Fernando Alonso vyhrál Velkou cenu v italské Monze a tak do posledních závodů vstupuje s velkým sebevědomím. Počítá, že se mu bude dařit, a že získá další mistrovský titul. Věří si, že porazí oba piloty Red Bullu.
„Jde o víc faktorů. Sebastiana nechalo auto už vícekrát ve štychu, měl více horších startů a také hodně nehod,“ konstatoval Fernando Alonso v rozhovoru pro deník Bild. „Mark zase všechny překvapil. Jezdí velmi konzistentně a také díky tomu zaslouženě vede.“
Alonso je přesvědčen, že mu nejvíce mohou pomoci zkušenosti. „Tady ve Ferrari není nikdo nervózní kvůli tomu, že bojuji o titul a také já již jsem dvakrát mistrem světa byl. Nejsem proto pod nějakým super tlakem. Někteří mí soupeří bojují teprve o svůj první titul.“
Piloti Red Bullu mají podle Španěla problém v tom, že v úvodních čtrnácti závodech nedokázali odvést maximum, i když měli nejrychlejší auta. „Weber a Hamilton mohou být klidní, mohou si dovolit i jeden výpadek na rozdíl od ostatních. Vettel, Buton a já musíme jet agresivněji a dohonit je. Další chybu už si nemůžeme dovolit.“ Opatrnost byla ostatně na Fernandovi patrná hned v prvním tréninku Velké ceny Singapuru.
Fernando Alonso se v rozhovoru vyjádřil i k Michaelu Schumacherovi: "Řeknu jen tolik: Michael je legenda, která získala ve Ferrari pět titulů. Já v tomto týmu ještě ani jeden. Michael nemusí nikomu nic dokazovat. V příštím roce bude určitě rychlejší." Svou rychlost již Michael ukázal v prvním měřeném tréninku, když se umístil na druhém místě se ztrátou pouhých 0,199 sekund na Webra. Uvidíme v nedělním závodě, nakolik se mu podaří zamíchat pořadím jezdců letošního šampionátu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.