Čtyřiatřicetiletý pilot Red Bullu Mark Webber v rozhovoru pro Sydney Morning Herald přiznal, že mezi elitními piloty vládne spíše chladný respekt, než vzájemné kamarádství.
"Vládne tam zdravý respekt, bez něhož byste nemohli proti svým soupeřům závodit," popisuje Webber život v královské disciplíně motosportu. "Není jednoduché dosáhnout přátelství. Myslím, že bližší přátele pocházejí zvenčí, mimo vaši profesi."
"Jednoho nebo dva si samozřejmě vyberete a spoléháte na ně. Myslíte si, že se jedná o kamarádství, nakonec ale poznáte, že to je stejně pouze na vás," uvádí pilot, který se kvůli vysoce soutěživému prostředí rozhodl například zatajit poranění ramene, které utrpěl ke konci sezóny na kole.
"Myslím, že úsilí, touha a odhodlanost naučit se něco více jsou důležité. Zkušenost je dobrá věc, nemůžete si ji však jen tak koupit na ulici," popisuje cestu k úspěchu v F1 Webber.
V ní existuje místo i pro vzájemnou důvěru, zejména při budování kariéry: "Zároveň víte, kdo vás sleduje, takže se musíte snažit. Poslouchat lidi, kteří vám mohou pomoct, snažit se zachovat kontinuitu, lidi, kteří začali s vámi. Je hezké těšit se z takové důvěry a stálosti s těmito lidmi, když děláte jako profesionál pokroky. Stačí jen pár lidí. Musíte se jich držet."
"Některé extrémní sportovní události jsou fantastické, obzvlášť když je člověk prožívá na vlastní oči," říká pilot Red Bullu, který mezi takové události řadí nejkvalitnější zápasy australské ligy rugby. "Na ostrově Man se také jezdí závody motorek a je úžasné vidět, co jezdci dokážou. Vidět, co dokáže člověk - absolutně neuvěřitelná je ta míra soustředění, když víte, že i ta nejmenší chybička může znamenat vaši smrt."
Na závěr jakoby popisoval svou vlastní motivaci, Webber dodává: "Lidé, kteří se sami vystavují situacím, v nichž to je pouze o nich, a kteří vědí, že jediným východiskem je cesta vpřed - jsou zkrátka něčím pozoruhodní."
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.