Šéf závodní stáje Ferrari se v Dolomitech vyjadřuje skepticky na adresu letošní technické novinky - nastavitelných zadních křídel. Zároveň kritizuje omezení testování a připomíná, že Ferrari se kvůli tomu muselo vzdát největší části investic ze všech týmů.
"Je to neznámá oblast. Byla docela dobře definována a vyjasněna v technických pravidlech, ale jakožto každá novinka, musíme být opatrní," sděluje své pocity Domenicali domácím novinářům z Autosprintu.
"Pilot jedoucí za jiným vozem jej může aktivovat pouze na označených místech na dráze, a pouze pokud je těsně za svým soupeřem. Bude to na ředitelství závodů signalizovat možnost ukazatelem v kokpitu.
Jen by mě zajímalo - krom toho, že to pomůže předjíždění - pomůže tento systém učinit souboje zajímavějšími či příliš jasnými? Momentálně jsem trochu skeptický, ale doufám, že se budu mýlit. Také doufám, že televize naleznou způsob, díky kterému by lidé na obrazovce mohli pochopit, kdo mechanismus aktivoval a kdo ne, jinak nebudete o moc chytřejší."
Na dotazy týkající se omezování výdajů řekl, že Ferrari je stále proti omezenému testování během sezóny, ale že jeho tým není tím, kdo utrácí nejvíce.
"Náš prezident často toto pravidlo kritizuje, srovnává to se zákazem trénovat fotbalovému týmu mezi zápasy. Chci lidem připomenout, že Ferrari tím, že na toto pravidlo omezující testování přistoupilo, se stalo týmem, který se vzdal největších investic, protože v minulosti jsme měli vždy za cíl více testovat v reálu než na simulátoru - na rozdíl od ostatních. Nezapomeňte, že máme dvě testovací tratě, které nyní nejsou využívány."
Domenicali krom jiného řekl to, co byste od něj očekávali: že chce, aby tým byl letos od počátku velmi konkurenceschopný, což podle něj také bude; že organizační změny v týmu, k nimž na konci roku po zklamání v Abú Zabí sáhli, nebyly okamžitým rozhodnutím, ale dlouho promyšlenou reflexí pokroků, kterých chce tým dosáhnout, argumentujíce změnami, jež činí po chybách všechny týmy, aby se staly lepšími. A že od Felipeho očekává mnohem lepší výsledky v roce 2011, poněvadž má Brazilec před sebou letos novou motivaci.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.