Na chyby není místo. Fernando Alonso musí v Koreji chytit svou příležitost za pačesy, chce-li si udržet šanci získat letos svůj třetí titul. Španěl si je tohoto tlaku vědom a na další velkou cenu míří odhodlaný.
Velká cena Koreje bude výzva. Trať je nová úplně pro všechny, inspekce teprve včera definitivně posvětila, že narychlo dostavovaný okruh vyhovuje smluvním podmínkám. Jednou z možností, jak si novou trať vtisknout do paměti, je simulátor. Na něm se učí i Fernando Alonso.
„Pár dní pracujeme se simulátorem na nové trati. První dva sektory jsou velmi rychlé s dlouhými rovinkami, zatímco poslední sektor mi připomíná závěrečnou část okruhu v Abú Zabí. Vždycky se těším na objevování nových okruhů, z profesionálního i osobního hlediska. Od příští středy budu zjišťovat, jestli byly simulace dost přesné,“ vyjádřil Alonso.
Španěl ví, že v Koreji musí být skvěle připravený. Zaváhání si nemůže dovolit. Na lídra tabulky Marka Webbera ztrácí 14 bodů - stejně jako další uchazeč o titul, Sebastian Vettel.
Mark Webber zatím stále vede bodování jezdců. Do konce sezóny už zbývají jen tři závody
„Stále si myslím, že o titul může bojovat pět pilotů. Mnohokrát tento rok jsme mohli vidět, jak se někdo dostal znovu do hry poté, co to už vypadalo, že je z ní venku. Zřejmě jediný, kdo si může dovolit špatný víkend, je Webber. Pro všechny ostatní by to znamenalo vzdát šanci, hlavně pro ty, kteří teď trochu ztrácí. Velká cena Koreje tedy může pro některé být rozhodující,“ potvrdil zásadní roli příštího závodu v celém šampionátu pilot Ferrari. Dodává, že pro něj bude především důležité spolehnout se na týmového kolegu.
„V Koreji musíme zaútočit, protože teď potřebujeme stáhnout Webberův náskok. Ztratit ještě víc by všechno jedině zkomplikovalo. Pro mě bude důležité spolehnout se na týmového kolegu Felipeho. Bude velmi užitečné pracovat společně na objevování všech tajemství nové trati, abychom mohli připravit auta co nejlépe. Ve chvíli, jako je tato, je každý detail podstatný pro dosažení našeho cíle,“ řekl Fernando Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.