Felipe Massa letos nezažil zrovna povedenou sezonu, jeho týmový kolega Alonso bojoval pravidelně o čelní příčky a dokonce i o titul, zatímco Massa jakoby se stále zotavoval z těžké nehody, kterou utrpěl v létě roku 2009 v Maďarsku. Teď Brazilec prohlásil, že necítí žádný tlak na zlepšení výsledků.
Během sezony se dokonce objevovaly spekulace, podle kterých mělo být sedadlo Massy v jednom z rudých monopostů pod tíhou výborných výkonů Alonsa nahnuté. Felipe získal o celých 108 bodů méně než Fernando.
Massa, který už závod F1 nevyhrál více než dva roky, si je podle vlastních slov jistý, že si ho Ferrari podrží i pro další sezony. „Nemyslím si, že by můj výkon v sezoně 2011 byl klíčový. Dá se říct, že jsem byl v podobné situaci často. Vzpomínám si na začátek roku 2006. Hodně lidí říkalo, že to bude moje první a poslední sezona u Ferrari. Potom jsem ale v té sezoně vyhrál nějaké závody a zůstal v týmu na dlouho dobu,“ připomíná všem Brazilec.
„V roce 2008 to bylo podobné, byl jsem pod velkým tlakem. Zvláště po nepovedeném začátku roku, ale dokázal jsem se přesto přenést a nakonec jsem bojoval s Lewisem Hamiltonem až do posledního kola o titul mistra světa.“
„I před tímto rokem spoustu lidí říkalo, že pro mne bude velmi složité, se opět po mé nehodě z Budapešti z minulého roku posadit za volant monopostu F1. Musím se přes to přenést a pokračovat dál,“ dodává bojovně vicemistr světa z roku 2008.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.