Po všechny tréninky se zdálo, že opět uvidíme boj pouze mezi jezdci Red Bullu. Nakonec se smál třetí vzadu - Fernando Alonso.
Singapurská kvalifikace se odjela naštěstí za sucha. I přesto, že slunce už dávno zapadlo, teploty se stále držely na třicítce. Ferrari se rozhodlo poslat na trať oba své jezdce bez F-kanálu. Rozhodnutí bylo více než správné – Alonsovi přineslo pole position.
První část kvalifikace: Po 10 minutách Massa odstupuje, problém je v elektronice převodovky. Bohužel nestihl zaznamenat žádný čas, takže zítra bude startovat na chvostu pole. Kvalifikace musela být pozastavena červenými vlajkami, dokud se nepodařilo rudý vůz z trati odstranit.
Po restartu vyjíždějí na trať i jezdci, kteří doposud vyčkávali v garáži. Kubica se výborným kolem vyhoupl hned v prvním zaznamenaném čase na třetí místo za Vettela a Alonsa. Tři minuty před koncem se Alonso vyhoupl na první místo nejlepším časem víkendu.
Bruno Senna těsně před koncem v hodinách. Způsobil tím žluté vlajky, ale podařilo se mu udržet motor v chodu a znovu se rozjet k poslednímu pokusu. To mu ale nijak nepomohlo – zítra odstartuje z předposledního místa. Christian Klien jej dokonce ve své premiéře za volantem HRT předstihl o více než sekundu. Žádná další překvapení v sestupových vodách se ale nekonají – Massu a oba jezdce HRT doplní ještě jezdci Lotusu a Virginu.
Nepostupující: 24. F. Massa, 23. B. Senna (+5,111 sec), 22. Ch. Klien (+3,883), 21. J. Trulli (+2,578), 20. L. di Grassi (+2,044), 19. H. Kovalainen (+1,852), 18. T. Glock (+1,658).
Druhá část kvalifikace:Problémy u Ferrari nekončí – Alonso a je nucen zajet do boxů. Mezitím končí kvalifikace pro Petrova, který dostal smyk a pravým zadním kolem narazil do zdi. Tím si poničil zavěšení. Na trati okamžitě svítí žluté vlajky.
Na špici jsou tentokrát oba McLareny, mezi které se zatím dokázal jen Vettel. Alonsovy problémy vyřešili mechanici během chvilky. Po přehrání softwaru ECU vystřelil z garáže jako dělová koule a okamžitě si zabral první místo v tabulce. To si ale nenechal líbit Vettel, který získal dva nejrychlejší sektory vůbec a prozatímní prvenství.
Nepostupující: 17. V. Liuzzi (+1,362 sec), 16. A. Sutil (+1,300), 15. N. Heidfeld (+0,958), 14. S. Buemi (+0,903), 13. V. Petrov (+0,566), 12. N Hülkenberg (+0,075), 11. J. Alguersuari (+0,067).
Třetí část kvalifikace:V poslední desetiminutovce spolu bojují Hamilton s Alonsem s tím, že Španěl má prozatím navrch. Ukazuje výbornou formu, kterou může konkurovat i na první pohled neporazitelným Red Bullům. Nejdéle na čas si dává Kubica, který na trať vyjíždí až tři minuty před koncem, kdy je zbytek jezdců v garáži a vyčkává na poslední pokusy. Zdá se, že Renault sází vše na jediný pokus. To se ale nevyplatilo – na lepší než osmé místo Kubicovo kolo nestačilo.
Závěrečné kolo je přímo nervydrásající – o první místo na startu se rve celá pětice usilující o titul. Na Alonsovo dokonalé kolo ale nakonec nikdo nemá, i když Vettelovi chybělo pár setinek.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.