Felipe Massa se po posledních závodech v Koreji vrátil v úterý do Brazílie, tedy do své vlasti. V letošní sezóně již nemá šanci na zisk titulu, takže prožívá celkem klidné období. Ovšem kromě důležité podpory svého kolegy Fernanda Alonsa může výrazně pomoci k zisku titulu poháru konstruktérů, protože stále ještě existuje matematická naděje.
"Když se podívám na dvě poslední Velké ceny, tak mám lepší pocit, než tomu bylo dva závody předtím,“ uvedl Massa na oficiálním blogu Ferrari. „Po několika slabých výsledcích je skvělé být opět na pódiu. Body za třetí místo jsou důležitým krokem na cestě získání titulu v pohárů konstruktérů.“
"První závod na nové trati znamená víc práce pro každého a vše je těžší, pokud během závodu prší,“ pokračoval vícemistr světa z roku 2008. „Tým velmi tvrdě pracoval během celého víkendu a zvládl náročné podmínky, které během nedělního závodu panovaly. První a třetí místo bylo pro náš tým skvělým umístěním.“
Dle názoru Massy bylo správné, že závody v Koreji byly zahájeny za zaváděcím vozidlem: „S vodou to nebylo až tak špatné, déšť nebyl silný. Horší to bylo s viditelností – neviděl jsem vůbec nic a bylo to velmi nebezpečné. Dokážu si představit, že pro jezdce hluboko v poli to bylo ještě těžší. Ve vzduchu bylo hodně vodní tříště.“
„Šance Ferrari jsou po těchto třech asijských závodech v obou mistrovstvích podstatně lepší. I v těžkých chvílích jsme dokázali pracovat na vývoji vozu a ubírali jsme se správným směrem. F10ka je silnější závod od závodu,“ konstatoval jezdec ze Sao Paula. „Stále máme šanci i na zisk titulu v poháru konstruktérů a Fernando vede mezi jezdci. Musíme teď tvrdě pracovat na přípravě do posledních dvou závodů, potřebujeme se zlepšit především v kvalifikaci, které jsou stále naší slabinou.“
Felipe Massa si myslí, že v Koreji by to bylo zajímavé i bez deště, protože na jezdit tomto okruhu je zábava. „Okruh sice byl trochu špinavý, ale nebylo to nezvládnutelné. Jako turista jsem si toho v Koreji moc neužil, za to jsem strávil den v Soulu. Je to tam velmi zajímavé, je to něco jako Japonskem a Čínou. Lidé tam jsou velmi příjemní a vstřícní.“
"Nyní se těším na to, že nemusím nikam letět, protože nejbližší závody se jedou v mém městě. V loňském roce zde byl Red Bull velmi silný, ale před tím byl nejsilnějším týmem Ferrari. Miluji závodění na této mé domácí trati a nemůžu se dočkat, až budu jezdit před svými domácími fanoušky,“ dodal Brazilec.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.