Španělský pilot přece jen nevyšel z letošní sezóny naprázdno, stal se nejrychlejším pilotem v závodech a odnesl si DHL Fastest Lap Trophy.
O držiteli titulu mistra světa mezi jezdci se rozhodlo v poslední Velké ceně Abu Zabí, které dominoval Sebastian Vettel a zaslouženě se stal nejmladším mistrem světa v dosavadní historii formule 1. Přesto že v celé sezóně byly nejrychlejší vozy Red Bull, které si vydobyly oba tituly, jedna trofej jim přece jen unikla. DHL Fastest Lap Award je cenou pro jezdce, který během celé sezóny získá největší počet nejrychlejších kol, oním pilotem byl Fernando Alonso, který získal nejrychlejší kolo v pěti velkých cenách, tedy ve stejném počtu jako Lewis Hamilton, ale protože Španělský pilot získal více druhých nejrychlejších kol, patří trofej právě jemu.
Od roku 2007, uděluje společnost DHL, která je oficiálním logistickým partnerem formule 1, cenu pro jezdce s největším počtem nejrychlejších kol. Ken Allen, generální ředitel DHL Express, který předal cenu Fernandovi Alonsovi, prohlásil: „Nejrychlejší kolo v závodě je vždy výzvou. Je výsledkem rychlosti, přesnosti a týmové práce. Získat tuto trofej znamená, mít dobrou kontinuitu a spolehlivost. Přesně všechny tyto atributy jsou vlastní společnosti DHL“.
Bývalý německý pilot F1 a současný komentátor stanice RTL, Christian Danner, pogratuloval Alonsovi k zisku této trofeje: „Alonso je hnací silou neuvěřitelně rychlé sezóny u Ferrari, které ve většině závodů nemělo nejrychlejší vůz. Dokázal, že je silným pilotem a v současném jezdeckém poli tím nejlepším“.
Alonso tak navázal na loňský Vetteluv triumf a dva triumfy Kimiho Räikkönen z let 2007 a 2008. V prvním ročníku získal Räikkönen trofej až po těsném souboji s týmovým kolegou Massou s šesti nejrychlejšími koly. V roce 2008 proplul soutěží Räikkönen velice hladce, když získal deset nejrychlejších kol. Loni Vettel získal cenu DHL na poslední chvíli, v posledním závodě, když získal své třetí nejrychlejší kolo a dotáhl se na týmového kolegu Webbera, rozhodl tak počet druhých nejrychlejších kol (4:1).
Přehled nejrychlejších kol v sezóně 2010Jezdci:1. Fernando Alonso (Ferrari) 5x 2. Lewis Hamilton (McLaren) 5x3. Sebastian Vettel (Red Bull) 3x4. Mark Webber (Red Bull) 3x5. Vitalij Petrov (Renault) 1x6. Robert Kubica (Renault) 1x7. Jenson Button (McLaren) 1x
Týmy:1. Red Bull 6x2. McLaren 6x3. Ferrari 5x4. Renault 2x
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.