Před několika týdny jsem vás jako první informoval o tom, že od roku 2013 dojde v F 1 k řadě změn. Má jít o dvojitý turbomotor, čtyřválec, s omezenými otáčkami maximálně 10 500/min a s využitím systému KERS.
Ovšem čím víc o tom týmy diskutují, tím nereálněji to vypadá. Náklady na motor této specifikace by se pohybovaly okolo částky 100 miliónů eur. Ferrari proto navrhuje přejít na motor V 6, ovšem ostatní týmy navrhují zůstat u V 8.
„Ještě stále polemizujeme,“ uvedl šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali. „Probíhají jednání mezi výrobci a FIA. Musíme zvážit, co bude z technologického a finančního pohledu nejlepším kompromisem. Nemůžeme podcenit obrovské výzvy ke změnám od roku 2013.“
„Nyní se bavíme hlavně o motorech a pohonné soustavě. Existují nová technická pravidla, takže musíme mluvit o autě jako celku, nejen o jednotlivých oblastech,“ uvedl Domenicali, který žádá interakci mezi pravidly o motoru a šasi. „Myslím si, že nejbližší týdny ukáží finální verzi.“
Problém je také v tom, že každý výrobce chce něco jiného. Například dnes má Mercedes výhodu ve výkonu před Renaultem, o který pochopitelně nechce přijít. Monoposty Renault zase mají lepší jízdní vlastnosti. Ferrari má zase zájem o agregát, který by mohla montovat do svých cestovních sportovních vozů.
„Budoucí formulové motory by měly být dobré pro společnost i automobilový průmysl,“ reagoval Martin Whitmarsh z McLarenu. „Současně však potřebujeme i atraktivní motory – a nejen od dnešních výrobců, ale i budoucích. Pravidla musí být dostupná i pro nezávislé výrobce jako Cosworth.“
O možnost vstupu do F 1 projevil zájem i Volkswagen se značkou Audi nebo Porsche. Němci však žádají čtyřválcový motor, jinak by to pro ně bylo náročné. Uvidíme, jak se v budoucnu stáje domluví.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.