Naštěstí bez penalizace. Prozatím využil šest motorů z možných osmi na sezónu. Jak jsou na tom ostatní jezdci?
Mark Webber vyjede do dnešní kvalifikace s novým motorem. Red Bull o výměně rozhodl v pátek v noci. Australan zaznamenal nejrychlejší čas v prvním tréninku ještě na vlhké trati a dobrou formu si dokázal udržet i v tréninku druhém. Sice skončil na druhém místě, ale náskok týmového kolegy byl poměrně znatelný. „Potřebuji trochu zapracovat v rychlosti na krátké vzdálenosti, ale celkově jde vše dobře,“ přiznal Webber.Výměna jeho motoru ale neznamená penalizaci. Každý jezdec má během sezóny k dispozici osm motorů – do této doby využil Webber šesti.
Nico Hülkenberg ale takové štěstí nemá. Jak jsme vás již informovali, Němec poputuje po kvalifikaci o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky.Zpět ale k motorům – jak jsou na tom ostatní jezdci? Podle následující tabulky se můžeme domnívat, že do konce sezóny se nějakých penalizací za výměnu nadpočetného motoru dočkáme: McLaren Mercedes: Jenson Button 7- Lewis Hamilton 7Mercedes: Michael Schumacher 7 - Nico Rosberg 7Red Bull: Sebastian Vettel 7 - Mark Webber 6Ferrari: Felipe Massa 8 - Fernando Alonso 8Williams: Rubens Barrichello 6 - Nico Hulkenberg 7Renault: Robert Kubica 6 - Vitaly Petrov 6Force India: Adrian Sutil 7 - Vitantonio Liuzzi 7Toro Rosso: Sebastien Buemi 7 - Jaime Alguersuari 7Lotus: Jarno Trulli 7 - Heikki Kovalainen 7Hispania: Sakon Yamamoto 7 - Bruno Senna 7Sauber: Nick Heidfeld 9 - Kamui Kobayashi 7Virgin: Timo Glock 7 - Lucas di Grassi 7Z jezdců, kteří bojují o titul, má nejtěžší situaci Fernando Alonso, naopak nejlepší vyhlídky si udržuje Mark Webber.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.