Mark Webber pochybuje o tom, že by rozhodnutí FIA zrušit zákaz týmové režie mělo způsobit příští rok v závodění nějaký rozdíl a vrací se k událostem v Německu i k situaci v Red Bullu v závěru sezóny.
Článek zakazující týmovou režii byl zrušen minulý pátek na zasedání Světové rady motosportu v Monaku. Týmy si podle Webbera již dávno stejně našly cestu, jak toto pravidlo obcházet.
"Jako by [zákaz týmové režie] ani nikdy nebyl," uvedl Webber v rozhovoru pro BBC. "Podívejte, tohle zde již existuje od 50., 60. let. Vždy to zde bylo, když dva piloti závodili za stejný tým a pomáhali mu dosáhnout lepších výsledků. Bylo to tak v minulosti, v horní i dolní části pole. Také jsem to dělal a také jsem z toho někdy těžil."
"Myslím, že lidé by kvůli tomu neměli být příliš nervózní, neuvidí to každý víkend, nic se nezmění," pokračuje Australan, který se pozastavuje také nad událostmi v Německu. Do jisté míry rozhodnutí Ferrari chápe, stejně jako fanoušky, kteří se kvůli okázalé taktice na italský tým zlobili. "To, co udělalo Ferrari, bylo dost brutální, bylo to velmi špatné - obzvlášť pro lídra závodu."
"Fernando jezdil těsně za Felipem, vytvářel na něj tlak a Ferrari bylo v pozici, v níž se se museli rozhodnout: buď se naši kluci vzájemně vyřadí, za což by to Ferrari pěkně schytalo - nebo prohodit pozice. Zcela v tomto fanoušky chápu."
Red Bull byl naproti tomu znám svým bojem proti týmové režii a své piloty nechával svobodně závodit. A vyplatilo se: kdyby použil týmovou režii v Brazílii, kde vyhrál Vettel, mistrovský titul by v Abú Zabí nezískal.
K situaci v rakouském týmu se vrací Webber slovy: "Myslím, že to záleželo na Sebovi. Věděl, oba jsme věděli, jak musí ostatní piloti dojet, abychom si udrželi šanci na vítězství v šampionátu. Myslím, že kdyby mohl sebrat Ferrari titul, aby ho získal Red Bull, tak by to možná udělal. V tu noc [před závodem] ale nikdy nevíte, jak to nakonec dopadne.
Moc jsme to nerozebírali, věděli jsme však, jaká je situace. Já jsem mu nemohl pomoct, ale on mi v zájmu týmu ano, pokud by na to došlo."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.