Šéf závodní stáje Ferrari se v Dolomitech vyjadřuje skepticky na adresu letošní technické novinky - nastavitelných zadních křídel. Zároveň kritizuje omezení testování a připomíná, že Ferrari se kvůli tomu muselo vzdát největší části investic ze všech týmů.
"Je to neznámá oblast. Byla docela dobře definována a vyjasněna v technických pravidlech, ale jakožto každá novinka, musíme být opatrní," sděluje své pocity Domenicali domácím novinářům z Autosprintu.
"Pilot jedoucí za jiným vozem jej může aktivovat pouze na označených místech na dráze, a pouze pokud je těsně za svým soupeřem. Bude to na ředitelství závodů signalizovat možnost ukazatelem v kokpitu.
Jen by mě zajímalo - krom toho, že to pomůže předjíždění - pomůže tento systém učinit souboje zajímavějšími či příliš jasnými? Momentálně jsem trochu skeptický, ale doufám, že se budu mýlit. Také doufám, že televize naleznou způsob, díky kterému by lidé na obrazovce mohli pochopit, kdo mechanismus aktivoval a kdo ne, jinak nebudete o moc chytřejší."
Na dotazy týkající se omezování výdajů řekl, že Ferrari je stále proti omezenému testování během sezóny, ale že jeho tým není tím, kdo utrácí nejvíce.
"Náš prezident často toto pravidlo kritizuje, srovnává to se zákazem trénovat fotbalovému týmu mezi zápasy. Chci lidem připomenout, že Ferrari tím, že na toto pravidlo omezující testování přistoupilo, se stalo týmem, který se vzdal největších investic, protože v minulosti jsme měli vždy za cíl více testovat v reálu než na simulátoru - na rozdíl od ostatních. Nezapomeňte, že máme dvě testovací tratě, které nyní nejsou využívány."
Domenicali krom jiného řekl to, co byste od něj očekávali: že chce, aby tým byl letos od počátku velmi konkurenceschopný, což podle něj také bude; že organizační změny v týmu, k nimž na konci roku po zklamání v Abú Zabí sáhli, nebyly okamžitým rozhodnutím, ale dlouho promyšlenou reflexí pokroků, kterých chce tým dosáhnout, argumentujíce změnami, jež činí po chybách všechny týmy, aby se staly lepšími. A že od Felipeho očekává mnohem lepší výsledky v roce 2011, poněvadž má Brazilec před sebou letos novou motivaci.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.