Giancarlo Minardi hodnotí své bývalé piloty, Fernanda Alonsa a Marka Webbera, kteří v současné době bojují o titul mistra světa pro rok 2010.
Giancarlo Minardi zná oba piloty opravdu dobře, jak Fernando Alonso, tak i Mark Webber začínali svou kariéru pilota formule 1 ve vozech nesoucí jeho jméno. Španělskému jezdci bylo v době jeho vstupu do F1 v roce 2001 dvacet let, zatímco Australanovi bylo již 25, když v roce 2002 získal ve své první velké ceně páté místo. Pár dní před vyvrcholením letošního ročníku mistrovství světa si našel Giancarlo Minardi čas a pro Gazzettu dello Sport zhodnotil kvality obou pilotů.
Styl jízdy – „Alonso je přirozeným talentem, jeden z mála, který to má přímo od Boha. Je jako tenor: samozřejmě, aby se dostal na určitou úroveň, musel studovat muziku, ale ten široký základ má vrozený. Webber musel hodně tvrdě pracovat, aby vystoupal tak vysoko“.
Přečtení závodu – „Již v době, kdy byl v mém týmu, stačily Alonsovi jen indikace z rádio komunikace, aby pochopil co se na trati děje, tuto svou schopnost během své kariéry dokázal rozvíjet a v tomto směru je mnohem lepší než Mark.
Ovládaní vozu – „Myslím si, že v současné době jsou na tom oba stejně, svědčí o tom spolehlivost jejich vozů Ferrari a Red Bull".
Agresivita – „Mark je bezesporu tím agresivnějším z této dvojice, je to v kontrastu s Alonsovou mentální silou. Je to právě agresivita, která muže Marka připravit o titul, vzpomeňme na chybu v Koreji“.
Zkušenost – „Oba dva jsou ve formuli 1 dostatečně dlouho na to, aby dělali školácké chyby jako třeba Vettel, mají za sebou spoustu soubojů o pozice, dokážou předvídat situace a těžit tak z chyb těch druhých. Co se týče zkušeností, jsou na tom oba podobně, i když Mark přišel do F1 později“.
Ohleduplnost k pneumatikám – „Znovu musím oba dva dát na stejnou úroveň, jsou velmi šetrní ke svým pneumatikám. Fernando to velmi dobře demonstroval v předchozím závodě, v Brazílii, když po restartu měl své pneumatiky ve skvělém stavu a snažil se korigovat ztrátu na Marka“.
Kvalifikace – „Lepším je Webber, alespoň to tak můžeme vyčíst z letošních výsledků, které jsou ovšem dány z odlišných hodnot jejich současných vozů. Letošní sezóna je ve znamení naprosté nadvlády vozů Red Bull – v kvalifikacích. V závodech jsou si vozy rovnější“.
A nakonec, kdo bude mistrem světa? „Rozhodující budou detaily, nesmíme zapomenout, že se může stát všechno, tak jako třeba v Koreji, během okamžiku je všechno jinak. Je jasné, že Red Bull má hodně trumfů v ruce, jako je nejlepší vůz a hlavně může počítat také s Vettelem. Fernandova situace je komplikovanější, i když vede šampionát, jeho úkolem je vklínit se mezi oba vozy Red Bullu".
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.