Fernando Alonso melancholicky zavzpomínal na dobu, kdy na Suzuce závodil na motokárách i na závod, který mu přinesl druhý titul ve Formuli 1.
"Přijel jsem do Suzuky včera k večeru a hned mě překvapila jedna věc. Italská restaurace "Campanello," tradiční místo setkávání fandů Formule 1, už tu není. Je to škoda, protože jsem tam rád chodil a to od doby co jsem tu byl poprvé, od konce devadesátých let, kdy jsem tu závodil na motokárách.
Bydlíval jsem ve stejném hotelu jako dnes a ty nejkrásnější vzpomínky na tento okruh mám právě z té doby, kdy jsem sbíral první zkušenosti. Jistě, je tu také úspěch z roku 2006, rozhodující pro zisk mého druhého titulu. Dobře vím, že tehdejší závod, může vyvolat nepříjemné vzpomínky u některých lidí, kteří ještě u Ferrari jsou, ale takové prostě závody jsou. Zvítězit na tomto okruhu, ve vás vyvolá nádherné emoce, protože je to jedna z nejtěžších tratí na světě.
Abyste to dokázali, musíte mít velmi silný vůz z hlediska aerodynamiky: v určitých směrech je hodně podobná Silverstonu a Barceloně. Je tu hodně zvláštní první sektor, charakterizován první velmi dlouhou zatáčkou a sérií esíček, která když neprojedete optimální stopou, mohou dost výrazně ovlivnit čas na jedno kolo. Jedná se o velmi náročný okruh jak na techniku, tak na jezdecké dovednosti.
Jak jsem již prohlásil v předchozích dnech, náš vůz prokázal, že je dostatečně konkurenceschopný i na zcela odlišných okruzích, tak jak tomu bylo v Monze a v Singapuru. Z mého pohledu proto nemám důvod nevěřit, že bychom to nemohli zvládnout i v Suzuce. Abychom získali jistotu, musíme si počkat na první páteční tréninky, kde budeme moci vyzkoušet všechna nastavení vozu.
Líbí se mi Japonsko, je to jedna z mých oblíbených zemí. Mám rád místní jídlo a kulturu, oboje je tak odlišné od toho našeho tradičního evropského. A pak je tu Tokyo, překrásné město, které je stále hodně zajímavé. Závodit v Suzuce je něco opravdu zvláštního, také pro to nadšení japonských fanoušků, kteří jsou opravdovými nadšenci. Doufejme, že jim připravíme krásnou podívanou, během tohoto závodního víkendu."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.