Fernando Alonso zůstává 4 závody do konce letošní sezóny jedním z hlavních favoritů na zisk šampionátu. Na vedoucího Marka Webbera ztrácí „pouhých“ 11 bodů. Je to moc nebo málo?
„Na pár dní jsem se zastavil ve Švýcarsku,“ řekl Alonso uprostřed pauzy mezi Velkou cenou Singapuru a Japonska. „Měl jsem čas na odpočinek a na to, abych nabral fyzické a psychické síly do cílového sprintu. Víkend v Singapuru byl po fyzické stránce velmi náročný, především díky vysoké vlhkosti a tím pádem problémům, spojených s dehydratací.“
Španěl na oficiálním blogu Ferrari uvedl, že po celou dobu ale zůstal v nepřetržitém kontaktu s týmem. „Po nedělním vítězství byli všichni moc šťastní,“ uvedl. „Tak jsem si to představoval a jsem šťastný také já, i když to nejtěžší je ještě před námi. Díky dvěma vítězstvím za sebou jsme stáhli naši ztrátu, ale zatím pořád ještě nevedeme! Nyní však jde do tuhého a určitě se to neobejde bez obětí. Uděláme všechno co bude v našich silách.“
„V boji o titul zůstává stále 5 jezdců. V letošním roce jsme viděli, jak rychle a snadno se může situace změnit. Stát se může cokoliv. Jisté je to, že pokud se někomu z pěti pilotů přihodí něco zlého, bude to mít podstatně těžší. Proto znovu opakuji – podle mě bude klíčem k úspěchu umístění na stupni vítězů v každém závodu a pak můžeme v Abú Zabí počítat celkové body,“ konstatoval jezdec z Ovieda.
„Vítězství v Monze a Singapuru nám dodalo sebevědomí. Přišlo po velmi náročné sezóně, ve které naše šance byly velmi ohrožené. Vyhrál jsem na dvou odlišných typech závodních okruhů a potvrdilo se, že nyní je náš monopost univerzální. Do zbývajících závodů proto jdu bez strachu,“ nechal se slyšet Fernando, který ještě dodal: „Mnozí se mě ptali, zda bylo lepší zvítězit v Singapuru nebo Monze. Každé vítězství je skvělé, ale v Itálii v kokpitu Ferrari to bylo fantastické!“
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.