Felipe Massa dal jasně najevo, že po skončení letošní sezóny odmítá hrát dále ve Ferrari týmovou dvojku po boku Fernanda Alonsa.
Brazilec nedávno přiznal, že si je vědom toho, že má letos po šancích na titul. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo také nedávno prohlásil, že chce vidět "silného Massu, který bude soupeře obírat o body," čímž by pomohl Alonsovi.
Massa však nyní tvrdí, že příští rok bude znovu připraven na boj o titul, jakmile vyřeší svůj problém s pneumatikami. "Určitě nejsem ve Ferrari druhým Rubensem Barrichellem," uvedl pro Sport Bild. "Pokud by k tomu mělo dojít, přestal bych jezdit. Nepřipadá v úvahu, abych závodil kvůli druhým místům."
"Fernando je určitě velmi dobrý. Není však lepší, než mí předchozí týmoví kolegové. Pouze já nyní nejsem tak dobrý, jako obvykle. Mám velké problémy s pneumatikami. Pro můj jízdní styl jsou i ty měkké příliš tvrdé. Jsem si jistý tím, že spousta dalších pilotů měla ten stejný problém. Nemyslím si například, že by Michael zapomněl jezdit," odhalil příčiny svého současného trápení pilot Ferrari.
Se svou rolí pro zbývající čtyři závody v letošní sezóně je však srozuměn: "Budu-li před ostatními piloty, ale za Fernandem, takže budu brát soupeřům body, bude to pro Fernanda samozřejmě dobře. Budu se o to pokoušet."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.