Klíč k zisku titulu vězí ve zvládnutí kvalifikace, myslí si Stefano Domenicali. Podle šéfa týmu bude klíčové pořážet soupeře v kvalifikaci. V závodě už to pak pro rudé vozy nebude problém.
Kvalifikace letos ovládají vozy Red Bullu. Stefano Domenicali je přesvědčený, že pokud je maranellští piloti dokáží porazit v kvalifikaci, v závodě už to nebude tak těžké. Výkon Ferrari na Velké ceně Japonska ho v tom jedině utvrdil.
„V závodě se nám nevedlo tak špatně, problém je, že když startujete zezadu, je velmi obtížné dostat se dopředu. Tady jsme byli na tvrdých pneumatikách hodně dobří. Vím, že oni (Red Bully) možná trochu udávali tempo, ale nakonec na to tvrdě šlapal každý,“ řekl v Suzuce Domenicali. Sebastian Vettel a Mark Webber podle něj rozhodně nejsou neporazitelní. Klíčové je získat dobré postavení na startovním roštu.
„Podle mě dělají [Red Bully] velmi dobrou práci v přípravě a kvalifikaci, ale jak jsme mohli vidět, když v kvalifikaci zapracujeme lépe než oni, dokážeme je porazit. Jinak je to těžké, ale uvidíme v dalších závodech – možné je všechno,“ věří šéf Ferrari.
O porazitelnosti Red Bullu je přesvědčený i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Letošní nováček ve Ferrari po Velké ceně Japonska přiznal, že lepší výsledek vzhledem k charakteristice trati ani nečekali. Zbývající tratě by však rudým vozům měly sedět lépe.
Ve Ferrari věří, že s dobře zvládnutými kvalifikacemi jsou šance na titul stále živé
„Věděli jsme, že to tady pro nás bude jedna z nejtěžších tratí a s ohledem na to, co jsme viděli v pátek a v neděli v kvalifikaci, bylo skvělé, že závod vypadal úplně jinak. Byli jsme opravdu konkurenceschopní. Red Bull byl určitě silnějí, ale McLareny nebyly špatné. Bohužel pro ně měli technické problémy u Lewise. Tohle pódium je ale výsledek, jaký jsme chtěli, alespoň s jedním jezdcem,“ okomentoval v Suzuce Alonso.
Španěl se domnívá, že mistrovství stále ještě není rozhodnuté a boj o titul stále pokračuje „Bodování je velice otevřené. Máme před sebou tři závody, ve kterých se může stát cokoli a musíme to dotáhnout do konce,“ prohlásil Alonso.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.