Jednou z možných příčin, proč Mark Webber nakonec nezískal v letošní sezóně titul mistra světa, by mohla být další nehoda na kole, při níž utrpěl zlomeninu v oblasti ramene, k níž mělo dojít před závodem v Suzuce.
Webber se po Velké ceně Singapuru vrátil zpět do Austrálie, kde si jel opět vyrazit na horském kole - a opět se vážně zranil. K nehodě došlo při jízdě za svým kamarádem, který upadl. Protože se mu Mark neměl jak vyhnout, napálil to přímo do něj a utrpěl zlomeninu v rameni.
Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi ani nikomu dalšímu o tom v týmu neřekl - informoval pouze svého trenéra Rogera Clearyho, který mu před jízdou v závodním monopostu píchal injekce kortizonu, a lékaře FIA Garyho Harsteina.
S překvapujícím odhalením přichází Webber sám ve své knize "A Season to remember," která právě vyšla v Austrálii.
Webber v Suzuce jezdil s vážně poraněným ramenem
V inkriminované době vedl Webber s 202 body šampionát, přičemž měl před Alonsem náskok 21 a před jeho kolegou a pozdějším mistrem světa Vettelem náskok 31 bodů. Přes zranění Webber nakonec dokázal dojet v Japonsku a v Brazílii druhý, ale díky nehodě v Koreji a nevýrazném výkonu v poslední Velké ceně Abú Zabí se musel nakonec sklonit před Vettelem.
Přesto je jeho sezóna určitě hodná zapamatování - zvítězil totiž ve Španělsku, v Monaku, v Silverstone a v Maďarsku. Australan je rozhodnutý vrátit se znovu do bojů a vybojovat v sezóně 2011 titul.
Přebal nové knihy Marka Webbera
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.