Jacques Villeneuve byl společně s týmem Durango připraven na návrat do F1. Na poslední chvíli ale FIA nikomu třinácté místo na startu nepřidělila.
Mistr světa z roku 1997 neví, co vedlo FIA k tomu, že na třinácté místo ve startovní listině nevybrala žádný tým. On sám se snažil o návrat ve spojení s Durangem, bývalým týmem GP2.
"Snažili jsme se o zajištění všech potřebných věcí ohledně vstupu do F1, ale nevybrali nás. Nyní se soustředíme na jiná odvětví motorsportu, například na NASCAR," řekl Villeneuve australskému listu Daily Telegraph. "Měli jsme vše, co jsme potřebovali, ale potom FIA neočekávaně udělala salto vzad. Nevím, co za tím rozhodnutím stálo, vůbec to nechápu."
Vítěz jedenácti Velkých cen je momentálně v Austrálii, kde se připravuje na Gold Coast 600, součást kalendáře místní série V8 Supercars. Poté, co z Formule 1 uprostřed sezony 2006 odešel, závodil Villeneuve v různých sériích. Nakonec však zatoužil po návratu do F1, na který se pečlivě připravoval. Bohužel, bez úspěchu.
Mohl by se tak trvale usadit v Austrálii a pravidelně nastupovat v šampionátu V8 Supercars, nejvyšší australské třídě cestovních vozů. "Možná to tak skutečně bude," řekl devětatřicetiletý Kanaďan tisku.
Návrat do F1 Kanaďanovi nevyšel, zkusí štěstí v Austrálii?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.