Španělský pilot přece jen nevyšel z letošní sezóny naprázdno, stal se nejrychlejším pilotem v závodech a odnesl si DHL Fastest Lap Trophy.
O držiteli titulu mistra světa mezi jezdci se rozhodlo v poslední Velké ceně Abu Zabí, které dominoval Sebastian Vettel a zaslouženě se stal nejmladším mistrem světa v dosavadní historii formule 1. Přesto že v celé sezóně byly nejrychlejší vozy Red Bull, které si vydobyly oba tituly, jedna trofej jim přece jen unikla. DHL Fastest Lap Award je cenou pro jezdce, který během celé sezóny získá největší počet nejrychlejších kol, oním pilotem byl Fernando Alonso, který získal nejrychlejší kolo v pěti velkých cenách, tedy ve stejném počtu jako Lewis Hamilton, ale protože Španělský pilot získal více druhých nejrychlejších kol, patří trofej právě jemu.
Od roku 2007, uděluje společnost DHL, která je oficiálním logistickým partnerem formule 1, cenu pro jezdce s největším počtem nejrychlejších kol. Ken Allen, generální ředitel DHL Express, který předal cenu Fernandovi Alonsovi, prohlásil: „Nejrychlejší kolo v závodě je vždy výzvou. Je výsledkem rychlosti, přesnosti a týmové práce. Získat tuto trofej znamená, mít dobrou kontinuitu a spolehlivost. Přesně všechny tyto atributy jsou vlastní společnosti DHL“.
Bývalý německý pilot F1 a současný komentátor stanice RTL, Christian Danner, pogratuloval Alonsovi k zisku této trofeje: „Alonso je hnací silou neuvěřitelně rychlé sezóny u Ferrari, které ve většině závodů nemělo nejrychlejší vůz. Dokázal, že je silným pilotem a v současném jezdeckém poli tím nejlepším“.
Alonso tak navázal na loňský Vetteluv triumf a dva triumfy Kimiho Räikkönen z let 2007 a 2008. V prvním ročníku získal Räikkönen trofej až po těsném souboji s týmovým kolegou Massou s šesti nejrychlejšími koly. V roce 2008 proplul soutěží Räikkönen velice hladce, když získal deset nejrychlejších kol. Loni Vettel získal cenu DHL na poslední chvíli, v posledním závodě, když získal své třetí nejrychlejší kolo a dotáhl se na týmového kolegu Webbera, rozhodl tak počet druhých nejrychlejších kol (4:1).
Přehled nejrychlejších kol v sezóně 2010Jezdci:1. Fernando Alonso (Ferrari) 5x 2. Lewis Hamilton (McLaren) 5x3. Sebastian Vettel (Red Bull) 3x4. Mark Webber (Red Bull) 3x5. Vitalij Petrov (Renault) 1x6. Robert Kubica (Renault) 1x7. Jenson Button (McLaren) 1x
Týmy:1. Red Bull 6x2. McLaren 6x3. Ferrari 5x4. Renault 2x
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.