Naštěstí bez penalizace. Prozatím využil šest motorů z možných osmi na sezónu. Jak jsou na tom ostatní jezdci?
Mark Webber vyjede do dnešní kvalifikace s novým motorem. Red Bull o výměně rozhodl v pátek v noci. Australan zaznamenal nejrychlejší čas v prvním tréninku ještě na vlhké trati a dobrou formu si dokázal udržet i v tréninku druhém. Sice skončil na druhém místě, ale náskok týmového kolegy byl poměrně znatelný. „Potřebuji trochu zapracovat v rychlosti na krátké vzdálenosti, ale celkově jde vše dobře,“ přiznal Webber.Výměna jeho motoru ale neznamená penalizaci. Každý jezdec má během sezóny k dispozici osm motorů – do této doby využil Webber šesti.
Nico Hülkenberg ale takové štěstí nemá. Jak jsme vás již informovali, Němec poputuje po kvalifikaci o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky.Zpět ale k motorům – jak jsou na tom ostatní jezdci? Podle následující tabulky se můžeme domnívat, že do konce sezóny se nějakých penalizací za výměnu nadpočetného motoru dočkáme: McLaren Mercedes: Jenson Button 7- Lewis Hamilton 7Mercedes: Michael Schumacher 7 - Nico Rosberg 7Red Bull: Sebastian Vettel 7 - Mark Webber 6Ferrari: Felipe Massa 8 - Fernando Alonso 8Williams: Rubens Barrichello 6 - Nico Hulkenberg 7Renault: Robert Kubica 6 - Vitaly Petrov 6Force India: Adrian Sutil 7 - Vitantonio Liuzzi 7Toro Rosso: Sebastien Buemi 7 - Jaime Alguersuari 7Lotus: Jarno Trulli 7 - Heikki Kovalainen 7Hispania: Sakon Yamamoto 7 - Bruno Senna 7Sauber: Nick Heidfeld 9 - Kamui Kobayashi 7Virgin: Timo Glock 7 - Lucas di Grassi 7Z jezdců, kteří bojují o titul, má nejtěžší situaci Fernando Alonso, naopak nejlepší vyhlídky si udržuje Mark Webber.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.