do konce mohl bojovat jen díky tomu, že ho nepostihlo tolik problémů s technikou - jinak by se mu nikdy nedostal na dostřel.
Vztahy mezi piloty Red Bullu byly loni chvílema na bodu mrazu - zvláště po událostech v Istanbulu či v Silverstone (viz přiložené video z tiskové konference). Přesto se oba dokázali až do konce držet na čele šampionátu, a tak již v Brazílii vznikla otázka, zda nevyužít týmovou režii a nefavorizovat lépe postaveného Webbera. Tým nakonec nechal oběma pilotům volné ruce a z titulu se po finále v Abú Zabí těšil Vettel.
Marko nyní prohlásil, že nebýt různých technický poruch (Bahrajn, Austrálie, Barcelona či Korea), kdy mistr světa přišel o cenné body, Webber by byl bez šance a v Abú Zabí daleko za svým kolegou. "Bez 66 bodů, o něž přišel kvůli různým výpadkům techniky, by se nikdy nestalo, že by se ho Mark Webber tak těsně držel," pochybuje o schopnostech australského pilota pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze pro Sport Bild.
K otázce týmové režie Marko řekl, svůj přístup nezmění ani letos: "Nepoužíváme ji [týmovou režii], protože sportovní hledisko by mělo být hlavním cílem F1." Přehodnotil by poradce Red Bullu svůj názor, pokud by ke konci sezóny těsně vedl Sebastian Vettel?
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.