Felipe Massa se po posledních závodech v Koreji vrátil v úterý do Brazílie, tedy do své vlasti. V letošní sezóně již nemá šanci na zisk titulu, takže prožívá celkem klidné období. Ovšem kromě důležité podpory svého kolegy Fernanda Alonsa může výrazně pomoci k zisku titulu poháru konstruktérů, protože stále ještě existuje matematická naděje.
"Když se podívám na dvě poslední Velké ceny, tak mám lepší pocit, než tomu bylo dva závody předtím,“ uvedl Massa na oficiálním blogu Ferrari. „Po několika slabých výsledcích je skvělé být opět na pódiu. Body za třetí místo jsou důležitým krokem na cestě získání titulu v pohárů konstruktérů.“
"První závod na nové trati znamená víc práce pro každého a vše je těžší, pokud během závodu prší,“ pokračoval vícemistr světa z roku 2008. „Tým velmi tvrdě pracoval během celého víkendu a zvládl náročné podmínky, které během nedělního závodu panovaly. První a třetí místo bylo pro náš tým skvělým umístěním.“
Dle názoru Massy bylo správné, že závody v Koreji byly zahájeny za zaváděcím vozidlem: „S vodou to nebylo až tak špatné, déšť nebyl silný. Horší to bylo s viditelností – neviděl jsem vůbec nic a bylo to velmi nebezpečné. Dokážu si představit, že pro jezdce hluboko v poli to bylo ještě těžší. Ve vzduchu bylo hodně vodní tříště.“
„Šance Ferrari jsou po těchto třech asijských závodech v obou mistrovstvích podstatně lepší. I v těžkých chvílích jsme dokázali pracovat na vývoji vozu a ubírali jsme se správným směrem. F10ka je silnější závod od závodu,“ konstatoval jezdec ze Sao Paula. „Stále máme šanci i na zisk titulu v poháru konstruktérů a Fernando vede mezi jezdci. Musíme teď tvrdě pracovat na přípravě do posledních dvou závodů, potřebujeme se zlepšit především v kvalifikaci, které jsou stále naší slabinou.“
Felipe Massa si myslí, že v Koreji by to bylo zajímavé i bez deště, protože na jezdit tomto okruhu je zábava. „Okruh sice byl trochu špinavý, ale nebylo to nezvládnutelné. Jako turista jsem si toho v Koreji moc neužil, za to jsem strávil den v Soulu. Je to tam velmi zajímavé, je to něco jako Japonskem a Čínou. Lidé tam jsou velmi příjemní a vstřícní.“
"Nyní se těším na to, že nemusím nikam letět, protože nejbližší závody se jedou v mém městě. V loňském roce zde byl Red Bull velmi silný, ale před tím byl nejsilnějším týmem Ferrari. Miluji závodění na této mé domácí trati a nemůžu se dočkat, až budu jezdit před svými domácími fanoušky,“ dodal Brazilec.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.