Jednou z možných příčin, proč Mark Webber nakonec nezískal v letošní sezóně titul mistra světa, by mohla být další nehoda na kole, při níž utrpěl zlomeninu v oblasti ramene, k níž mělo dojít před závodem v Suzuce.
Webber se po Velké ceně Singapuru vrátil zpět do Austrálie, kde si jel opět vyrazit na horském kole - a opět se vážně zranil. K nehodě došlo při jízdě za svým kamarádem, který upadl. Protože se mu Mark neměl jak vyhnout, napálil to přímo do něj a utrpěl zlomeninu v rameni.
Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi ani nikomu dalšímu o tom v týmu neřekl - informoval pouze svého trenéra Rogera Clearyho, který mu před jízdou v závodním monopostu píchal injekce kortizonu, a lékaře FIA Garyho Harsteina.
S překvapujícím odhalením přichází Webber sám ve své knize "A Season to remember," která právě vyšla v Austrálii.
Webber v Suzuce jezdil s vážně poraněným ramenem
V inkriminované době vedl Webber s 202 body šampionát, přičemž měl před Alonsem náskok 21 a před jeho kolegou a pozdějším mistrem světa Vettelem náskok 31 bodů. Přes zranění Webber nakonec dokázal dojet v Japonsku a v Brazílii druhý, ale díky nehodě v Koreji a nevýrazném výkonu v poslední Velké ceně Abú Zabí se musel nakonec sklonit před Vettelem.
Přesto je jeho sezóna určitě hodná zapamatování - zvítězil totiž ve Španělsku, v Monaku, v Silverstone a v Maďarsku. Australan je rozhodnutý vrátit se znovu do bojů a vybojovat v sezóně 2011 titul.
Přebal nové knihy Marka Webbera
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.