Fernando Alonso zůstává 4 závody do konce letošní sezóny jedním z hlavních favoritů na zisk šampionátu. Na vedoucího Marka Webbera ztrácí „pouhých“ 11 bodů. Je to moc nebo málo?
„Na pár dní jsem se zastavil ve Švýcarsku,“ řekl Alonso uprostřed pauzy mezi Velkou cenou Singapuru a Japonska. „Měl jsem čas na odpočinek a na to, abych nabral fyzické a psychické síly do cílového sprintu. Víkend v Singapuru byl po fyzické stránce velmi náročný, především díky vysoké vlhkosti a tím pádem problémům, spojených s dehydratací.“
Španěl na oficiálním blogu Ferrari uvedl, že po celou dobu ale zůstal v nepřetržitém kontaktu s týmem. „Po nedělním vítězství byli všichni moc šťastní,“ uvedl. „Tak jsem si to představoval a jsem šťastný také já, i když to nejtěžší je ještě před námi. Díky dvěma vítězstvím za sebou jsme stáhli naši ztrátu, ale zatím pořád ještě nevedeme! Nyní však jde do tuhého a určitě se to neobejde bez obětí. Uděláme všechno co bude v našich silách.“
„V boji o titul zůstává stále 5 jezdců. V letošním roce jsme viděli, jak rychle a snadno se může situace změnit. Stát se může cokoliv. Jisté je to, že pokud se někomu z pěti pilotů přihodí něco zlého, bude to mít podstatně těžší. Proto znovu opakuji – podle mě bude klíčem k úspěchu umístění na stupni vítězů v každém závodu a pak můžeme v Abú Zabí počítat celkové body,“ konstatoval jezdec z Ovieda.
„Vítězství v Monze a Singapuru nám dodalo sebevědomí. Přišlo po velmi náročné sezóně, ve které naše šance byly velmi ohrožené. Vyhrál jsem na dvou odlišných typech závodních okruhů a potvrdilo se, že nyní je náš monopost univerzální. Do zbývajících závodů proto jdu bez strachu,“ nechal se slyšet Fernando, který ještě dodal: „Mnozí se mě ptali, zda bylo lepší zvítězit v Singapuru nebo Monze. Každé vítězství je skvělé, ale v Itálii v kokpitu Ferrari to bylo fantastické!“
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.