Znovu se diskutuje o pravidlech F1 od roku 2013

BMW
BMW, foto: BMW Motorsport
František Zakopal 22. října 2010 17:23
Sdílej:

Před několika týdny jsem vás jako první informoval o tom, že od roku 2013 dojde v F 1 k řadě změn. Má jít o dvojitý turbomotor, čtyřválec, s omezenými otáčkami maximálně 10 500/min a s využitím systému KERS.

Ovšem čím víc o tom týmy diskutují, tím nereálněji to vypadá. Náklady na motor této specifikace by se pohybovaly okolo částky 100 miliónů eur. Ferrari proto navrhuje přejít na motor V 6, ovšem ostatní týmy navrhují zůstat u V 8.

„Ještě stále polemizujeme,“ uvedl šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali. „Probíhají jednání mezi výrobci a FIA. Musíme zvážit, co bude z technologického a finančního pohledu nejlepším kompromisem. Nemůžeme podcenit obrovské výzvy ke změnám od roku 2013.“

„Nyní se bavíme hlavně o motorech a pohonné soustavě. Existují nová technická pravidla, takže musíme mluvit o autě jako celku, nejen o jednotlivých oblastech,“ uvedl Domenicali, který žádá interakci mezi pravidly o motoru a šasi. „Myslím si, že nejbližší týdny ukáží finální verzi.“

Problém je také v tom, že každý výrobce chce něco jiného. Například dnes má Mercedes výhodu ve výkonu před Renaultem, o který pochopitelně nechce přijít. Monoposty Renault zase mají lepší jízdní vlastnosti. Ferrari má zase zájem o agregát, který by mohla montovat do svých cestovních sportovních vozů.

„Budoucí formulové motory by měly být dobré pro společnost i automobilový průmysl,“ reagoval Martin Whitmarsh z McLarenu. „Současně však potřebujeme i atraktivní motory – a nejen od dnešních výrobců, ale i budoucích. Pravidla musí být dostupná i pro nezávislé výrobce jako Cosworth.“

O možnost vstupu do F 1 projevil zájem i Volkswagen se značkou Audi nebo Porsche. Němci však žádají čtyřválcový motor, jinak by to pro ně bylo náročné. Uvidíme, jak se v budoucnu stáje domluví.

 

Stalo se