Teplo a klima pouště může pomoci Alonsovi, Webber spoléhá na podporu týmu a Vettela.
Fernando Alonso – 29 let246 bodů – 5 vítězství – 10x podium (5-2-3) – 2x odstoupil (1x kolize 1x technický problém)
Litovat může… hrubé chyby během tréninku na Velkou cenu Monaka nebo ulitého startu ve Velké ceně Číny, nebýt jich, mohl Fernando již v Brazílii slavit titul.
Výhoda… nemá co ztratit, po Velké ceně Belgie byl všemi odepisován, ale hned v následující Velké ceně Itálie chytil druhý dech a stal se bezkonkurenčně nejlepším pilotem druhé části šampionátu. Výhodou v Abú Zabí by mohlo být teplé počasí, mohlo by to vyrovnat určitý handicap s pneumatikami, které mají v kvalifikaci problém dostatečně se zahřát.
Nevýhoda… Massa se svou sezonou plnou problémů a smůly, nebyl nikdy opravdovou oporou španělského pilota. Otazníky samozřejmě visí nad kontroverzní Velkou cenou Německa. Arabský okruh je snadný a měl to být spíše Interlagos, který měl zkomplikovat situaci Red Bullu.
Mistrem světa se stane pokud…zvítězí – (271 bodů)dojede druhý – (264) Webber muže zvítězit (263)dojede třetí – (261) Vettel zvítězí (256) a Webber bude druhý (256)dojede čtvrtý – (258) Vettel zvítězí (256) a Webber bude druhý (256)dojede pátý – (256) Webber bude druhý (256) Alonso má víc vítězství – (256) Vettel bude druhý (249) a Webber bude třetí (253)dojede šestý – (254) Vettel bude druhý (249) a Webber bude třetí (253)dojede sedmý – (252) Vettel bude druhý (249) a Webber bude čtvrtý (250)Mark Webber – 34 let238 bodů – 4 vítězství – 10x podium (4-4-2) – 2x odstoupil (2x kolize)
Litovat může… nepozornosti v prvních kolech Velké ceny Koreje, nebo přehlédnutí pomalejšího Lotusu ve Velké ceně Evropy.
Výhoda… jeho postavení v šampionátu mu dává větší šance na zisk titulu, dá se předpokládat, že ho v posledním závodně sezony tým i Vettel podpoří. „Alonsovi jsme letos nadělili až příliš mnoho dárků“, prohlásil Christian Horner po závodě v Brazílii
Nevýhoda… je situace v týmu, který je převážnou částí orientován na německého závodníka, což mu určitě nepřidává na klidu, který by před útokem na titul potřeboval. Nesmíme zapomenout ani na ten fakt, že Alonso má náskok osmi bodů,, což značí, že Markovi nestačí ani vítězství pokud dojede Španěl druhý.
Mistrem světa se stane pokud…zvítězí – (263 bodů) Alonso bude třetí (261)dojede druhý – (256) Alonso bude šestý (254) a Vettel nezvítězídojede třetí – (253) Alonso bude sedmý (252), Vettel bude druhý (249)dojede čtvrtý – (250) Alonso bude devátý (248), Vettel bude druhý (249)dojede pátý – (248) Alonso bude desátý (247), Vettel bude třetí (246)Sebastian Vettel – 23 let231 bodů – 4 vítězství – 9x podium (4-2-3) – 3x odstoupil (1x kolize 2x technický problém)
Litovat může… zbrklých kolizí v Turecku a Belgii
Výhoda… je rychlý a cítí se být leaderem v Red Bullu, bezesporu je nejlepším mužem v kvalifikacích, letos jich získal devět. Na titul útočí ze třetí pozice, nemá tudíž co ztratit.
Nevýhoda… něco můžeme vyčíst ze slov Christiana Hornera: „Alonsovi jsme letos nadělili až příliš mnoho dárků“. Můžeme to chápat jako výzvu směrem k Vettlovi, aby alespoň v posledním závodě sezony zastal pozici dvojky? Mistrem světa se stane pokud….zvítězí – (256) Webber bude druhý (256) a Alonso bude pátý (256) Vettel se stane mistrem na základě většího počtu čtvrtých míst (Vettel 3, Alonso 2)dojede druhý – (249) Webber bude pátý (248), Alonso bude devátý (248)
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.