Formule 1 letos zažije několik změn v oblasti techniky i pravidel. Šéf Domenicali včera komentoval rovněž návrat KERSu a výrobce pneumatik Pirelli.
"Pokud jde o pneumatiky, výsledky prvního testu v Abú Zabí loni v listopadu jsou pozitivní a bude samozřejmě pro designéry a závodní inženýry velmi důležité, aby nalezli co nejlepší vyvážení vozu.
Navíc cítím, že se budeme ubírat jiným směrem než loni, protože pneumatiky se budou rychleji opotřebovávat, což povede k větším změnám během závodů - pozice na startu bude o něco méně důležité z pohledu finálního výsledku.
V současnosti zůstává velkou neznámou ovladatelnost vozů za mokra, déšť však můžeme očekávat během 15 dní testování, takže bychom si o tom měli být schopni udělat obrázek," dělí se o své starosti týkající se pneumatik s novináři v Dolomitech Domenicali.
Při návratu KERSu může Ferrari stavět na svých předloňských zkušenostech: "Pokračovali jsme v práci na tomto systému, snažili se vylepšit jeho hmotnosti, jelikož předpisy pro jeho užívání se nezměnily.
Náklady? Četl jsem o nějakých číslech, jen bych ale podotknul, že je třeba se dívat na to, jak se k nim došlo. Co se například týče Ferrari, náklady ve srovnání s výzkumem a vývojem jsou pouze na nás a nepřenášíme je na naše zákazníky," vysvětluje šéf závodního týmu Scuderie.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.