Scuderia Ferrari zahajuje druhou sezonu v jezdeckém složení Fernando Alonso a Felipe Massa. Stefano Domenicali využil setkání s novináři v Madonně di Campiglio, aby vyjádřil svým pilotům maximální podporu a důvěru.
Fernando Alonso a Felipe Massa budou i v roce 2011 hájit barvy italské stáje Ferrari, která jim ústy Stefana Domenicaliho vyjádřila plnou podporu a důvěru.
„Fernando nám předvedl, především v druhé části roku, svůj nesmírný talent, samozřejmě to pro nás nebylo žádné překvapení. Naším úkolem pak bylo navázat na tyto výkony a brát je jako základ pro vstup do nové sezony,“ nešetřil chválou Domenicali.
„To co nás ale nesmírně potěšilo, byla rychlost, s jakou se dokázal začlenit do našeho týmu: vnesl mezi nás neskutečnou hodnotu. Felipe měl hodně těžkou sezonu, ale jsem si jistý, že na vzniklou situaci bude reagovat tím nejlepším způsobem, tak jak to dokáže jen on. Kromě toho je to skvělý profesionál, který roste společně s námi a my s ním počítáme: osobně očekávám jeho návrat s maximální motivací.
Tým chce mít dva silné piloty, kteří dokážou vítězit: to je konstelace vhodná k stanovení nelehkých cílů, jako je získání obou titulů. Tak jako vždy, úvodem sezony nebude stanovena žádna hierarchie, ta se dostaví sama podle výsledku obou pilotů na trati.“
Některý z novinářů si nenechal ujít příležitost, aby se znovu zeptal na týmovou režii. Domenicali tak musel po x-té odpovídat na otázku správné volby strategie v Hockenheimu: „Nemám rád tento typ argumentace, protože jedna věc je rozhodnout se v daný okamžik a další soudit danou situaci s odstupem času. Takže rozhodnutí, která jsme učinili v Německu – jak z pohledu vedení, tak z pohledu pilotů – byla správná.
Jsem rád, že tato kauza napomohla ke zrušení týmové režie, která i přes tento zákaz existovala a šlo pouze o to jak celou situaci odkrýt a zprůhlednit. Pokud dojde k nějakým nejasnostem, je tu stále článek 151 sportovních pravidel, aby došlo k nápravě situace, ten tu ale byl vždycky.“
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.