Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali vyjádřil nadšení ze zrušení zákazu týmových příkazů, k čemuž došlo na pátečním zasedání Světové rady motosportu FIA.
Tento zákaz byl zahrnut do pravidel v roce 2002, kdy musel ke konci Velké ceny Rakouska přepustit Rubens Barrichello svou vedoucí pozici Michaelu Schumacherovi.
Další kontroverze vyvolal opět tým Ferrari letos v Německu, kdy příliš okatě na rovince za zatáčkou předal své první místo Felipe Massa Fernandu Alonsovi, za což byl tým potrestán pokutou 100 000 dolarů.
"Konečně je s tímto pokrytectvím konec," prohlásil Domenicali. "Formule 1 je pro nás týmovým sportem, vždy jsme na něj takto pohlíželi, takto by měl být i brán. Rorzhodnutí FIA je velmi důležité."
"Fernando is faster than you" - Alonso po předjetí Massy v Německo
FIA přesto zdůraznila, že týmové příkazy, které budou na sport vrhat špatné světlo, bude dále trestat, s čímž šéf závodního týmu Ferrari také souhlasil a dodal k tomu: "Pravidla již obsahují body, které zamezují vzniku určitých situací, které by byly přehnané."
Stupně vítězů, Hockenheim 2010
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.