Před několika týdny jsem vás jako první informoval o tom, že od roku 2013 dojde v F 1 k řadě změn. Má jít o dvojitý turbomotor, čtyřválec, s omezenými otáčkami maximálně 10 500/min a s využitím systému KERS.
Ovšem čím víc o tom týmy diskutují, tím nereálněji to vypadá. Náklady na motor této specifikace by se pohybovaly okolo částky 100 miliónů eur. Ferrari proto navrhuje přejít na motor V 6, ovšem ostatní týmy navrhují zůstat u V 8.
„Ještě stále polemizujeme,“ uvedl šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali. „Probíhají jednání mezi výrobci a FIA. Musíme zvážit, co bude z technologického a finančního pohledu nejlepším kompromisem. Nemůžeme podcenit obrovské výzvy ke změnám od roku 2013.“
„Nyní se bavíme hlavně o motorech a pohonné soustavě. Existují nová technická pravidla, takže musíme mluvit o autě jako celku, nejen o jednotlivých oblastech,“ uvedl Domenicali, který žádá interakci mezi pravidly o motoru a šasi. „Myslím si, že nejbližší týdny ukáží finální verzi.“
Problém je také v tom, že každý výrobce chce něco jiného. Například dnes má Mercedes výhodu ve výkonu před Renaultem, o který pochopitelně nechce přijít. Monoposty Renault zase mají lepší jízdní vlastnosti. Ferrari má zase zájem o agregát, který by mohla montovat do svých cestovních sportovních vozů.
„Budoucí formulové motory by měly být dobré pro společnost i automobilový průmysl,“ reagoval Martin Whitmarsh z McLarenu. „Současně však potřebujeme i atraktivní motory – a nejen od dnešních výrobců, ale i budoucích. Pravidla musí být dostupná i pro nezávislé výrobce jako Cosworth.“
O možnost vstupu do F 1 projevil zájem i Volkswagen se značkou Audi nebo Porsche. Němci však žádají čtyřválcový motor, jinak by to pro ně bylo náročné. Uvidíme, jak se v budoucnu stáje domluví.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.