Felipe Massa věří, že letošní mizerné výsledky skončí zároveň se sezónou a příští rok bude začínat znovu s čistým štítem. Odmítá, že by měl být Fernando Alonso jasnou jedničkou týmu už od začátku sezóny 2011.
Massovi se letos vůbec nedařilo, Alonso ho svými výkony velmi záhy zcela zastínil. Přestože je Španěl ve Ferrari první rok, rychle se s týmem sžil. Vedoucí muž šampionátu má před svým týmovým kolegou, který je na šesté příčce, náskok 103 bodů.
Brazilec, jež loni prodělal těžkou nehodu v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a druhou polovinu sezóny 2009 sledoval jen v televizi, však stále věří, že se vzchopí ke svým dřívějším výkonům.
„Vím, co dokážu, a vím, že mohu bojovat o titul a o vítězství, jak jsem to dělal mnohokrát. Média sledují jen to, co se děje teď. Nikdy si nepamatují minulé. Nevidí do budoucnosti, sledují jen závod po závodě. Takže se o to moc nestarám. Starám se o to, kdo jsem a na co mám. Pokud vyřeším problém, který jsem měl letos, vím, že budu znovu bojovat. A o to se snažím,“ řekl Massa.
Brazilský závodník neztrácí důvěru v sebe sama. Odmítá, že by měl Alonso jistou pozici týmové jedničky už do začátku příštího roku. Připomíná, že ani Räikkönenovi se takového přístupu po jeho vítězné první sezóně v týmu nedostalo, Fin naopak rok po zisku titulu podporoval v boji o celkové vítězství Massu.
„Lidi zapomínají. V roce 2007 vyhrál Kimi a v roce 2008 jsem o titul bojoval já. Tohle není poprvé, co se mi takové věci dějí. Samozřejmě, že je velmi dobrý závodník (Alonso), ale já měl vždycky silné kolegy – Michaela, Kimiho. Být kolegou skvělých závodníků není pro mě nic nového. I já byl vždycky dobrý,“ řekl Massa.
Massa: S dobrým týmovým kolegou nemám problém. Já jsem také dobrý
Jezdec Ferrari přiznává, že nepřekonatelným problémem pro něj letos byly pneumatiky, které se mu nedařilo zahřát na správnou teplotu. Věří, že přechod k novému dodavateli pro něj bude úlevou.
„Má to velkou zásluhu na tom, co se letos dělo. Z loňských pneumatik na letošní to byla velká, velká změna a pro mě nejhorší věc. Jsem si jistý, že tohle bude další velká změna, zkusíme Pirelli a doufám, že se to otočí,“ potvrdil kolega Fernanda Alonsa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.