Scuderia Ferrari zahajuje druhou sezonu v jezdeckém složení Fernando Alonso a Felipe Massa. Stefano Domenicali využil setkání s novináři v Madonně di Campiglio, aby vyjádřil svým pilotům maximální podporu a důvěru.
Fernando Alonso a Felipe Massa budou i v roce 2011 hájit barvy italské stáje Ferrari, která jim ústy Stefana Domenicaliho vyjádřila plnou podporu a důvěru.
„Fernando nám předvedl, především v druhé části roku, svůj nesmírný talent, samozřejmě to pro nás nebylo žádné překvapení. Naším úkolem pak bylo navázat na tyto výkony a brát je jako základ pro vstup do nové sezony,“ nešetřil chválou Domenicali.
„To co nás ale nesmírně potěšilo, byla rychlost, s jakou se dokázal začlenit do našeho týmu: vnesl mezi nás neskutečnou hodnotu. Felipe měl hodně těžkou sezonu, ale jsem si jistý, že na vzniklou situaci bude reagovat tím nejlepším způsobem, tak jak to dokáže jen on. Kromě toho je to skvělý profesionál, který roste společně s námi a my s ním počítáme: osobně očekávám jeho návrat s maximální motivací.
Tým chce mít dva silné piloty, kteří dokážou vítězit: to je konstelace vhodná k stanovení nelehkých cílů, jako je získání obou titulů. Tak jako vždy, úvodem sezony nebude stanovena žádna hierarchie, ta se dostaví sama podle výsledku obou pilotů na trati.“
Některý z novinářů si nenechal ujít příležitost, aby se znovu zeptal na týmovou režii. Domenicali tak musel po x-té odpovídat na otázku správné volby strategie v Hockenheimu: „Nemám rád tento typ argumentace, protože jedna věc je rozhodnout se v daný okamžik a další soudit danou situaci s odstupem času. Takže rozhodnutí, která jsme učinili v Německu – jak z pohledu vedení, tak z pohledu pilotů – byla správná.
Jsem rád, že tato kauza napomohla ke zrušení týmové režie, která i přes tento zákaz existovala a šlo pouze o to jak celou situaci odkrýt a zprůhlednit. Pokud dojde k nějakým nejasnostem, je tu stále článek 151 sportovních pravidel, aby došlo k nápravě situace, ten tu ale byl vždycky.“
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.