První kolo brazilského závodu vyhrál Lucas di Grassi, druhý Bia Figueiredo. Felipe Massa, pilot Ferrari a hlavní organizátor každoročního závodu motokár ve Florianopolisu, skončil v závodě na druhém místě.
Lucas di Grassi se stal jasným vítězem první části dnes již tradičního závodu motokár, který pořádá Felipe Massa každý rok ve Florianopolisu. Sobotní podvečer si naplno vychutnal brazilský pilot stáje Virgin, když ve finálovém kole nádherného duelu porazil Felipeho Massu a dalšího ex pilota formule 1, Antonia Pizzoniu.
Pod šachovnicovým praporkem di Grassi porazil pilota Ferrari rozdílem několika sekund, zatímco Felipe si musel v závěrečném spurtu hlídat dotírajícího Pizzoniu, který v současné době jezdí v brazilském šampionátu stock car: nakonec byl rozdíl mezi druhým a třetím pouhé tři desetiny sekundy.
Krásnou podívanou pro diváky připravila i druhá skupinka bojující o čtvrté místo, tady byl nejrychlejší Jaime Alguersuari, jediný ne brazilský pilot v závodě, nechal tak za svými zady Tonyho Kanaana a Marcose Gomese.
Bia Figueiredo byla velkým oživením a příjemným překvapením celého závodu, navíc druhý závod vyhrála a nechala za sebou opravdu zvučná jména: Rubense Barrichella, Felipeho Massu nebo Bruna Sennu.
Složení startovního roštu do druhého závodu určily výsledky z toho prvního, jen prvních osm startovalo v opačném pořadí, podobně jako je tomu v závodech GP2. To znamená, že z pole position startoval Rubens Barrichello, který v prvním závodě dojel osmý.
V prvních úsecích předvedli krásné souboje zmiňovaný Barrichello s Meirou na které se dotahoval Kanaan, Gomes a Alguersuari. Byl to právě španělský pilot, který se v šestém kole ujal bez větších problémů vedení, bylo to v okamžiku, kdy vítěz prvního závodu Lucas di Grassi musel po kontaktu s Antoniem Pizzoniou odstoupit kvůli poškození káry.
Okruh Arena Sapiens v brazilské Florianopoli
Alguersuari, začal diktovat tempo a zdálo se, že v závodě zvítězí. S nastalou situací ovšem nesouhlasili brazilští piloti, vytvořil se vláček: Barrichello, Meira a Kanaan, který dokázal z hloubi pole vytáhnout Biu Figueiredo, která začala z 11. místa. Nakonec dokázala všechny zkušené jezdce předjet a zvítězit.
Bia získala stejný počet bodů (25) jako Massa, Barrichello a di Grassi, který se nakonec stal celkovým vítězem díky vítězství v sobotním závodě (bodovalo se prvních 15 míst systémem: hlavní sobotní závod - 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 a nedělní závod - 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1).
Vítězní Brazilci: Figueiredo, Massa, Di Grassi a Barrichello (zleva doprava)
Výsledky
První závod Druhý závod Celkově 1. Lucas di Grassi 26:11,874 1. Bia Figueiredo 26:16,166 1. Lucas di Grassi 25 bodů 2. Felipe Massa + 2,017 2. Rubens Barrichello + 1,361 2. Felipe Massa 25 3. Antonio Pizzonia + 2,372 3. Felipe Giaffone + 2,275 3. Rubens Barrichello 25 4. Jaime Alguersuari + 3,579 4. Tony Kanaan + 2,717 4. Bia Figueiredo 25 5. Tony Kanaan + 4,178 5. Marcos Gomes + 3,419 5. Tony Kanaan 24 6. Marcos Gomes + 4,323 6. Allam Khodair + 4,789 6. Jaime Alguersuari 21 7. Vitor Meira + 8,246 7. Joao Paulo Oliveira + 5,556 7. Marcos Gomes 21 8. Rubens Barrichello + 8,449 8. Jaime Alguersuari + 6,295 8. Felipe Gieaffone 19 9. Luciano Burti + 8,712 9. Leonardo Nienkotter + 8,170 9. Allam Khodair 16 10. Allam Khodair + 9,123 10. Ricardo Zonta + 8,679 10. Vitor Meira 13 11. Bia Figueiredo + 12,686 11. Felipe Massa + 9,046 11. Joao Paulo Oliveira 11 12. Felipe Giaffone + 13,461 12. Vitor Meira + 9,109 12. Luciano Burti 7 13. Thiago Camilo + 15,753 13. Enrique Bernoldi + 9,790 13. Leonardo Nienkotter 7 14. Joao Paulo Oliveira + 17,387 14. Thiago Camilo + 10,525 14. Ricardo Zonta 6 15. Xandinho Negrao + 22,538 15. Xandinho Negrao + 12,078 15. Thiago Camilo 5 16. Max Wilson + 23,738 16. Max Wilson + 15,628 16. Enrique Bernoldi 3 17. Ricardo Maurício + 23,763 17. Ricardo Maurício + 16,008 17. Xandinho Negrao 2 18. Christian Fittipaldi + 23,859 18. Luciano Burti + 16,228 19. Ricardo Zonta + 23,880 19. Helio Castroneves + 18,891 20. Popó Bueno + 24,151 20. Bruno Senna + 22,225 21. Bruno Senna + 25,362 21. Alberto Valério + 24,538 22. Leonardo Nienkotter + 50,364 22. Christian Fittipaldi + 7 kol 23. Alberto Valério + 1 kolo 23. Popo Bueno + 7 kol 24. Marcos Pasquim + 2 kola
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.