První kolo brazilského závodu vyhrál Lucas di Grassi, druhý Bia Figueiredo. Felipe Massa, pilot Ferrari a hlavní organizátor každoročního závodu motokár ve Florianopolisu, skončil v závodě na druhém místě.
Lucas di Grassi se stal jasným vítězem první části dnes již tradičního závodu motokár, který pořádá Felipe Massa každý rok ve Florianopolisu. Sobotní podvečer si naplno vychutnal brazilský pilot stáje Virgin, když ve finálovém kole nádherného duelu porazil Felipeho Massu a dalšího ex pilota formule 1, Antonia Pizzoniu.
Pod šachovnicovým praporkem di Grassi porazil pilota Ferrari rozdílem několika sekund, zatímco Felipe si musel v závěrečném spurtu hlídat dotírajícího Pizzoniu, který v současné době jezdí v brazilském šampionátu stock car: nakonec byl rozdíl mezi druhým a třetím pouhé tři desetiny sekundy.
Krásnou podívanou pro diváky připravila i druhá skupinka bojující o čtvrté místo, tady byl nejrychlejší Jaime Alguersuari, jediný ne brazilský pilot v závodě, nechal tak za svými zady Tonyho Kanaana a Marcose Gomese.
Bia Figueiredo byla velkým oživením a příjemným překvapením celého závodu, navíc druhý závod vyhrála a nechala za sebou opravdu zvučná jména: Rubense Barrichella, Felipeho Massu nebo Bruna Sennu.
Složení startovního roštu do druhého závodu určily výsledky z toho prvního, jen prvních osm startovalo v opačném pořadí, podobně jako je tomu v závodech GP2. To znamená, že z pole position startoval Rubens Barrichello, který v prvním závodě dojel osmý.
V prvních úsecích předvedli krásné souboje zmiňovaný Barrichello s Meirou na které se dotahoval Kanaan, Gomes a Alguersuari. Byl to právě španělský pilot, který se v šestém kole ujal bez větších problémů vedení, bylo to v okamžiku, kdy vítěz prvního závodu Lucas di Grassi musel po kontaktu s Antoniem Pizzoniou odstoupit kvůli poškození káry.
Okruh Arena Sapiens v brazilské Florianopoli
Alguersuari, začal diktovat tempo a zdálo se, že v závodě zvítězí. S nastalou situací ovšem nesouhlasili brazilští piloti, vytvořil se vláček: Barrichello, Meira a Kanaan, který dokázal z hloubi pole vytáhnout Biu Figueiredo, která začala z 11. místa. Nakonec dokázala všechny zkušené jezdce předjet a zvítězit.
Bia získala stejný počet bodů (25) jako Massa, Barrichello a di Grassi, který se nakonec stal celkovým vítězem díky vítězství v sobotním závodě (bodovalo se prvních 15 míst systémem: hlavní sobotní závod - 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 a nedělní závod - 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1).
Vítězní Brazilci: Figueiredo, Massa, Di Grassi a Barrichello (zleva doprava)
Výsledky
První závod Druhý závod Celkově 1. Lucas di Grassi 26:11,874 1. Bia Figueiredo 26:16,166 1. Lucas di Grassi 25 bodů 2. Felipe Massa + 2,017 2. Rubens Barrichello + 1,361 2. Felipe Massa 25 3. Antonio Pizzonia + 2,372 3. Felipe Giaffone + 2,275 3. Rubens Barrichello 25 4. Jaime Alguersuari + 3,579 4. Tony Kanaan + 2,717 4. Bia Figueiredo 25 5. Tony Kanaan + 4,178 5. Marcos Gomes + 3,419 5. Tony Kanaan 24 6. Marcos Gomes + 4,323 6. Allam Khodair + 4,789 6. Jaime Alguersuari 21 7. Vitor Meira + 8,246 7. Joao Paulo Oliveira + 5,556 7. Marcos Gomes 21 8. Rubens Barrichello + 8,449 8. Jaime Alguersuari + 6,295 8. Felipe Gieaffone 19 9. Luciano Burti + 8,712 9. Leonardo Nienkotter + 8,170 9. Allam Khodair 16 10. Allam Khodair + 9,123 10. Ricardo Zonta + 8,679 10. Vitor Meira 13 11. Bia Figueiredo + 12,686 11. Felipe Massa + 9,046 11. Joao Paulo Oliveira 11 12. Felipe Giaffone + 13,461 12. Vitor Meira + 9,109 12. Luciano Burti 7 13. Thiago Camilo + 15,753 13. Enrique Bernoldi + 9,790 13. Leonardo Nienkotter 7 14. Joao Paulo Oliveira + 17,387 14. Thiago Camilo + 10,525 14. Ricardo Zonta 6 15. Xandinho Negrao + 22,538 15. Xandinho Negrao + 12,078 15. Thiago Camilo 5 16. Max Wilson + 23,738 16. Max Wilson + 15,628 16. Enrique Bernoldi 3 17. Ricardo Maurício + 23,763 17. Ricardo Maurício + 16,008 17. Xandinho Negrao 2 18. Christian Fittipaldi + 23,859 18. Luciano Burti + 16,228 19. Ricardo Zonta + 23,880 19. Helio Castroneves + 18,891 20. Popó Bueno + 24,151 20. Bruno Senna + 22,225 21. Bruno Senna + 25,362 21. Alberto Valério + 24,538 22. Leonardo Nienkotter + 50,364 22. Christian Fittipaldi + 7 kol 23. Alberto Valério + 1 kolo 23. Popo Bueno + 7 kol 24. Marcos Pasquim + 2 kola
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.