Vedoucí závodník mistrovství světa F1, Španěl Fernando Alonso prohlásil, že on ani jeho tým Ferrari necítí před víkendovou Velkou cenou Brazílie žádný tlak, i když si může jeden závod před koncem šampionátu zajistit titul. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.
Alonso vede o jedenáct bodů před Markem Webberem z týmu Red Bull a o dvacet bodů před Lewisem Hamiltonem z McLarenu. Další čtyři body zpět je druhý pilot Red Bullu Sebastian Vettel. Španěl, který je už dvojnásobným mistrem světa, soudí, že o letošním šampionovi rozhodne "osud, nebo štěstí".
"Jsem uvolněný, vždyť je teprve pátek. V neděli budu určitě napjatější, ale ono se toho nedá moc dělat. Nemá cenu být víc motivovaný nebo víc vzrušený nebo víc uvolněný. Moje auto je tak rychlé, jak v téhle chvíli je," konstatoval Alonso. "Myslím, že mezi Brazílií a posledním závodem v Abú Zabí přijde už jen málo vylepšení auta nebo možná vůbec žádné. Karty jsou na stole, teď prostě potřebujeme hrát lépe než soupeři. Jestli šampionát vyhrajeme, nebo prohrajeme, to už nezáleží na našich schopnostech nebo na naší snaze. Rozhodne osud nebo štěstí," tuší Španěl. "Mezi námi, nejlepšími pěti jezdci, je námi je jen malý bodový rozdíl a naše auta mají podobný výkon, takže každý z nás udělá všechno, co bude moci. Jsem zvědavý, jak to dopadne," dodal.
Dvojnásobný mistrs světa musel na konci prvního tréninku v Sao Paulu zastavit svůj vůz, protože mu vypověděl službu motor, ale nepovažuje to za problém. "Stejně jsme měli v plánu vyměnit motor mezi prvním a druhým tréninkem. Nasadili jsme dnes ráno jeden hodně starý motor a chyběly mu jen tři kola. Pouhá tři kola, a splnili bychom všechno, co jsme měli v plánu. Ale ještě máme dost motorů, abychom vydrželi do konce sezony," uklidnil své fanoušky Alonso, který, podobně jako jeho kolegové, už nemá k dispozici žádný nový motor, protože nasadil všech osm povolených agregátů.
Alonso zůstává v klidu i poté, co rivalové z Red Bullu ovládli oba páteční tréninky, zatímco on byl až třetí. "Myslím, že je těžké hodnotit páteční časy, záleží na mnoha věcech. Ale je jasné, že Red Bull je velmi silný, dá se od nich čekat další dobrý víkend. Vypadá to tak, že budeme bojovat s McLarenem o první místo za Red Bully a o to, kdo jim víc znepříjemní život," prohlásil. "Je důležité být Red Bullu co nejblíž a bojovat o pole position. Podařilo se to v Singapuru, tam se taky v pátek zdálo, že budou neporazitelní, ale pole position jsem nakonec získal já, takže doufám, že zítra to může být stejné," věří Alonso.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.