Klíč k zisku titulu vězí ve zvládnutí kvalifikace, myslí si Stefano Domenicali. Podle šéfa týmu bude klíčové pořážet soupeře v kvalifikaci. V závodě už to pak pro rudé vozy nebude problém.
Kvalifikace letos ovládají vozy Red Bullu. Stefano Domenicali je přesvědčený, že pokud je maranellští piloti dokáží porazit v kvalifikaci, v závodě už to nebude tak těžké. Výkon Ferrari na Velké ceně Japonska ho v tom jedině utvrdil.
„V závodě se nám nevedlo tak špatně, problém je, že když startujete zezadu, je velmi obtížné dostat se dopředu. Tady jsme byli na tvrdých pneumatikách hodně dobří. Vím, že oni (Red Bully) možná trochu udávali tempo, ale nakonec na to tvrdě šlapal každý,“ řekl v Suzuce Domenicali. Sebastian Vettel a Mark Webber podle něj rozhodně nejsou neporazitelní. Klíčové je získat dobré postavení na startovním roštu.
„Podle mě dělají [Red Bully] velmi dobrou práci v přípravě a kvalifikaci, ale jak jsme mohli vidět, když v kvalifikaci zapracujeme lépe než oni, dokážeme je porazit. Jinak je to těžké, ale uvidíme v dalších závodech – možné je všechno,“ věří šéf Ferrari.
O porazitelnosti Red Bullu je přesvědčený i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Letošní nováček ve Ferrari po Velké ceně Japonska přiznal, že lepší výsledek vzhledem k charakteristice trati ani nečekali. Zbývající tratě by však rudým vozům měly sedět lépe.
Ve Ferrari věří, že s dobře zvládnutými kvalifikacemi jsou šance na titul stále živé
„Věděli jsme, že to tady pro nás bude jedna z nejtěžších tratí a s ohledem na to, co jsme viděli v pátek a v neděli v kvalifikaci, bylo skvělé, že závod vypadal úplně jinak. Byli jsme opravdu konkurenceschopní. Red Bull byl určitě silnějí, ale McLareny nebyly špatné. Bohužel pro ně měli technické problémy u Lewise. Tohle pódium je ale výsledek, jaký jsme chtěli, alespoň s jedním jezdcem,“ okomentoval v Suzuce Alonso.
Španěl se domnívá, že mistrovství stále ještě není rozhodnuté a boj o titul stále pokračuje „Bodování je velice otevřené. Máme před sebou tři závody, ve kterých se může stát cokoli a musíme to dotáhnout do konce,“ prohlásil Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.