Vedoucí muž šampionátu Fernando Alonso tvrdí, že si s počty počká až na poslední závod v Abú Zabí.
Alonso zatím vede o 11 bodů před Markem Webberem, Hamilton ztrácí o 10 bodů navíc. Tato situace znamená, že je Španěl jediným pilotem, který by mohl slavit titul mistra světa již v Brazílii.
"Přirozeně mám na tuto trať skvělé vzpomínky, protože jsem si své dva tituly v roce 2005 a 2006 zajistit právě zde," uvádí Alonso na stránkách Autosportu. "Vždy, když jedu do Sao Paola, mám zvláštní pocit a atmosféra je opravdu skvělá. Nechci myslet na šanci, že se zde historie zopakuje potřetí. Vím, co je teoreticky možné, já s tím však nepočítám."
"Chceme k této velké ceně přistoupit stejně jako ke všem ostatním, soustředit se na sebe, zůstat nohama na zemi, snažit se odvést dobrou práci bez chyb s cílem porazit naše soupeře. Říkal jsem to již dříve a zopakuji to znovu: počítat budeme v Abú Zabí," pokračuje pilot Ferrari.
Díky novému bodovacímu systému podle něj nemá až takový náskok, aby mohl zvolnit: "Jsem zpět ve vedení šampionátu poprvé od Velké ceny Austrálie. Víme však, jaké jsou odstupy s tímto bodovacím systémem - že neznamenají mnoho. Stačí jeden závod, jak jsme opravdu viděli v Koreji - a situace se otáčí.
Samozřejmě je vždy lepší být vpředu než vzadu. Vědomí, že dosažení našich cílů máme ve svých rukou, znamená, že jsme o něco klidnější, ale v žádném případě to nemění náš přístup. Musíme se pokusit odvést naše maximum, co nejvíce využít veškerý potenciál, který máme k dispozici. Jediným rozdílem je, že bude stačit takříkajíc zůstat před našimi nejbližšími soupeři, aniž bychom se museli příliš zabývat počty."
Jak nyní vidí situaci Jensona Buttona, jenž na něj ztrácí již 42 bodů? "Teoreticky nás o titul bojuje stále pět, ale Button je jasně v horší situaci. Nedělí nás moc bodů, abych byl upřímný, a před třemi roky jsme viděli, jak to dopadlo. Faktem však zůstává, že před ním není méně než čtveřice pilotů a je těžké si představit, že by z nich již nikdo nebodoval.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.