Felipe Massa se ve svém deníku na oficiálních stránkách Ferrari vrací k Velké ceně Singapuru, která mu nevyšla dle představ hlavně kvůli kvalifikačním technickým problémům, které jej poslaly na konec startovního roštu.
Felipe v Singapuru zůstal až do úterní noci, protože chtěl zvládnout ještě jednu promo akci pro svého osobního sponzora - Richarda Milleho. Nato odletěl do Monaka, kde bude odpočívat před Velkou cenou Japonska.
"Můj víkend v podstatě skončil už v sobotu odpoledne, kdy jsem kvůli závadě na voze zůstal stát na trati bez jediného měřeného kola. Nejsem však ten typ, který by se hned vzdával. Po sobotní poradě s inženýry jsme se rozhodli pro podobnou strategii, kterou letos využil můj týmový kolega Fernando v Monaku, kde se také nekvalifikoval.
"Marina Bay je rovněž městským okruhem a cítili jsme, že bude vysoká šance na výjezd safety-caru, což by mi při riskantní strategii mohlo pomoci přinejmenším získat pár míst.
Tento risk v neděli příliš nevyšel, protože jsem zajel ihned přezutí na tvrdší pneumatiky, ale Safety car vyjel na trať příliš brzy - možná o jedno či dvě kola dříve. Jinak jsem se mohl dostat před Hülkenberga a měl bych úplně jiný závod.
Místo toho byl poměrně nudný, ale velmi náročný. Zůstal jsem trčet ve vláčku pomalých vozů bez šance na předjetí. V takovém horku a vlhkosti se při následování jiného vozu cítíte ještě hůře. Navíc jsem celý závod musel odjet na jediné sadě pneumatik. V jeho závěru jsem měl tedy opravdu co dělat, abych vůz udržel na trati. Pro lepší pochopení toho, jak obtížné jsem to měl na starých pneumatikách, si všimněte rychlosti Kubicy poté, co obul čerstvou sadu.
Nakonec jsem získal pár míst navíc díky rozhodnutí komisařů po závodě, i když osobně to pro mě moc neznamenalo vzhledem k tomu, že mám po nadějích na zisk titulu. Jsou to ale důležité body pro Ferrari v šampionátu konstruktérů," uvedl Massa.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.