Felipe Massa přiznal, že se býval mohl do zítřejší Velké ceny Abú Zabí kvalifikovat výše, kdyby věděl, že ještě stihne zajet jedno kolo.
Brazilec proťal cílovou čáru těsně před vypršením časového limitu kvalifikace, ale myslel si, že už to nestihl, a na okamžik zvolnil. Když zjistil, že ještě může jedno ostré kolo zajet, bylo už pozdě.
„Vyjížděl jsem z poslední zatáčky a viděl červená světla, instinktivně jsem měl za to, že už nemám čas na letmé kolo. Ve skutečnosti jsem to stihl, ale nešlápl jsem na to hned v okamžiku, kdy jsem mohl. Vrátil jsem se do boxů, když jsem si uvědomil, že bych si čas nevylepšil,“ vysvětlil Massa.
„Je to opravdu škoda, určitě jsem mohl zajet lépe a zítra startovat z lepší pozice na roštu,“ uznal Brazilec.
Massa se kvalifikoval jako šestý a věří, že by i z této pozice mohl týmovému kolegovi pomoci. „Zítra očekávám velmi tvrdou bitvu mezi třemi týmy – námi, Mclarenem a Red Bullem – které mají hodně podobné tempo. Pokusím se získat na startu co nejvíc míst a udělat maximum pro tým,“ prohlásil závodník.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.