Vedoucí muž šampionátu Fernando Alonso tvrdí, že si s počty počká až na poslední závod v Abú Zabí.
Alonso zatím vede o 11 bodů před Markem Webberem, Hamilton ztrácí o 10 bodů navíc. Tato situace znamená, že je Španěl jediným pilotem, který by mohl slavit titul mistra světa již v Brazílii.
"Přirozeně mám na tuto trať skvělé vzpomínky, protože jsem si své dva tituly v roce 2005 a 2006 zajistit právě zde," uvádí Alonso na stránkách Autosportu. "Vždy, když jedu do Sao Paola, mám zvláštní pocit a atmosféra je opravdu skvělá. Nechci myslet na šanci, že se zde historie zopakuje potřetí. Vím, co je teoreticky možné, já s tím však nepočítám."
"Chceme k této velké ceně přistoupit stejně jako ke všem ostatním, soustředit se na sebe, zůstat nohama na zemi, snažit se odvést dobrou práci bez chyb s cílem porazit naše soupeře. Říkal jsem to již dříve a zopakuji to znovu: počítat budeme v Abú Zabí," pokračuje pilot Ferrari.
Díky novému bodovacímu systému podle něj nemá až takový náskok, aby mohl zvolnit: "Jsem zpět ve vedení šampionátu poprvé od Velké ceny Austrálie. Víme však, jaké jsou odstupy s tímto bodovacím systémem - že neznamenají mnoho. Stačí jeden závod, jak jsme opravdu viděli v Koreji - a situace se otáčí.
Samozřejmě je vždy lepší být vpředu než vzadu. Vědomí, že dosažení našich cílů máme ve svých rukou, znamená, že jsme o něco klidnější, ale v žádném případě to nemění náš přístup. Musíme se pokusit odvést naše maximum, co nejvíce využít veškerý potenciál, který máme k dispozici. Jediným rozdílem je, že bude stačit takříkajíc zůstat před našimi nejbližšími soupeři, aniž bychom se museli příliš zabývat počty."
Jak nyní vidí situaci Jensona Buttona, jenž na něj ztrácí již 42 bodů? "Teoreticky nás o titul bojuje stále pět, ale Button je jasně v horší situaci. Nedělí nás moc bodů, abych byl upřímný, a před třemi roky jsme viděli, jak to dopadlo. Faktem však zůstává, že před ním není méně než čtveřice pilotů a je těžké si představit, že by z nich již nikdo nebodoval.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.