Mark Webber pochybuje o tom, že by rozhodnutí FIA zrušit zákaz týmové režie mělo způsobit příští rok v závodění nějaký rozdíl a vrací se k událostem v Německu i k situaci v Red Bullu v závěru sezóny.
Článek zakazující týmovou režii byl zrušen minulý pátek na zasedání Světové rady motosportu v Monaku. Týmy si podle Webbera již dávno stejně našly cestu, jak toto pravidlo obcházet.
"Jako by [zákaz týmové režie] ani nikdy nebyl," uvedl Webber v rozhovoru pro BBC. "Podívejte, tohle zde již existuje od 50., 60. let. Vždy to zde bylo, když dva piloti závodili za stejný tým a pomáhali mu dosáhnout lepších výsledků. Bylo to tak v minulosti, v horní i dolní části pole. Také jsem to dělal a také jsem z toho někdy těžil."
"Myslím, že lidé by kvůli tomu neměli být příliš nervózní, neuvidí to každý víkend, nic se nezmění," pokračuje Australan, který se pozastavuje také nad událostmi v Německu. Do jisté míry rozhodnutí Ferrari chápe, stejně jako fanoušky, kteří se kvůli okázalé taktice na italský tým zlobili. "To, co udělalo Ferrari, bylo dost brutální, bylo to velmi špatné - obzvlášť pro lídra závodu."
"Fernando jezdil těsně za Felipem, vytvářel na něj tlak a Ferrari bylo v pozici, v níž se se museli rozhodnout: buď se naši kluci vzájemně vyřadí, za což by to Ferrari pěkně schytalo - nebo prohodit pozice. Zcela v tomto fanoušky chápu."
Red Bull byl naproti tomu znám svým bojem proti týmové režii a své piloty nechával svobodně závodit. A vyplatilo se: kdyby použil týmovou režii v Brazílii, kde vyhrál Vettel, mistrovský titul by v Abú Zabí nezískal.
K situaci v rakouském týmu se vrací Webber slovy: "Myslím, že to záleželo na Sebovi. Věděl, oba jsme věděli, jak musí ostatní piloti dojet, abychom si udrželi šanci na vítězství v šampionátu. Myslím, že kdyby mohl sebrat Ferrari titul, aby ho získal Red Bull, tak by to možná udělal. V tu noc [před závodem] ale nikdy nevíte, jak to nakonec dopadne.
Moc jsme to nerozebírali, věděli jsme však, jaká je situace. Já jsem mu nemohl pomoct, ale on mi v zájmu týmu ano, pokud by na to došlo."
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.