Felipe Massa letos nezažil zrovna povedenou sezonu, jeho týmový kolega Alonso bojoval pravidelně o čelní příčky a dokonce i o titul, zatímco Massa jakoby se stále zotavoval z těžké nehody, kterou utrpěl v létě roku 2009 v Maďarsku. Teď Brazilec prohlásil, že necítí žádný tlak na zlepšení výsledků.
Během sezony se dokonce objevovaly spekulace, podle kterých mělo být sedadlo Massy v jednom z rudých monopostů pod tíhou výborných výkonů Alonsa nahnuté. Felipe získal o celých 108 bodů méně než Fernando.
Massa, který už závod F1 nevyhrál více než dva roky, si je podle vlastních slov jistý, že si ho Ferrari podrží i pro další sezony. „Nemyslím si, že by můj výkon v sezoně 2011 byl klíčový. Dá se říct, že jsem byl v podobné situaci často. Vzpomínám si na začátek roku 2006. Hodně lidí říkalo, že to bude moje první a poslední sezona u Ferrari. Potom jsem ale v té sezoně vyhrál nějaké závody a zůstal v týmu na dlouho dobu,“ připomíná všem Brazilec.
„V roce 2008 to bylo podobné, byl jsem pod velkým tlakem. Zvláště po nepovedeném začátku roku, ale dokázal jsem se přesto přenést a nakonec jsem bojoval s Lewisem Hamiltonem až do posledního kola o titul mistra světa.“
„I před tímto rokem spoustu lidí říkalo, že pro mne bude velmi složité, se opět po mé nehodě z Budapešti z minulého roku posadit za volant monopostu F1. Musím se přes to přenést a pokračovat dál,“ dodává bojovně vicemistr světa z roku 2008.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.