Naštěstí bez penalizace. Prozatím využil šest motorů z možných osmi na sezónu. Jak jsou na tom ostatní jezdci?
Mark Webber vyjede do dnešní kvalifikace s novým motorem. Red Bull o výměně rozhodl v pátek v noci. Australan zaznamenal nejrychlejší čas v prvním tréninku ještě na vlhké trati a dobrou formu si dokázal udržet i v tréninku druhém. Sice skončil na druhém místě, ale náskok týmového kolegy byl poměrně znatelný. „Potřebuji trochu zapracovat v rychlosti na krátké vzdálenosti, ale celkově jde vše dobře,“ přiznal Webber.Výměna jeho motoru ale neznamená penalizaci. Každý jezdec má během sezóny k dispozici osm motorů – do této doby využil Webber šesti.
Nico Hülkenberg ale takové štěstí nemá. Jak jsme vás již informovali, Němec poputuje po kvalifikaci o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky.Zpět ale k motorům – jak jsou na tom ostatní jezdci? Podle následující tabulky se můžeme domnívat, že do konce sezóny se nějakých penalizací za výměnu nadpočetného motoru dočkáme: McLaren Mercedes: Jenson Button 7- Lewis Hamilton 7Mercedes: Michael Schumacher 7 - Nico Rosberg 7Red Bull: Sebastian Vettel 7 - Mark Webber 6Ferrari: Felipe Massa 8 - Fernando Alonso 8Williams: Rubens Barrichello 6 - Nico Hulkenberg 7Renault: Robert Kubica 6 - Vitaly Petrov 6Force India: Adrian Sutil 7 - Vitantonio Liuzzi 7Toro Rosso: Sebastien Buemi 7 - Jaime Alguersuari 7Lotus: Jarno Trulli 7 - Heikki Kovalainen 7Hispania: Sakon Yamamoto 7 - Bruno Senna 7Sauber: Nick Heidfeld 9 - Kamui Kobayashi 7Virgin: Timo Glock 7 - Lucas di Grassi 7Z jezdců, kteří bojují o titul, má nejtěžší situaci Fernando Alonso, naopak nejlepší vyhlídky si udržuje Mark Webber.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.