Mark Webber v rozhovoru pro rádio BBC vrátil k problematickým okamžikům sezóny, které nastaly po vzájemné kolizi s týmovým kolegou v Turecku, a také před Velkou cenou Japonska, kdy se zranil na kole.
"Nikdy jsem nepřemýšlel o tom, že bych šel někam jinam. Věděl jsem, že si tam musím věci vyřídit sám. Jak už jsem párkrát řekl, tým a já jsme se toho letos hodně naučili o tom, jak na této úrovni závodit stále na čele," říká Webber.
"Ferrari a McLaren zažívali s dvěma konkurenceschopnými piloty zklamání - nemluvím teď o Lewisovi a Fernandovi před pár lety. Ferrari zde máme přes 50 let, Red Bull 5 minut, takže jsme se toho letos hodně naučili. A věděl jsem, že jako tým letos dětské bolesti zvládneme a půjdeme dále.
Nikdy mě tedy nenapadlo, že bych měl jít někam jinam. A tým? Myslím, že jejich reakce v tu dobu byla tvrdá, protože tým odváděl tak dobrou práci, když nám oběma dal šanci vést si opravdu, opravdu dobře - a když dojde k něčemu takovému, je to velmi, velmi neobvyklé - proto ta reakce."
Webber v posledním závodu sezóny 2010 v Abú Zabí
Před závodem v Japonsku měl nehodu na kole, kterou zatajil. Podle pilota Red Bullu to bylo správné - v tak soutěživém prostředí Formule 1 by to lidé těžko dokázali pochopit: "Lidé by se vyptávali, už tak jsme čelili spoustě otázek a výslechům.
A Christian... někdy je i trocha informací nebezpečná. Měl toho tolik na talíři a ještě mu hodit tohle - je to jednoduché nyní říct, že by to bylo skvělé informovat o tom lidi, nejlepší taktikou však bylo o tom pomlčet.
Není to žádný problém týkající se důvěry, ztráty důvěry ve vztahu. Je to jako v boxu - máte-li nějaké bolavé místo, proč to dávat všem vědět, když nejde o všechno? Což byl můj případ," vysvětluje Webber, který na závěr dodal, že se do důchodu ještě nechystá a rád by závodil i v roce 2012.
Tip: Podcast obsahující včerejší 52min rozhovor s Markem Webberem (v angličtině) si můžete stáhnout ze stránek BBC zde (mp3, 24 MB).
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.