Felipe Massa se po posledních závodech v Koreji vrátil v úterý do Brazílie, tedy do své vlasti. V letošní sezóně již nemá šanci na zisk titulu, takže prožívá celkem klidné období. Ovšem kromě důležité podpory svého kolegy Fernanda Alonsa může výrazně pomoci k zisku titulu poháru konstruktérů, protože stále ještě existuje matematická naděje.
"Když se podívám na dvě poslední Velké ceny, tak mám lepší pocit, než tomu bylo dva závody předtím,“ uvedl Massa na oficiálním blogu Ferrari. „Po několika slabých výsledcích je skvělé být opět na pódiu. Body za třetí místo jsou důležitým krokem na cestě získání titulu v pohárů konstruktérů.“
"První závod na nové trati znamená víc práce pro každého a vše je těžší, pokud během závodu prší,“ pokračoval vícemistr světa z roku 2008. „Tým velmi tvrdě pracoval během celého víkendu a zvládl náročné podmínky, které během nedělního závodu panovaly. První a třetí místo bylo pro náš tým skvělým umístěním.“
Dle názoru Massy bylo správné, že závody v Koreji byly zahájeny za zaváděcím vozidlem: „S vodou to nebylo až tak špatné, déšť nebyl silný. Horší to bylo s viditelností – neviděl jsem vůbec nic a bylo to velmi nebezpečné. Dokážu si představit, že pro jezdce hluboko v poli to bylo ještě těžší. Ve vzduchu bylo hodně vodní tříště.“
„Šance Ferrari jsou po těchto třech asijských závodech v obou mistrovstvích podstatně lepší. I v těžkých chvílích jsme dokázali pracovat na vývoji vozu a ubírali jsme se správným směrem. F10ka je silnější závod od závodu,“ konstatoval jezdec ze Sao Paula. „Stále máme šanci i na zisk titulu v poháru konstruktérů a Fernando vede mezi jezdci. Musíme teď tvrdě pracovat na přípravě do posledních dvou závodů, potřebujeme se zlepšit především v kvalifikaci, které jsou stále naší slabinou.“
Felipe Massa si myslí, že v Koreji by to bylo zajímavé i bez deště, protože na jezdit tomto okruhu je zábava. „Okruh sice byl trochu špinavý, ale nebylo to nezvládnutelné. Jako turista jsem si toho v Koreji moc neužil, za to jsem strávil den v Soulu. Je to tam velmi zajímavé, je to něco jako Japonskem a Čínou. Lidé tam jsou velmi příjemní a vstřícní.“
"Nyní se těším na to, že nemusím nikam letět, protože nejbližší závody se jedou v mém městě. V loňském roce zde byl Red Bull velmi silný, ale před tím byl nejsilnějším týmem Ferrari. Miluji závodění na této mé domácí trati a nemůžu se dočkat, až budu jezdit před svými domácími fanoušky,“ dodal Brazilec.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.