Klíč k zisku titulu vězí ve zvládnutí kvalifikace, myslí si Stefano Domenicali. Podle šéfa týmu bude klíčové pořážet soupeře v kvalifikaci. V závodě už to pak pro rudé vozy nebude problém.
Kvalifikace letos ovládají vozy Red Bullu. Stefano Domenicali je přesvědčený, že pokud je maranellští piloti dokáží porazit v kvalifikaci, v závodě už to nebude tak těžké. Výkon Ferrari na Velké ceně Japonska ho v tom jedině utvrdil.
„V závodě se nám nevedlo tak špatně, problém je, že když startujete zezadu, je velmi obtížné dostat se dopředu. Tady jsme byli na tvrdých pneumatikách hodně dobří. Vím, že oni (Red Bully) možná trochu udávali tempo, ale nakonec na to tvrdě šlapal každý,“ řekl v Suzuce Domenicali. Sebastian Vettel a Mark Webber podle něj rozhodně nejsou neporazitelní. Klíčové je získat dobré postavení na startovním roštu.
„Podle mě dělají [Red Bully] velmi dobrou práci v přípravě a kvalifikaci, ale jak jsme mohli vidět, když v kvalifikaci zapracujeme lépe než oni, dokážeme je porazit. Jinak je to těžké, ale uvidíme v dalších závodech – možné je všechno,“ věří šéf Ferrari.
O porazitelnosti Red Bullu je přesvědčený i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Letošní nováček ve Ferrari po Velké ceně Japonska přiznal, že lepší výsledek vzhledem k charakteristice trati ani nečekali. Zbývající tratě by však rudým vozům měly sedět lépe.
Ve Ferrari věří, že s dobře zvládnutými kvalifikacemi jsou šance na titul stále živé
„Věděli jsme, že to tady pro nás bude jedna z nejtěžších tratí a s ohledem na to, co jsme viděli v pátek a v neděli v kvalifikaci, bylo skvělé, že závod vypadal úplně jinak. Byli jsme opravdu konkurenceschopní. Red Bull byl určitě silnějí, ale McLareny nebyly špatné. Bohužel pro ně měli technické problémy u Lewise. Tohle pódium je ale výsledek, jaký jsme chtěli, alespoň s jedním jezdcem,“ okomentoval v Suzuce Alonso.
Španěl se domnívá, že mistrovství stále ještě není rozhodnuté a boj o titul stále pokračuje „Bodování je velice otevřené. Máme před sebou tři závody, ve kterých se může stát cokoli a musíme to dotáhnout do konce,“ prohlásil Alonso.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.