Po všechny tréninky se zdálo, že opět uvidíme boj pouze mezi jezdci Red Bullu. Nakonec se smál třetí vzadu - Fernando Alonso.
Singapurská kvalifikace se odjela naštěstí za sucha. I přesto, že slunce už dávno zapadlo, teploty se stále držely na třicítce. Ferrari se rozhodlo poslat na trať oba své jezdce bez F-kanálu. Rozhodnutí bylo více než správné – Alonsovi přineslo pole position.
První část kvalifikace: Po 10 minutách Massa odstupuje, problém je v elektronice převodovky. Bohužel nestihl zaznamenat žádný čas, takže zítra bude startovat na chvostu pole. Kvalifikace musela být pozastavena červenými vlajkami, dokud se nepodařilo rudý vůz z trati odstranit.
Po restartu vyjíždějí na trať i jezdci, kteří doposud vyčkávali v garáži. Kubica se výborným kolem vyhoupl hned v prvním zaznamenaném čase na třetí místo za Vettela a Alonsa. Tři minuty před koncem se Alonso vyhoupl na první místo nejlepším časem víkendu.
Bruno Senna těsně před koncem v hodinách. Způsobil tím žluté vlajky, ale podařilo se mu udržet motor v chodu a znovu se rozjet k poslednímu pokusu. To mu ale nijak nepomohlo – zítra odstartuje z předposledního místa. Christian Klien jej dokonce ve své premiéře za volantem HRT předstihl o více než sekundu. Žádná další překvapení v sestupových vodách se ale nekonají – Massu a oba jezdce HRT doplní ještě jezdci Lotusu a Virginu.
Nepostupující: 24. F. Massa, 23. B. Senna (+5,111 sec), 22. Ch. Klien (+3,883), 21. J. Trulli (+2,578), 20. L. di Grassi (+2,044), 19. H. Kovalainen (+1,852), 18. T. Glock (+1,658).
Druhá část kvalifikace:Problémy u Ferrari nekončí – Alonso a je nucen zajet do boxů. Mezitím končí kvalifikace pro Petrova, který dostal smyk a pravým zadním kolem narazil do zdi. Tím si poničil zavěšení. Na trati okamžitě svítí žluté vlajky.
Na špici jsou tentokrát oba McLareny, mezi které se zatím dokázal jen Vettel. Alonsovy problémy vyřešili mechanici během chvilky. Po přehrání softwaru ECU vystřelil z garáže jako dělová koule a okamžitě si zabral první místo v tabulce. To si ale nenechal líbit Vettel, který získal dva nejrychlejší sektory vůbec a prozatímní prvenství.
Nepostupující: 17. V. Liuzzi (+1,362 sec), 16. A. Sutil (+1,300), 15. N. Heidfeld (+0,958), 14. S. Buemi (+0,903), 13. V. Petrov (+0,566), 12. N Hülkenberg (+0,075), 11. J. Alguersuari (+0,067).
Třetí část kvalifikace:V poslední desetiminutovce spolu bojují Hamilton s Alonsem s tím, že Španěl má prozatím navrch. Ukazuje výbornou formu, kterou může konkurovat i na první pohled neporazitelným Red Bullům. Nejdéle na čas si dává Kubica, který na trať vyjíždí až tři minuty před koncem, kdy je zbytek jezdců v garáži a vyčkává na poslední pokusy. Zdá se, že Renault sází vše na jediný pokus. To se ale nevyplatilo – na lepší než osmé místo Kubicovo kolo nestačilo.
Závěrečné kolo je přímo nervydrásající – o první místo na startu se rve celá pětice usilující o titul. Na Alonsovo dokonalé kolo ale nakonec nikdo nemá, i když Vettelovi chybělo pár setinek.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.