Stáj F1 Ferrari naléhá na brazilského pilota Felipeho Massu, aby v posledních čtyřech závodech mistrovství světa pomohl stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi získat titul. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.
Alonso vyhrál poslední dva závody v Itálii a v Singapuru a probojoval se už na druhé místo v průběžném pořadí šampionátu. Tým z Maranella nyní chce, aby Massa sehrál roli "zloděje" bodů soupeřům, což by mohlo být klíčové pro celkový triumf Španěla. "Čekám od Felipeho maximální snahu v posledních čtyřech závodech. Chci vidět silného Massu, který bude brát body rivalům," prohlásil prezident Ferrari Luca di Montezemolo pro list Gazzetta dello Sport. "V Singapuru měl smůlu, ale je v dobré formě. Ten, kdo závodí za Ferrari, nezávodí pro sebe, ale pro barvy Ferrari," připomněl prezident.
Volání Massy do zbraně přichází v souvislosti s kontroverzní Velkou cenou Německa, při níž tým Brazilce požádal, aby obětoval své vítězství ve prospěch Alonsa a nechal ho předjet. Rozhodnutí vyústilo v pokutu 100 000 dolarů za zakázanou týmovou režii, kromě toho se incidentem zabývala Světová rada motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA), která už další trest neudělila.
Montezemolo je však přesvědčen, že právě sporný manévr byl klíčovým momentem, který pomohl Ferrari udržet se v boji o titul. "Především, rozhodnutí soustředit se na Alonsa se ukázalo být správným. On je výjimečně silný a k týmu má velmi blízko. Navíc byl schopný začlenit se do stáje od prvního dne. Za druhé je to silný týmový duch," vysvětluje Montezemolo důvody vzkříšení italské stáje v této sezoně. "Druhým je duch silného odhodlání týmu, který nikdy nebyl zlomený a rozhádaný, ukázal velkou schopnost reagovat, bojovat a vyhrávat i pod velkým tlakem. A za třetí jsou to lidé jako Stefano Domenicali a Aldo Costa, kteří jsou pro tým absolutně nepostradatelní," zmínil šéfa stáje a jejího technického ředitele.
Di Montezemolo nepochybuje, že Ferrari zopakuje historii a ve finále v Abú Zabí vyhraje mistrovství světa. "Tohle je zvláštní sezona," řekl. "Vyhráli jsme první závod, pak jsme měli problémy s vývojem vozu. Vítězství v Monze a Singapuru naše naděje oživily," dodal.
Alonso, který v letech 2005 a 2006 vybojoval dva tituly mistra světa v barvách stáje Renault, vyhrál hned první závod, do něhož nastoupil s vozem Ferrari, úvodní podnik letošního šampionátu, Velkou cenu Bahrajnu, poté zvítězil v Německu, Itálii a Singapuru.
Massa je vicemistrem světa z roku 2008, kdy titul prohrál o jediný bod s Lewisem Hamiltonem z McLarenu. V letošním šampionátu je šestý a má jen teoretickou šanci na titul.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.