Fernando Alonso melancholicky zavzpomínal na dobu, kdy na Suzuce závodil na motokárách i na závod, který mu přinesl druhý titul ve Formuli 1.
"Přijel jsem do Suzuky včera k večeru a hned mě překvapila jedna věc. Italská restaurace "Campanello," tradiční místo setkávání fandů Formule 1, už tu není. Je to škoda, protože jsem tam rád chodil a to od doby co jsem tu byl poprvé, od konce devadesátých let, kdy jsem tu závodil na motokárách.
Bydlíval jsem ve stejném hotelu jako dnes a ty nejkrásnější vzpomínky na tento okruh mám právě z té doby, kdy jsem sbíral první zkušenosti. Jistě, je tu také úspěch z roku 2006, rozhodující pro zisk mého druhého titulu. Dobře vím, že tehdejší závod, může vyvolat nepříjemné vzpomínky u některých lidí, kteří ještě u Ferrari jsou, ale takové prostě závody jsou. Zvítězit na tomto okruhu, ve vás vyvolá nádherné emoce, protože je to jedna z nejtěžších tratí na světě.
Abyste to dokázali, musíte mít velmi silný vůz z hlediska aerodynamiky: v určitých směrech je hodně podobná Silverstonu a Barceloně. Je tu hodně zvláštní první sektor, charakterizován první velmi dlouhou zatáčkou a sérií esíček, která když neprojedete optimální stopou, mohou dost výrazně ovlivnit čas na jedno kolo. Jedná se o velmi náročný okruh jak na techniku, tak na jezdecké dovednosti.
Jak jsem již prohlásil v předchozích dnech, náš vůz prokázal, že je dostatečně konkurenceschopný i na zcela odlišných okruzích, tak jak tomu bylo v Monze a v Singapuru. Z mého pohledu proto nemám důvod nevěřit, že bychom to nemohli zvládnout i v Suzuce. Abychom získali jistotu, musíme si počkat na první páteční tréninky, kde budeme moci vyzkoušet všechna nastavení vozu.
Líbí se mi Japonsko, je to jedna z mých oblíbených zemí. Mám rád místní jídlo a kulturu, oboje je tak odlišné od toho našeho tradičního evropského. A pak je tu Tokyo, překrásné město, které je stále hodně zajímavé. Závodit v Suzuce je něco opravdu zvláštního, také pro to nadšení japonských fanoušků, kteří jsou opravdovými nadšenci. Doufejme, že jim připravíme krásnou podívanou, během tohoto závodního víkendu."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.