Giancarlo Minardi hodnotí své bývalé piloty, Fernanda Alonsa a Marka Webbera, kteří v současné době bojují o titul mistra světa pro rok 2010.
Giancarlo Minardi zná oba piloty opravdu dobře, jak Fernando Alonso, tak i Mark Webber začínali svou kariéru pilota formule 1 ve vozech nesoucí jeho jméno. Španělskému jezdci bylo v době jeho vstupu do F1 v roce 2001 dvacet let, zatímco Australanovi bylo již 25, když v roce 2002 získal ve své první velké ceně páté místo. Pár dní před vyvrcholením letošního ročníku mistrovství světa si našel Giancarlo Minardi čas a pro Gazzettu dello Sport zhodnotil kvality obou pilotů.
Styl jízdy – „Alonso je přirozeným talentem, jeden z mála, který to má přímo od Boha. Je jako tenor: samozřejmě, aby se dostal na určitou úroveň, musel studovat muziku, ale ten široký základ má vrozený. Webber musel hodně tvrdě pracovat, aby vystoupal tak vysoko“.
Přečtení závodu – „Již v době, kdy byl v mém týmu, stačily Alonsovi jen indikace z rádio komunikace, aby pochopil co se na trati děje, tuto svou schopnost během své kariéry dokázal rozvíjet a v tomto směru je mnohem lepší než Mark.
Ovládaní vozu – „Myslím si, že v současné době jsou na tom oba stejně, svědčí o tom spolehlivost jejich vozů Ferrari a Red Bull".
Agresivita – „Mark je bezesporu tím agresivnějším z této dvojice, je to v kontrastu s Alonsovou mentální silou. Je to právě agresivita, která muže Marka připravit o titul, vzpomeňme na chybu v Koreji“.
Zkušenost – „Oba dva jsou ve formuli 1 dostatečně dlouho na to, aby dělali školácké chyby jako třeba Vettel, mají za sebou spoustu soubojů o pozice, dokážou předvídat situace a těžit tak z chyb těch druhých. Co se týče zkušeností, jsou na tom oba podobně, i když Mark přišel do F1 později“.
Ohleduplnost k pneumatikám – „Znovu musím oba dva dát na stejnou úroveň, jsou velmi šetrní ke svým pneumatikám. Fernando to velmi dobře demonstroval v předchozím závodě, v Brazílii, když po restartu měl své pneumatiky ve skvělém stavu a snažil se korigovat ztrátu na Marka“.
Kvalifikace – „Lepším je Webber, alespoň to tak můžeme vyčíst z letošních výsledků, které jsou ovšem dány z odlišných hodnot jejich současných vozů. Letošní sezóna je ve znamení naprosté nadvlády vozů Red Bull – v kvalifikacích. V závodech jsou si vozy rovnější“.
A nakonec, kdo bude mistrem světa? „Rozhodující budou detaily, nesmíme zapomenout, že se může stát všechno, tak jako třeba v Koreji, během okamžiku je všechno jinak. Je jasné, že Red Bull má hodně trumfů v ruce, jako je nejlepší vůz a hlavně může počítat také s Vettelem. Fernandova situace je komplikovanější, i když vede šampionát, jeho úkolem je vklínit se mezi oba vozy Red Bullu".
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.